וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן דחה את הטענות כי התפטר בשל הסדר עם הפרקליטות: "יש לי עקרונות"

14.9.2020 / 12:20

שר הבינוי היוצא שהודיע על סיום תפקידו בעקבות ההתנגדות לסגר הכחיש את הדיווחים כי הסיבה האמתית להתפטרותו באה בשל שני כתבי האישום המסתמנים נגדו: "הכל הבל, תלמדו שיש אנשים שיש להם עקרונות". הוא חזר והאשים את גמזו: "תכנן את המגבלות דווקא בחגים וחצה קו אדום"

בווידאו: נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הדנה באפשרות לסגר/צילום: לע"מ

יממה אחרי שהודיע על התפטרותו, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן דחה את הדיווחים בכלי התקשורת לפיהם סיבת התפטרותו האמיתית קשורה בכתבי האישום המסתמנים נגדו, ולא בגלל התנגדותו להטלת סגר. "אני רואה ב'הארץ' ובעוד אתרים כל מיני שטויות וסיבות שקריות למה התפטרתי. הכל הבל", אמר.

ליצמן, שבין כה וכה היה אמור להתפטר בקרוב לקראת כתבי האישום הצפויים בפרשות ההטבות לעובדי המשרד ומלכה לייפר, הוסיף: אין שום הסדרים עם משרד המשפטים ואין כל משהו מאחורה. ממש כלום, ותלמדו שיש אנשים שיש להם עקרונות וערכים והם משלמים על זה מחיר בלב שלם".

בטקס פרידה ממשרדו הוא המשיך לתקוף את פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. "אני לא נגד סגר ואם צריך עושים סגר. יש הרבה שיקולים, אבל במקרה זה גמזו תכנן סגר דווקא בחגים ופגע ברבבות יהודים בתפילה ובחג. זה בלתי נסלח שיעבדו עלינו ונעבור על זה הלאה", אמר.

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
"גמזו תכנן סגר בחגי ישראל". ליצמן/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

ליצמן הוסיף להשמיע את טענותיו כי התריע בפני הממשלה על המצב החמור בתחלואה עוד לפני ההחלטה על הסגר, במטרה למנוע את המגבלות הקשות בזמן החגים. "כשהיו 2,000 נדבקים ביום שאלתי בקבינט למה לא עושים סגר. אמרו לי נחכה עוד מעט. שאלתי למה מחכים לחגים? תעשו סגר כעת, נעצור את התחלואה הגוברת ונמנע פגיעה בחגי ישראל וברבבות יהודים שפעם בשנה באים להתפלל", אמר.

הוא המשיך, "אבל לא שמעו לי, כי בחגים אפשר לפגוע. לא בהפגנות ולא בחופשת קיץ. הסברתי לראש הממשלה שיש רבבות, מאות ואלפי יהודים שלא באים קבוע לבית כנסת, ובכיפור הם באים. בסגר הם לא יבואו. למה לבחור עיתוי שפוגע ברגשות של כל כך הרבה אנשים".

ליצמן הודיע אתמול על התפטרותו זמן קצר לפני התכנסות הממשלה לדיון המכריע, בסיומו השרים הצביעו על הטלת סגר כולל ברחבי הארץ. במכתב שכתב אחרי הודעתו הוא אמר, "התרעתי לאורך כל הדרך שזהו עוול וזלזול במאות אלפי אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים. אם צריך לעשות סגר מלא, איפה הייתם עד עכשיו?". ליצמן ומפלגתו יישארו בקואליציה, חרף איום שהשמיע בנושא טרם התפטרותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully