וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולסונארו: מספיק לדבר על הקורונה, זו התנהגות של הומואים

נשיא ברזיל, המרבה להתבטא באופן מזלזל ביחס לנגיף, אמר כי "צר לי על המתים, אבל כולנו הולכים למות יום אחד, אסור להתכחש למציאות". בולסונארו, שנדבק בעצמו בקורונה, שלח איום מרומז לנשיא ארה"ב הנבחר ביידן, אותו טרם בירך על זכייתו

בווידאו: נשיא ברזיל קורא להפסיק לדבר על הקורונה/צילום: רויטרס

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, סופג ביקורת לאחר ששוב התבטא בצורה מעוררת מחלוקת והפציר באזרחי ברזיל שלא להתנהג "כמו הומואים" ביחס לנגיף הקורונה.

בולסונארו, שבאופן עקבי מזלזל בנגיף, למרות העובדה שמניין המתים מקורונה בברזיל עומד על 163 אלף בני אדם, אמר את הדברים בנאום שנשא בשלישי בארמון הנשיאותי. הנאום אמור היה לעסוק בנושאי תיירות, אך הפך למפוזר כשהנשיא עבר במהירות בין נושאים, ובין היתר גם שלח איום מרומז לעבר נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן.

"אנחנו צריכים להפסיק לדבר על הקורונה כל היום", אמר בולסונארו בנאום, "צר לי על המתים, אבל כולנו הולכים למות יום אחד, אסור להתכחש למציאות. אנחנו צריכים להפסיק להיות מדינה של הומואים, עלינו לעמוד מול הנגיף ולהילחם. אני פשוט שונא את ההתנהגות הזו, זו התנהגות של הומואים".

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו מנופף בפגישה במשרד ההגנה בברזיליה ב-8 במאי 2020. רויטרס
"התנהגות של הומואים, אני שונא את זה", נשיא ברזיל בולסונארו/רויטרס

ההתבטאות של בולסונארו היא האחרונה בשורה של התבטאויות שנויות במחלוקת שיצאו מפיו של נשיא ברזיל מאז החל משבר הקורונה. עם פרוץ המגפה, הנשיא יצא נגד "ההיסטריה המוגזמת" ביחס לנגיף הקורונה, אותו כינה "לא יותר משפעת קלה", ואף הכריז כי המערכת החיסונית של אזרחי ברזיל כה חזקה, שהם יוכלו "לשחות בביוב ולא להידבק בכלום".

בהמשך נאומו, הביע בולסונארו את כעסו על התבטאויותיו של הנשיא האמריקני הנבחר ג'ו ביידן, שבאחד העימותים לפני הבחירות הפציר בממשל בברזיל לשמור על יערות הגשם באמזונס, והזהיר כי ארצות הברית עשויה להטיל סנקציות על המדינה. בולסונארו השיב לביידן בזלזול, כינה אותו "המועמד האמריקני לנשיאות", ואמר כי במקרה של הטלת סנקציות, ייתכן כי שיחות דיפלומטיות לא יספיקו, "ונשק עלול להחליף את המילים".

בולסונארו, תומך נלהב של הנשיא דונלד טראמפ, הוא אחד מהמנהיגים הבודדים בעולם שטרם בירכו את ג'ו ביידן על נצחונו בבחירות, ניצחון אותו טראמפ לא מקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully