וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התפטרותו: ליצמן פנה לכחול לבן בבקשה לאפשר את מינויו לתפקיד סגן שר

עודכן לאחרונה: 30.9.2020 / 11:28

יו"ר יהדות התורה פנה למפלגתו של גנץ וביקש להתמנות לסגן שר הבינוי והשיכון על בסיס המכסה שלהם, שלא נוצלה עקב הביקורת על הממשלה המנופחת. ליצמן, שהתפטר במחאה על הטלת סגר כללי בחגים, בוחן אפשרות למנות מעליו שר. מכחול לבן טרם נמסרה תשובה

בווידאו: נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הדנה באפשרות לסגר/צילום: לע"מ

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בוחן אפשרות לחזור לממשלה, שבועיים בלבד לאחר שהתפטר מתפקידו כשר הבינוי והשיכון בעקבות ההחלטה על הטלת סגר כללי בתקופת החגים - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. בימים האחרונים פנה ליצמן לבכירים בכחול לבן וביקש מהם לאפשר את המינוי שלו לתפקיד סגן שר הבינוי והשיכון, על בסיס המכסה שלהם לתפקידי סגני שרים.

הפנייה של ליצמן לכחול לבן נעשתה לאחר שגוש הימין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל את מכסת סגני השרים שלו עם השבעת הממשלה. תחת הגוש של נתניהו מונו שמונה סגני שרים ולעומת זאת יו"ר כחול לבן בני גנץ לא מינה סגן שר אחד תחת המכסה הקיימת לו, לאחר הביקורת הציבורית על "הממשלה המנופחת" בשרים ובמינויים. בכחול לבן בוחנים את פניית ליצמן, ועד כה לא ניתנה מהם תשובה על כך.

ליצמן בוחן את האפשרות לחזור למשרד הבינוי והשיכון בתפקיד סגן שר, ולמנות מעליו שר. גורם פוליטי הסביר כי המינוי של השר במשרד "לא יהיה השר בפועל".

מיש עתיד-תל"ם נמסר בתגובה כי "זה הזמן של כחול לבן לאשר כל מה שנחוץ להם פוליטית - מי עכשיו יוכל להפגין נגדם?".

ראש הממשלה, שר הבריאות, ר' המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרות לתקשורת בנושא הקורונה, 11 במרץ 2020. פלאש 90, פלאש 90
פנה לכחול לבן. ליצמן/פלאש 90, פלאש 90

יו"ר יהדות התורה התפטר מתפקידו בממשלה לפני כשבועיים וחצי במחאה על כך שהממשלה הטילה סגר דווקא בתקופת החגים, בטענה כי זו החלטה ש"סומנה מראש" והיא תמנע "ממאות אלפים להתפלל בבתי הכנסת". מאז התפטרותו ליצמן שב לכהן כחבר כנסת, אך בפועל איש אמונו מוטי בבצ'יק המשיך לכהן כראש המטה במשרד הבינוי והשיכון והוביל את המהלכים החשובים בו.

התפטרותו של ליצמן העלתה הערכות לפיהן הוא רצה לעזוב את הממשלה כשר בטרם עשויה להתקבל החלטה על כתב אישום נגדו בפרשות שבהן נחקר בעבר, מה שהיה עשוי לאלץ אותו להתפטר בכל מקרה. בסביבתו הכחישו זאת, אך כעת חזרתו הצפויה לממשלה כסגן שר מעלה שוב השערה זו.

עוד בוואלה!

ליצמן יכול היה לעשות הרבה כדי למנוע סגר. עכשיו כשהוא מתפטר, זה כבר מאוחר מדי

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 7 בספטמבר 2020. אלעד מלכה
טרם החזיר תשובה. גנץ/אלעד מלכה

זו אינה הפעם הראשונה שבה ליצמן התפטר מתפקידו כשר בממשלה, ושב כעבור תקופה מסוימת לכהן כסגן שר. בממשלה הקודמת, הוא התפטר מתפקידו כשר הבריאות במחאה על ריבוי חילולי שבת בעבודות ממשלתיות של רכבת ישראל, ומאוחר יותר חזר לכהן כסגן שר. אחרי התפטרותו של נתניהו מתפקיד שר הבריאות, ליצמן שוב חזר לכהן כשר הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully