וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: סגן שר האוצר יקודם, ליצמן יחזור לממשלה כסגן שר השיכון

11.10.2020 / 23:28

לפי הסיכום בין נתניהו למפלגות החרדיות, איציק כהן מש"ס עשוי להתמנות לשר במשרד האוצר ולשר השיכון, כשח"כ ליצמן ימונה לסגנו, אך ימלא בפועל את תפקיד השר. לאחרונה ביקש ליצמן לקבל את התפקיד ממכסת השרים של כחול לבן, אך לא נענה. המהלך דורש את אישור הממשלה והכנסת

בווידאו: נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הדנה באפשרות לסגר/צילום: לע"מ

בממשלה מקדמים את מינויו של סגן שר האוצר איציק כהן (ש"ס) לשר במשרד האוצר תחת השר ישראל כץ מהליכוד, וכן גם לתפקיד שר השיכון. אם המינוי ייצא לפועל, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) ימונה לסגן שר השיכון, ויכהן בתפקידו במעמד של שר בפועל. המינויים החדשים נדונים ברקע רצונו של ליצמן לחזור לממשלה, זמן קצר לאחר שהתפטר ממנה.

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, ליצמן פנה לאחרונה לכחול לבן כדי שיאפשרו לו להתמנות לסגן על חשבון המכסה שלהם, אך במפלגה לא השיבו לפניותיו, ולכן נבדקת כעת האפשרות למנות את סגן השר כהן לתפקיד שר, כדי לאפשר את המהלך. בסביבת ליצמן מסרו כי זו האפשרות המסתמנת, אך הבהירו כי דבר לא סוכם סופית.

ראש הממשלה, שר הבריאות, ר' המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרות לתקשורת בנושא הקורונה, 11 במרץ 2020. פלאש 90, פלאש 90
יחזור לממשלה כסגן שר במעמד שר. ליצמן/פלאש 90, פלאש 90

מהלך המינויים, כך לפי גורם חרדי בממשלה, סגור וסוכם עם כלל המעורבים כולל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הגורם, המהלך דורש רק את התפטרותו של כהן מתפקידו הנוכחי, ואישור של הממשלה והכנסת לתפקידים החדשים של כהן וליצמן.

יו"ר יהדות התורה התפטר מתפקידו בממשלה בספטמבר האחרון במחאה על כך שהממשלה הטילה סגר דווקא בתקופת החגים, בטענה כי זו החלטה ש"סומנה מראש" והיא תמנע "ממאות אלפים להתפלל בבתי הכנסת".

התפטרותו של ליצמן העלתה הערכות לפיהן הוא רצה לעזוב את הממשלה כשר בטרם עשויה להתקבל החלטה על כתב אישום נגדו בפרשות שבהן נחקר בעבר, מה שהיה עשוי לאלץ אותו להתפטר בכל מקרה. בסביבתו הכחישו זאת, אך כעת חזרתו הצפויה לממשלה כסגן שר מעלה שוב השערה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully