וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 748 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה, ירידה בבדיקות

14.11.2020 / 17:45

לפי משרד הבריאות, אתמול התקבלו תוצאות עבור 34,960 בדיקות לעומת 39,228 יום קודם לכן. שיעור החיוביים ביממה האחרונה נותר 2.1%. בבתי החולים מאושפזים 562 חולים, בהם 130 מונשמים ו-294 חולים קשה. 2,720 בני אדם בישראל מתו עד כה מהנגיף

בווידאו: ראש הממשלה מכריז על הסכם לרכישת חיסונים מחברת פייזר/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי 748 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-323,268. אתמול התקבלו תוצאות עבור 34,960 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 7,975. בבתי החולים מאושפזים 562 חולים, מתוכם 130 מונשמים ו-294 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,720 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 815 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 39,228, ואחוז החיוביים לנגיף עמד על 2.1%.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
748 בני אדם אובחנו בקורונה. בדיקת דגימות קורונה במעבדה/ראובן קסטרו

אתמול הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על חתימת הסכם עם חברת התרופות האמריקנית פייזר, לאספקת חיסונים לקורונה לאזרחי מדינת ישראל. בהצהרה מהקרייה בתל אביב, אמר נתניהו כי האספקה תגיע כבר בחודש ינואר. "נקבל את החיסון יחד עם המדינות המובילות בעולם", אמר נתניהו, והודה למנכ"ל החברה, "שהיה קשוב לי גם ב-02:00 לפנות בוקר".

עוד בוואלה!

נתניהו הכריז על חתימת הסכם עם חברת פייזר לאספקת חיסונים נגד קורונה

לכתבה המלאה

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שאף הוא נשא דברים באותו אירוע, אמר כי מדובר ב"בשורה". הוא הדגיש כי במשרד רוצים להיות "בטוחים שמיצינו כל כיוון מכל חברה", והבהיר כי ישראל "בעיצומו של משא ומתן עם חברה נוספת".

אתמול אמר אדלשטיין כי ההסכם עם פייזר עתיד לכלול רכישת שמונה מיליון מנות חיסון נגד קורונה, שיספיקו לארבעה מיליון אזרחים שיבקשו להתחסן.

מקררים המכילים חיסונים לקורונה במפעל של פייזר, בלגיה. רויטרס
מקררים המכילים חיסונים לקורונה במפעל של פייזר בבלגיה/רויטרס

באגף המודיעין של צה"ל מעריכים כי גם החיסון שמפתחת חברת מודרנה האמריקנית, יש הסכם עם ישראל לאספקת חיסונים לקורונה, צפוי להגיע ליעילות של כ-90%. תוצאות הביניים של הניסוי צפויות להתפרסם בתקופה הקרובה. ההערכה מתבססת על העובדה כי החיסון של חברת מודרנה מפותח באותה הטכנולוגיה שבה מפותח החיסון של חברת פייזר.

לפי הודעת אמ"ן, ההודעה של חברת פייזר "מעלה את הסבירות ליעילותם של חיסונים נוספים המפותחים בטכנולוגיית mRNA, כמו זה של חברת מודרנה, אשר נמצא גם הוא בשלב שלישי של הניסוי הקליני". כמו כן, הודיעו באגף המודיעין כי "במידה שתוצאות הביניים של מודרנה יהיו דומות לאלו של פייזר, סביר כי עד סוף 2020 יהיו לפחות שני חיסונים מאושרים לשימוש נגד קורונה, אשר יוחל בהפצתם עם קבלת האישור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully