וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 שופטים חדשים מונו; המועמדים המועדפים על הימין נותרו בחוץ

15.11.2020 / 23:18

הוועדה למינוי שופטים בחרה זו הפעם הראשונה מזה שנתיים, עקב הקפאת פעילותה בשלוש מערכות הבחירות. הדיון שנמשך חמש שעות עלה לטונים גבוהים, בעיקר בין שר המשפטים ניסנקורן לשרה רגב וח"כ מארק. קידום השופטת ברוורמן, אשתו של מזכיר הממשלה, יעלה שוב בישיבת הוועדה הבאה

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

הוועדה לבחירת שופטים בחרה הערב (ראשון) 11 שופטות ושופטים לבתי משפט השלום והמחוזי ברחבי הארץ. זוהי הפעם הראשונה זה שנתיים שהוועדה ממנה שופטים, לאחר שפעילותה הוקפאה בשל שלוש מערכות הבחירות.

דיון הוועדה נמשך כחמש שעות, ובמהלכו אף עלו הטונים לפרקים בתוך האולם שבקומת המרתף של משרד המשפטים. עיקר העימות היה בין יו"ר הוועדה, שר המשפטים אבי ניסנקורן, ובין שתי חברות הליכוד, שרת התחבורה מירי רגב וח"כ אסנת מארק.

השתיים קידמו את מועמדותם של השופטים נאוה ברוורמן, אשתו של מזכיר הממשלה, ורון סולקין שהיה מועמד לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. סולקין לא מונה, והוסכם כי שמה של ברוורמן יעלה שוב בישיבת הוועדה בתחילת דצמבר.

בית משפט השלום באשקלון, דצמבר 2016. בני בן סימון
הפעם הראשונה זה שנתיים שהוועדה ממנה שופטים. בית משפט השלום באשקלון/בני בן סימון

בסיומו של הדיון הוחלט לבסוף למנות לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד שני שופטים שמכהנים שם כשופטים בפועל - עידו דרויאן גמליאל ומרב בן ארי. כמו כן, לבית המשפט המחוזי בתל אביב מונו השופטים יעל בלכר, נועה גרוסמן ועודד מאור, ולבית המשפט המחוזי בבאר שבע מונה השופט גיל דניאל.

השופט עידו דרויאן, פרשת הרצח בבר נוער, יוני 2013. דרור עינב
מונה לבית המשפט המחוזי בלוד. השופט עידו דוריאן גמליאל/דרור עינב

לדברי מקורות בוועדה, נציגי לשכת עורכי הדין - עו"ד מוחמד נעאמנה ועו"ד אילנה סקר - הצביעו עם השופטים ועם שר המשפטים ניסנקורן. מדובר בשינוי מהותי לעומת יחסי הכוחות בוועדה תחת שרת המשפטים הקודמת, איילת שקד.

האחרונה כרתה "ברית" עם יו"ר לשכת עורכי הדין הקודם, אפי נוה, וכך הצליחה ליצור גוש של הפוליטיקאים ושני חברי הלשכה, שנהנו מרוב מול שלושת שופטי העליון. הערב, נראה היה כי יחסי הכוחות השתנו, ולמעשה נראים דומים יותר לאלו ששררו בוועדה לפני תקופת שקד.

הוועדה בחרה גם שופטים לשלושה בתי דין אזוריים לעבודה. בתל אביב מונו הרשמת קארין ליבר-לוין, הרשמת תמר עציון פלץ ועו"ד שרון שביט כפתורי. לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים מונה הרשם עמי רוטמן ולבית הדין האזורי בבאר שבע מונה עו"ד עדו בן צור.

דיון ועדת החוקה של הכנסת בדבר קיומן של הפגנות, 29 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
שינוי מהותי לעומת יחסי הכוחות בוועדה תחת איילת שקד. ח"כ מארק/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

השרה רגב בירכה על בחירת השופטים. "בניגוד לעבר, לא מונו רק שופטים מהפרקליטות, אלא גם מהמגזר הפרטי. מונו שופטים מהפריפריה וגם מהציונות הדתית, באופן שישקף את הגיוון הקיים בחברה הישראלית" כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

רגב סייגה ואמרה כי "לצערי עדיין קיימת סטיגמה מטעה, כלפי שופטים מסוימים, שעושים עבודתם נאמנה, אך אינם חלק מה-DNA של המערכת ולכן הם נתקלים בחסמים לא מוצדקים ולא ענייניים. אמשיך לפעול על מנת לאפשר גיוון וייצוג שווה והולם לכל המגזרים במערכת המשפט, במטרה לשבור את ההגמוניה הקיימת כיום".

שר המשפטים אבי ניסנקורן -הרפורמה בקנאביס, מגישים את מסקנות הצוות וכן מסגרת לקידום חקיקה בנושא, 12 בנובמבר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
הדיונים עלו לטונים גבוהים. ניסנקורן/לשכת העיתונות הממשלתית

לאחר סיום הדיונים השר ניסנקורן כתב כי "הוועדה החשובה הזו תעבוד על פי אמות המידה הגבוהות ביותר ומשיקולים מקצועיים ועניינים בלבד, לחיזוק שלטון החוק ולטובת כלל אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully