וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הכריז על חתימת הסכם עם חברת פייזר לאספקת חיסונים נגד קורונה

13.11.2020 / 12:49

נתניהו אמר בקרייה בתל אביב כי האספקה תגיע לישראל כבר בינואר. "יום גדול למדינת ישראל", הכריז ראש הממשלה. אדלשטיין: "נמצאים בעיצומו של משא ומתן עם חברה נוספת". החיסון של פייזר עדיין לא קיבל אישורים של מינהל המזון והתרופות האמריקני

בווידאו: ראש הממשלה מכריז על הסכם לרכישת חיסונים מחברת פייזר/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (שישי) בצהריים על חתימת הסכם עם חברת התרופות האמריקנית פייזר, לאספקת חיסונים לקורונה לאזרחי מדינת ישראל. בהצהרה מהקרייה בתל אביב, אמר נתניהו כי האספקה תגיע כבר בחודש ינואר.

"אנו נקבל את החיסון יחד עם המדינות המובילות בעולם", אמר נתניהו, והודה למנכ"ל החברה, "שהיה קשוב לי גם ב-02:00 לפנות בוקר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על חתימת הסכם לרכישת חיסון לקורונה מפייזר, 13 בנובמבר 2020. ללא, צילום מסך
"רואים את האור בקצה המנהרה". נתניהו בקרייה, היום/צילום מסך, ללא

"עד קבלת החיסונים, יעברו עוד חודשיים. לכן אנו מחויבים לשמור על ההנחיות והכללים עד הגעת החיסונים, ולאחר מכן. אנו נקבל את ההחלטות בזהירות. התחלואה שלנו בין הנמוכות באירופה, זה תודות לאזרחי ישראל. נהיה בין הראשונים בעולם לצאת ממשבר הקורונה. אנו רואים את האור בקצה המנהרה. אנו נמצאים בזה ביחד ונצא מזה ביחד", סיכם נתניהו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שאף הוא נשא דברים באותו אירוע, אמר כי מדובר ב"בשורה". הוא הדגיש כי במשרד רוצים להיות "בטוחים שמיצינו כל כיוון מכל חברה", והבהיר כי ישראל "בעיצומו של משא ומתן עם חברה נוספת".

אתמול אמר אדלשטיין כי ההסכם עם פייזר עתיד לכלול רכישת שמונה מיליון מנות חיסון נגד קורונה, שיספיקו לארבעה מיליון אזרחים שיבקשו להתחסן.

בהודעה מטעם לשכתו של השר נכתב כי "מתן החיסונים יתאפשר רק בכפוף לאישור החיסון על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, FDA, ואישור משרד הבריאות הישראלי. החברה צפויה להגיש את הבקשה לאישור זה לקראת סוף נובמבר".

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון שבועי: 4,288 בני אדם אובחנו בשבוע האחרון - ירידה של 5%

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין על חתימת הסכם לרכישת חיסון לקורונה מפייזר, 13 בנובמבר 2020. ללא, צילום מסך
"זו בשורה". אדלשטיין, היום/צילום מסך, ללא

שעות לפני הודעתו של אדלשטיין התייחס גם נתניהו למגעים עם פייזר, שפרסמה השבוע נתוני הצלחה של כ-90% בניסויים שהיא מבצעת בחיסון הקורונה. נתניהו אמנם לא הזכיר את העובדה כי היום ייחתם הסכם, אך הכריז כי ישראל תתחיל לקבל חיסונים נגד קורונה בינואר 2021. זאת, לאחר שיחה שקיים עם מנכ"ל חברת התרופות, אלברט בורלא. נתניהו שוחח עם מנכ"ל החברה גם שלשום, ולאחר השיחה הכריז כי אכן מתנהל משא ומתן, וכי הוא בטוח כי החוזה מולה יושלם.

באגף המודיעין של צה"ל מעריכים כי גם החיסון שמפתחת חברת מודרנה האמריקנית לנגיף הקורונה צפוי להגיע ליעילות של כ-90%. תוצאות הביניים של הניסוי צפויות להתפרסם בתקופה הקרובה. ההערכה מתבססת על העובדה כי החיסון של חברת מודרנה מפותח באותה הטכנולוגיה שבה מפותח החיסון של חברת פייזר. למודרנה יש הסכם עם ישראל לאספקת חיסונים לנגיף.

לפי הודעת אמ"ן, ההודעה של חברת פייזר "מעלה את הסבירות ליעילותם של חיסונים נוספים המפותחים בטכנולוגיית mRNA, כמו זה של חברת מודרנה, אשר נמצא גם הוא בשלב שלישי של הניסוי הקליני". כמו כן, הודיעו באגף המודיעין כי "במידה שתוצאות הביניים של מודרנה יהיו דומות לאלו של פייזר, סביר כי עד סוף 2020 יהיו לפחות שני חיסונים מאושרים לשימוש נגד קורונה, אשר יוחל בהפצתם עם קבלת האישור".

אגף המודיעין מפרט כי 47 חיסונים נמצאים כיום בשלבי ניסוי קליניים שונים. המובילות במרוץ הן החברות פייזר האמריקנית וביון-טק הגרמנית, המפתחות במשותף חיסון המבוסס אף הוא על טכנולוגיית mRNA של חלבון Spike הנמצא בנגיף הקורונה. החיסון ניתן בשתי מנות בהפרש של חודש ביניהן.

מאה מיליון מנות חיסון כבר השנה

החיסון של חברת פייזר, כמו גם החיסון של מודרנה, לא מכיל את הנגיף הפעיל שגורם למחלה אלא עושה שימוש בחלק קטן מהחומר הגנטי שלו, שנקרא mRNA. זו גישה מדעית שפותחה במקור כדי להילחם בסרטן. החיסון גורם למערכת החיסונית לייצר נוגדנים שתוקפים את חלבון הדוקרנים - שבין השאר מעניק לנגיף הקורונה את צורתו הייחודית והמזוהה, אך הוא גם זה שמאפשר לנגיף לחדור לתאי הגוף שהוא תוקף.

לחברות פייזר וביון-טק יש הסכם המוערך ב-1.95 מיליארד דולרים עם הממשל בארצות הברית, שבמסגרתו הן אמורות לספק מאה מיליון מנות חיסון כבר השנה. החברות הגיעו להסכמים גם עם האיחוד האירופי, בריטניה, קנדה ויפן. כדי לחסוך זמן, החברות החלו לייצר את החיסון עוד לפני שהתבררה מידת יעילותו. פייזר הודיעה כי היא מתכננת לייצר 1.3 מיליארד מנות חיסון בשנת 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully