וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרת ליצמן לממשלה נבלמה: האדמו"ר מגור הביע התנגדות למינוי

15.10.2020 / 16:06

רבי יעקב אריה אלתר פסל את מינויו של יו"ר יהדות התורה לתפקיד סגן שר הבינוי והשיכון. מקורבי ליצמן טענו כי העיכוב בחזרתו לממשלה נובע מהמתנה להחלטות קבינט הקורונה בנוגע להטלת סגר על ערים אדומות ולימודים בישיבות. בשלב זה המהלך הוקפא

בווידאו: נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הדנה באפשרות לסגר/צילום: לע"מ

האדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר, התנגד למינוי יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן לתפקיד סגן שר, ובשלב זה המהלך הוקפא. מקורבי ליצמן טענו השבוע כי הוא יתמנה לתפקיד סגן שר הבינוי והשיכון בתחילת השבוע הבא, והבהירו כי "לא ידוע לנו על התנגדות האדמו"ר".

היום הסבירו מקורביו כי העיכוב במינוי מגיע משום שליצמן ממתין לראות מה יהיו ההחלטות בקבינט הקורונה. בין היתר, אם יחליטו להטיל סגר על ערים אדומות, שרובן חרדיות, ואם השרים יאפשרו לימודים בישיבות ובתלמודי תורה. לטענתם, "המינוי ייצא לפועל, אבל לא קריטי להרגע".

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
מינויו מתעכב בשל ההמתנה להחלטות בנוגע לסגר על ערים אדומות. ליצמן/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

ליצמן היה אמור להתמנות בתחילת שבוע לתפקיד סגן שר השיכון, תחת איציק כהן מש"ס' שמונה השבוע לשר במשרד האוצר ולשר השיכון. כהן היה אמור לכהן כשר במשרד השיכון, אך בפועל ליצמן היה אמור לנהל אותו כסגן השר.

עוד בוואלה!

ליצמן יכול היה לעשות הרבה כדי למנוע סגר. עכשיו כשהוא מתפטר, זה כבר מאוחר מדי

לכתבה המלאה

יו"ר יהדות התורה התפטר מתפקידו בספטמבר האחרון במחאה על כך שהממשלה הטילה סגר דווקא בתקופת החגים. הוא טען כי זו החלטה ש"סומנה מראש" וכי היא תמנע "ממאות אלפים להתפלל בבתי הכנסת".

התפטרותו של ליצמן העלתה הערכות לפיהן הוא רצה לעזוב את הממשלה כשר בטרם עשויה להתקבל החלטה על כתב אישום נגדו בפרשות שבהן נחקר בעבר, מה שהיה עשוי לאלץ אותו להתפטר בכל מקרה. בסביבתו הכחישו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully