וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות המקומיות התירו לתנועות הנוער לפעול - וננזפו ע"י משרד הבריאות

10.11.2020 / 22:46

בבאר שבע, חולון, אשקלון ומועצת נחל שורק בירכו על חזרת החינוך הבלתי פורמלי, אך יועמ"שית משרד הבריאות הבהירה כי הצעד לא הותר, וכי פעילות הנוער היחידה שמותרת היא התנדבות למען אדם במצוקה. הרשויות טענו כי התנועות מקפידות על התקנות, אך נאלצו לחזור בהן מההיתר

עריכה: ניר חן

היועצת המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד אסתי ורהפטיג-בס, שיגרה היום (שלישי) מכתב בהול למרכז השלטון המקומי ולמרכז המועצות המקומיות, לאחר שכמה ערים בארץ התירו לתנועות הנוער בעירם לשוב לפעילות. במכתב, שהגיע לידי וואלה! NEWS, הסבירה היועצת כי פעילות החינוך הבלתי פורמלי עדיין אסורה, בשל התקנות למניעת התפשטות הקורונה.

בערים באר שבע, חולון, אשקלון והמועצה אזורית נחל שורק הוציאו בשבוע שעבר מכתבים רשמיים המברכים על החזרת פעילות תנועות הנוער ופעילות החינוך הבלתי פורמלי. אגפי הנוער דרשו מרכזי הסניפים והקומונריות לקיים את הפעילות על פי הנחיות משרד הבריאות, עם מסיכות, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים ולא במקום סגור.

בערים גם קבעו כי במידה ותימצא תחלואה באחד הסניפים, הפעילות תיפסק באופן מידי. תנועות נוער רבות, ביניהן בני עקיבא והנוער העובד והלומד, חזרו לפעילות כבר בסוף השבוע האחרון, אולם, הודעת הרשויות שהתירה את החזרה לפעילות לא תואמה עם משרד הבריאות, והרשויות נאלצו לחזור בהן.

הפגנת תנועת הצופים בדרישה להמשך קיום פעילותה, כיכר רבין, ת"א, 14 ביולי 2020. ראובן קסטרו
הפגנת תנועות הנוער בדרישה להמשך קיום הפעילות בתקופת הקורונה/ראובן קסטרו

היועצת המשפטית של המשרד הבהירה לרשויות המקומיות כי "הובאו לידיעתנו מספר מכתבים שיצאו מטעם רשויות מקומיות ומועצות אזוריות ברחבי הארץ, שבהם נאמר כי ניתן לקיים פעילות של תנועות נוער, והכללים לפעילות. נבהיר כי בעת הזאת פעילות תנועות הנוער אסורה", קבעה ורהפטיג-בס במכתבה.

היועצת הסבירה במכתבה כי פעילות הנוער היחידה שמותרת היא פעילות התנדבותית לצורך סיוע לאדם במצוקה. "נבהיר כי פעולות אלה שהותרו גם בתקופת הסגר, כוללות התנדבות שעניינה סיוע לאדם עם קושי או מצוקה הדורשים סיוע, דוגמת חלוקת מזון, העברת ציוד חיוני, תמיכה וסיוע רגשי לנזקקים לכך ועוד".

עוד בוואלה!

בסגירת תנועות הנוער, המדינה גוזרת על עצמה משבר חינוכי, חברתי ונפשי

לכתבה המלאה

בשלטון המקומי הסבירו כי דווקא בשעה שהחינוך הפורמלי מושבת ואינו יכול לתפקד כשורה, החינוך הבלתי פורמלי יכול לספק מענה, שהרי רוב הפעילות נעשית במקומות פתוחים. בני נוער רבים מתקשים ללמוד מרחוק דרך הרשת, ורבים מהם מדווחים על שוטטות ברחובות.

לטענת מרכז השלטון המקומי, תנועות הנוער ומרכזי הנוער יכולים לוודא שההתקהלות של בני הנוער נעשית באופן מסודר ועל פי הנחיות משרד הבריאות, ובנוכחות מדריך בשטח. לטענתם, כיום בני הנוער מתקהלים ללא השגחה ראויה, וגורמים להתפרצות קשה יותר של המגיפה.

מחאת תנועות הנוער,ירושלים  12 ביולי 2020. מחאת תנועות הנוער, אתר רשמי
חניכי הנוער העובד והלומד מפגינים בעד חידוש הפעילות/אתר רשמי, מחאת תנועות הנוער

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות, התייחס להודעת משרד הבריאות על איסור פעילות בלתי פורמלית לילדים ובני נוער בשטחים פתוחים, ואמר כי "הודעת המשרד תמוהה ולא מובנת". לדבריו, "הפעילות נעשית בשטחים פתוחים ועל פי המגבלות שקבע קבינט הקורונה, תוך שמירה על ריחוק חברתי ועטיית מסיכות".

חג'ג' הוסיף כי "כל שאנו מבקשים הוא שהפעילות תיעשה בהשגחת מדריכים בוגרים, שהם עובדי הרשויות המקומיות. אינני רואה שום סיבה לאפשר התקהלות בני נוער של עד 20 בשטח פתוח, ומנגד לאסור על מדריכים בוגרים להשגיח על הפעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully