וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי תומכי טראמפ הפגינו בוושינגטון: "עצרו את גניבת הקולות"

14.11.2020 / 21:13

תומכיו של הנשיא צעדו ברחובות בירת ארה"ב וצידדו בטענותיו הלא מבוססות להונאת בחירות. בהפגנות, שנערכו גם בערים נוספות ברחבי המדינה, השתתפו גם פעילי ארגונים ומיליציות של הימין הקיצוני. טראמפ עבר עם רכבו דרך הצעדה ותומכיו קראו לעברו: "ארבע שנים נוספות"

בווידאו: טראמפ עובר עם רכבו בהפגנת התמיכה בו בוושינגטון/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אלפי תומכים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צעדו היום (שבת) ברחובות וושינגטון כדי להביע תמיכה בטענותיו, הלא מבוססות, להונאת בחירות. זאת, בעוד טראמפ ממשיך לסרב להכיר בהפסדו בבחירות ליריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, ומנסה את מזלו לשנות את תוצאות הבחירות עם שורה של עתירות.

המפגינים צעדו כשהם נושאים דגלי ארצות הברית, וצועקים "עצרו את הגניבה" ו"אנחנו המנצחים". בתום הצעדה המפגינים התאספו ב"כיכר החופש" שעל יד הבית הלבן ותכננו לפנות לעבר מבנה בית המשפט העליון האמריקני.

הפגנת תומכי הנשיא דונלד טראמפ נגד תוצאות הבחירות, וושינגטון, 14 בנובמבר 2020. רויטרס
"אנחנו המנצחים". ההפגנה בוושינגטון, היום/רויטרס

בהפגנות, שנערכו בוושינגטון ובערים אחרות ברחבי ארצות הברית השתתפו מגוון של תומכי הנשיא, חלקם דמויות שמרניות בפוליטיקה האמריקנית וחלקם חברי הקבוצה הימנית-קיצונית "הנערים הגאים" וחברי המליציה הימנית "שומרי השבועה". כולם התכנסו יחד למופע תמיכה במאמציו של טראמפ להישאר בתפקידו.

עוד בוואלה!

ליל הסכינים הארוכות של טראמפ מוכיח למה היה קריטי להחליפו

לכתבה המלאה

רכבו של טראמפ נסע לאיטו בין ההמונים בדרכו מהבית הלבן למגרש הגולף שלו בסטרלינג, וירג'יניה. תומכיו קראו "ארבע שנים נוספות", כשחלף על פניהם. מול ההפגנה, מוחים נגד טראמפ הניפו שלטים עליהם נכתב: "הצבענו - אתה מפוטר".

טראמפ לא התקדם בתביעותיו בבתי המשפט ואתמול הוא החל להישמע בספק לגבי סיכוייו לראשונה, ואמר לעיתונאים "הזמן יגיד" מה יהיה הממשל בבית הלבן ביום ההשבעה ב-20 בינואר. מארגני ההפגנות היום העניקו לצעדות התומכים בטראמפ שמות שונים, כמו צעדת MAGA (ראשי תיבות של סיסמת קמפיין טראמפ) מיליון, צעדת טראמפ ועצירת הגניבה. טראמפ צייץ את תמיכתו בצועדים.

בהפגנה נגד הצעדות, מתנגדים ברשתות החברתיות ביקשו ליצור בלבול על ידי הצפת ההאשטגים של תומכי טראמפ בתצלומים שונים. פעילי שמאל תכננו הפגנות נגד גם בוושינגטון ובערים אחרות.

הפגנת תומכי הנשיא דונלד טראמפ נגד תוצאות הבחירות, וושינגטון, 14 בנובמבר 2020. רויטרס
הפגנת תומכי טראמפ נגד תוצאות הבחירות, מול גבעת הקפיטול בוושינגטון, היום/רויטרס

בינתיים, ביידן ביסס עוד יותר את זכייתו בסוף השבוע, כשתוצאות מכון אדיסון הראו שהוא זוכה גם בג'ורג'יה, מה שהעלה אותו 306 אלקטורים, הרבה יותר מ-270 הדרושים כדי להיבחר לנשיאות ומעל ל-232 האלקטורים של טראמפ. לפני ארבע שנים, טראמפ זכה ל-306 אלקטורים, בניצחונו על הילרי קלינטון, אותה כינה באותה עת "מפולת".

אתמול התייחס טראמפ בקצרה לאפשרות שהוא יעזוב את הבית הלבן בינואר, במהלך דברים שמסר באשר לחיסון לנגיף הקורונה. "הממשל הזה לא ילך לסגר. אני מקווה שמה שיקרה בעתיד... מי יודע איזה ממשל זה יהיה? אני מניח שהזמן יגיד", אמר טראמפ בדבריו הפומביים הראשונים מאז שביידן הוכרז כזוכה בבחירות.

עם התבהרות תוצאת הבחירות, טראמפ דן עם יועציו במיזמים והופעות אפשריות שישאירו אותו באור הזרקורים לקראת התמודדות אפשרית נוספת לבית הלבן בשנת 2024.

הפגנת תומכי הנשיא דונלד טראמפ נגד תוצאות הבחירות, וושינגטון, 14 בנובמבר 2020. איתי לוי, אתר רשמי
"ארבע שנים נוספות". תומכי טראמפ מפגינים סמוך לבית המשפט העליון/אתר רשמי, איתי לוי

מייק סנקה עמד ליד כיכר החופש בבירת ארצות הברית עם כלבו, כשהוא לבוש בחולצת טי אדומה ואמר כי הוא מגבה את טענותיו של הנשיא. "קשה להאמין שהוא לא היה מנצח", אמר סנקה והדהד את טענותיו הבלתי מבוססות של הנשיא לפיהן פתקי ההצבעה בדואר בעד ביידן התקבלו רמאות. "צריכה להיות דרך כלשהי לאמת את העובדה שהקולות באמת הגיעו מהאנשים ששלחו אותם בדואר", אמר.

בניגוד לטענות טראמפ והמפגינים, נציגי אבטחת הבחירות במדינה לא דיווחו על אי סדרים חמורים במהלך ההצבעה, וכמה מנסיונותיו המשפטיים של הנשיא היוצא נכשלו בבית המשפט. במדינת מישיגן נדחה בסוף השבוע בקשת תומכיו של טראמפ לחסום את אישור תוצאות ההצבעה בדטרויט, שהגבירה את היתרון של ביידן. עורכי הדין של קמפיין טראמפ ביטלו תביעה באריזונה, לאחר ספירת הקולות הסופית שם.

כדי לזכות בקדנציה שנייה, טראמפ יצטרך לבטל את הובלתו של ביידן בשלוש מדינות לפחות, אך עד כה לא הצליח להביא ראיות לכך שהוא יכול לעשות זאת באף אחת מהן.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אחרי הצהרה בבית הלבן, 13 בנובמבר 2020. AP
"הזמן יגיד איזה ממשל יהיה". נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אחרי הצהרה בבית הלבן, אמש/AP

המדינות עומדות בפני המועד האחרון לאשר את בחירותיהן ב-8 בדצמבר, ולבחור נציגים לחבר האלקטורים, שיבחר רשמית את הנשיא החדש ב-14 בדצמבר. סירובו של טראמפ לקבל את תוצאות הבחירות עצר את המהלך הרגיל של העברת השלטון.

הסוכנות הפדרלית שמשחררת מימון לנשיא הנבחר הנכנס, מנהל השירותים הכלליים, טרם הכירה בניצחונו של ביידן, מנעה ממנו גישה לשטחי המשרדים הפדרליים, מנעה ממנו לקבל סקירת מדיניות של הסוכנות הפדרלית והיערכות למינוי אלפי משרות בממשל החדש.

הנשיא הנבחר ביידן נסע בשבת בבוקר עם אשתו ג'יל וכמה מסוכני השירות החשאי לפארק הלאומי קייפ הנלופן שבדלאוור. כתב שאל אותו "האם אתה קרוב יותר להרכבת הממשל?", וביידן השיב "כן", בזמן שנסע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully