וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן רוצה למנות איש מקצוע לשר השיכון כדי להמשיך לשלוט במשרד מבחוץ

14.11.2020 / 21:06

גורמים בסביבת יו"ר יהדות התורה הציעו למנות את מנכ"ל המשרד יאיר פינס לשר, עקב התנגדות האדמו"ר מגור לחזרתו לממשלה. האפשרות החריגה למנות את פינס נשקלת לאחר שרכש את אמון ליצמן כמנכ"ל. מנגד, הצעד עורר את התנגדות סיעתו: "נתנגד לכל מינוי של גורם מבחוץ"

בווידאו: נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הדנה באפשרות לסגר/צילום: לע"מ

גורמים בסביבתו של יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בוחנים את האפשרות למנות השבוע את יאיר פינס לתפקיד שר הבינוי והשיכון. פינס, בן 40, מכהן בחצי שנה האחרונה כמנכ"ל המשרד, רכש את אמונם של ליצמן ואנשיו והפך לאחד השמות המועמדים להחליפו בתפקיד. זאת בעקבות ההתנגדות של האדמו"ר מגור לחזרת ליצמן לממשלה. בלשכתו של ליצמן אמרו כי נבחנים גם שמות נוספים.

מדובר בצעד חריג מצד ליצמן, והוא עורר את התנגדותם של חברי סיעת אגודת ישראל שבראשה הוא עומד. סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר דרשו בסוף השבוע לקיים דיון על "חלוקת התפקידים בתוך הסיעה". בכיר בסיעה אמר לוואלה! NEWS כי "נתנגד לכל מינוי של גורם מחוץ לאגודת ישראל".

עם זאת, לפרוש ואייכלר אין כל אפשרות לממש את התנגדותם בפועל. בסביבת ליצמן אמרו בתגובה כי על פי החלוקה הפנימית בתוך הסיעה, מדובר בתפקיד ששייך לו, וכי בידו להחליט על זהות השר שיחליפו.

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
עורר את התנגדות חברי סיעתו אגודת ישראל. ליצמן/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

ביום חמישי הודיע השר איציק כהן מש"ס כי הוא מוותר על משרד הבינוי והשיכון, חודש בלבד לאחר שמונה לתפקיד שר. כהן היה אמור לכהן כ"שר קש", וליצמן היה אמור להתמנות לסגן שר. האדמו"ר מגור, פטרונו הרוחני של ליצמן הודיע כי הוא מתנגד שישוב לממשלה, ולכן המהלך נבלם.

במכתב ששלח כהן המשמש גם כשר במשרד האוצר, לראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב כי "בשל האתגרים הכלכליים עמם מתמודדת ישראל בימים אלה, ושצפויים ללוות אותנו בתקופה הקרובה - בהם תקציב המדינה, משבר הקורונה ועוד, אני סבור כי ראוי שאקדיש את זמני לפעילות במשרד האוצר".

עוד בוואלה!

חזרת ליצמן לממשלה נבלמה: האדמו"ר מגור הביע התנגדות למינוי

לכתבה המלאה
יאיר פינס מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
רכש את אמונו של ליצמן. פינס/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

עם זאת, הסיבה להתפטרותו נובעת מהמשך השליטה של ליצמן במשרד, באמצעות מקורביו. "כהן לא הסכים להמשיך להיות חותמת גומי", הסביר גורם בש"ס. "הוא רצה להתמקד במשרד האוצר".

ליצמן, שהתפטר לפני כחודשיים מתפקיד שר הבינוי והשיכון במחאה על סגירת בתי כנסת ומוסדות חינוך במהלך הסגר, עדיין שולט ביד רמה במשרד הבינוי והשיכון. כך למשל, עוזרו של ליצמן, מוטי בבצ'יק, עדיין משמש כראש מטה במשרד, ומקורבים נוספים נמצאים בתפקידים אחרים במשרד.

בסוף השבוע הודיע נתניהו לליצמן כי לאחר עזיבתו של כהן את המשרד, עליו יהיה לאתר מועמד קבוע לתפקיד, ובכוונת ליצמן להודיע על כך לנתניהו עוד בתחילת השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully