וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 103 ימים: העציר המנהלי מאהר אל-אחרס יעצור את שביתת הרעב שלו

6.11.2020 / 19:10

אל-אחרס, החליט לחדול מהשביתה לאחר שקיבל התחייבות לפיה ישוחרר בעוד 20 יום, וכי לא יחודש הצו המנהלי נגדו. יו"ר ועדת המעקב, וח"כים מהמשותפת שוחחו עמו בבית החולים. גורמי בטחון טענו כי הוא פעיל הג'יהאד האסלאמי, אך הוא מכחיש זאת

בווידאו: ח"כ שביקר עציר מנהלי השובת רעב תקף פעיל ימין בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS

העציר המנהלי מאהר אל-אחרס, הודיע היום (שישי) שיסיים את שביתת רעב לאחר 103 ימים. אל-אחרס, החליט לחדול מהשביתה לאחר שקיבל התחייבות לפיה ישוחרר בעוד 20 יום, וכי לא יחודש הצו המנהלי נגדו. גורמי ביטחון טוענים כי הוא פעיל של הג'יהאד האסלאמי, טענה שהוא מכחיש.

הח"כים אחמד טיבי, אוסאמה סעדי, וואליד טאהה ועופר כסיף (הרשימה המשותפת) הגיעו, יחד עם יו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי בישראל מוחמד ברכה, לבית החולים קפלן שבו אושפז אל-אחרס, שוחחו עמו וציינו כי המעצר המנהלי הוא כלי אנטי דמוקרטי.

הח"כים אחמד טיבי, אוסאמה סעדי, וואליד טאהה ועופר כסיף (הרשימה המשותפת) מבקרים את העציר המנהלי מאהר אל-אחרס. 6 בנובמבר 2020. הרשימה המשותפת, אתר רשמי
ח"כים מהרשימה המשותפת מבקרים את העציר המנהלי מאהר אל-אחרס, היום/אתר רשמי, הרשימה המשותפת

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, אמר כי "האסיר הודיע על סיום שביתת הרעב ביומה ה-103 לאור התחייבות כי ישוחרר ב-26 לחודש (נובמבר), ולא יחודש צו המעצר המינהלי". ח"כ יוסף ג'בארין בירך את אל-אחרס, והוסיף כי מדובר ב"ברכה לעם הפלסטיני כולו, על ניצחון במאבק הארוך מול האכזריות של שלטונות הכיבוש".

לדברי ח"כ ג'בארין, "בעוד 20 יום מאהר יהיה חופשי, לאחר 103 ימים של שביתת רעב מעוררת השראה. מעצר מינהלי הוא פשע נגד האנושות".

ח" כ עופר כסיף מסר כי "‏מאהר הודיע כי יסיים את שביתת הרעב, בהתאם להבטחה כי ישוחרר לקראת סוף החודש ולא יעצר עם שיפור במצבו". הוא הוסיף כי "מאהר נאבק באומץ נגד כליאתו האכזרית ונגד מעצרים מנהליים בכלל. אני מאחל לו החלמה שלמה ומהירה ושישוב בבטחה לחיק משפחתו האוהבת. לשנה הבאה ללא אסירים פוליטיים בפלסטין המשוחררת".

עוד בוואלה!

תיעוד: ח"כ שביקר עציר מנהלי השובת רעב תקף פעיל ימין בבית החולים

לכתבה המלאה

אל-אחרס שוהה זמן רב במעצר ללא משפט, כשהצו המנהלי שהוצא בעניינו אושר בדיעבד והמידע המודיעיני החסוי מעולם לא הוצג לו. רק אחרי שבג"ץ הקפיא את המעצר, בגלל מצבו הרפואי, חלק מאותו מידע מודיעיני חסוי לפיו הוא פעיל בג'יהאד האסלאמי נחשף. אל-אחרס, מצדו, מכחיש כל קשר לארגון הטרור.

בנוסף לכך, באחד הדיונים בבג"ץ התגלה שאחת הראיות המשמשות נגדו הוא סרטון שתומלל לא נכון, כך לפי דיווח ב"הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully