וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ליועציו: אם ביידן יוכרז כמנצח, ייתכן שאתמודד לנשיאות ב-2024

לפי דיווח בניו יורק טיימס, נשיא ארה"ב אמר כי הוא ממתין לפרסום הרשמי של תוצאות הבחירות, ולאחר מכן יודיע כי הוא מתכונן להתמודד מול ביידן במרוץ לנשיאות בעוד 4 שנים. יועצו: "הוא מבין שזה נגמר"

בווידאו: ג'ו ביידן מגיב להתבצרות דונלד טראמפ/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לכמה מיועציו כי לאחר שיוכרז רשמית על ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות, הוא עשוי להודיע כי יתמודד מטעם המפלגה הרפובליקנית מול ביידן בסבב הבחירות הבא, בעוד ארבע שנים - כך דווח היום (שישי) בניו יורק טיימס.

לפי הדיווח, טראמפ, המסרב לקבל את הפסדו וממשיך לטעון לזיופים, אמר את הדברים בשיחה שהתרחשה בעניין עתידו ושעסקה בכמה תרחישים. אחת האפשרויות היא שיודיע על התמודדות בבחירות 2024. אפשרות נוספת אותה שוקל טראמפ לפי דיווחים אחרים היא פתיחת ערוץ תקשורת שיתחרה ברשת פוקס.

בעיתון דווח כי בישיבה בבית הלבן ביום רביעי שוחח טראמפ, המנהל מאבק משפטי בכמה מדינות בניסיון לערער על התוצאות, עם כמה יועצים, שרובם אמרו לו כי סיכוייו לשנות את תוצאות הבחירות באמצעות המאבק המשפטי נמוכים ביותר. "הוא יודע שזה נגמר", אמר אחד מיועציו לעיתון.

נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ מבקר באזור השריפה בפרדייס, צפון קליפורניה, 17 נובמבר 2018. רויטרס
"הוא יודע שזה נגמר". טראמפ/רויטרס

לפי שיחות שקיימו בניו יורק טיימס עם שישה מיועציו וכמה מקורבים נוספים, לנשיא אין אסטרטגיה רחבה להמשך דחיית התוצאות במדינות המפתח שבהן הוא נאבק משפטית, ובמקום זאת הוא מתכוון לפעול כדי לשמור על הבייס הפוליטי שלו לאחר שיעזוב את הבית הלבן.

קמפיין טראמפ הגיש תביעות במישיגן, ג'ורג'יה ופנסילבניה בגין טענות על הונאת בחירות ואי סדרים בהצבעה, כאשר הוא טוען שוב ושוב בציוצים בטוויטר כי הוא ניצח בבחירות וכי נעשה מאמץ מתואם של הדמוקרטים לגנוב ממנו את הבחירות.

עוד בוואלה!

כחולה לראשונה מאז 1996: ביידן ניצח במעוז הרפובליקני אריזונה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן בצאתו מהתדרוך לתקשורת בוילמינגטון, צפון קרוליינה, ארה"ב 10 בנובמבר 2020. AP
ייתכן ויפגוש שוב בטראמפ. ביידן/AP

עד כה, הגורמים המפקחים על הבחירות במדינה, המשקיפים המקומיים ובתי המשפט - כולם דחו את טענותיו לגניבת בחירות.

באתר אקסיוס דווח לראשונה כבר ביום שני כי טראמפ שוקל לרוץ שוב לנשיאות ב-2024. הידיעה הגיעה יומיים לאחר שרשתות התקשרות המרכזיות בארצות הברית הכריזו על ביידן כמנצח במרוץ.

נשיאי ארצות הברית רשאים לכהן רק שתי קדנציות, שכל אחת אורכת ארבע שנים, אך תקופת הכהונה אינה חייבת להיות רצופה. הנשיא היחיד בהיסטוריה של ארצות הברית שכיהן בשתי קדנציות לא רצופות הוא הנשיא לשעבר גרובר קליבלנד, שכיהן כנשיא ה-22 וה-24.

לפי אתרי הימורים בארצות הברית, שלושת המועמדים המובילים להתמודדות בסבבה הבחירות הבא נמצאים טראמפ, סגן הנשיא מייק פנס ושגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי. רפובליקנים בולטים אחרים שנחשבו כבעלי סיכויים ראויים להוביל את המפלגה הרפובליקנית בסבב הבא הם מושל אוהיו לשעבר, ג'ון קאסיץ' והסנאטור טד קרוז מטקסס.

שינוי חריג בלו"ז של טראמפ

בתוך כך, טראמפ, שכמעט נעלם מעיני הציבור מאז הבחירות, אמור לקיים פגישה בבית הלבן בנושא החיסונים לקורונה. הפגישה, שנקבעה לשעה 17:00 (שעון וושינגטון), אמורה לעסוק ב"מבצע מהירות שיא", השותפות הציבורית-פרטית שיזם ממשלו כדי להקל ולהאיץ את הפיתוח, הייצור וההפצה של חיסוני קורונה. הפגישה הסגורה סימנה שינוי בלוח הזמנים הציבורי של הנשיא שהיה ריק מאז הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully