וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל לפיד: חולדאי הודיע על ביטול השתתפותו בעצרת לזכר רבין

6.11.2020 / 14:52

ראש עיריית ת"א אישר השתתפותו כנואם מרכזי, אך חזר בו ברגע האחרון לאחר שגילה שאינו הנואם היחיד ולצדו יישא דברים גם יו"ר האופוזיציה. גורמים בסביבת חולדאי: "כשהתברר שאופי האירוע פוליטי הוא החליט לוותר". במקביל, כעס ברשימה המשותפת על כך שלא שולב דובר ערבי

בווידאו: נתניהו בישיבת הזיכרון לרבין בכנסת אומר שיש הסתה נגדו/צילום: ערוץ הכנסת

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הודיע אתמול (חמישי) על ביטול השתתפותו בעצרת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין בכיכר רבין, בה היה אמור להשתתף כנואם מרכזי. חולדאי הודיע במפתיע למארגני האירוע כי הוא מבטל את ההשתתפות לאחר שגילה כי בניגוד לסיכום המוקדם עמו הוא לא הנואם המרכזי היחידי - אלא גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

כבר בתחילת השבוע פורסם כי חולדאי ולפיד יהיו הנואמים המרכזיים בעצרת, וביום ראשון בערב השניים אף נפגשו בארבע עיניים בעיריית תל אביב. ואולם אתמול חזר בו מהסכמתו לנאום. גורמים בסביבת חולדאי אמרו כי הוא הוזמן להשתתף "בעצרת בעלת אופי ממלכתי ולא מפלגתי, לצדה של דליה רבין, כראש עיריית תל אביב. מהרגע שהתברר שהאופי של האירוע הוא פוליטי הוא החליט לוותר על זכות הדיבור".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי במהלך מייצג עצרת הנרות הגדולה לציון 25 שנה לרצח יצחק רבין 29 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"מהרגע שהתברר שהאופי של האירוע הוא פוליטי הוא החליט לוותר". חולדאי/ראובן קסטרו

העצרת המרכזית לציון 25 שנה לרצח רבין תחת הכותרת "ישראל חוזרת לכיכר" הייתה אמורה להתקיים ביום רביעי האחרון, אך נדחתה למוצאי השבת בעקבות מזג האוויר הסוער ותחל מחר בשעה 19:15. ללא חולדאי, לפיד יהיה הנואם המרכזי באירוע, בו ישתתפו גם האמנים אביב גפן, מירי מסיקה, מירי אלוני והשחקנית רננה רז.

במהלך האירוע, אותו יזמו וארגנו המפיק חמי סל ואיש הפרסום יותם יעקבא, תישמע צפירה ברחבת הכיכר שתציין דקת דומיה. כמו כן תיערך הקרנה מיוחדת של סרטו של ירון זילברמן "ימים נוראים" על יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה.

מארגני העצרת סירבו גם לשלב דובר ערבי באירוע, למרות פניות שקיבלו מלשכתו של יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, ומפעילי שמאל ביממה האחרונה. בלשכת עודה ביקשו לשלב בליין אפ נאום של עודה או של דובר ערבי אחר, אך מארגני העצרת סירבו לעשות שינויים ולהוסיף דוברים באירוע, בטענה שבמרכז העצרת השנה הוא הקרנת הסרט ולא בנאומים או דוברים.

בהפקת העצרת אומרים כי בשעות האחרונות התקבלו פניות להוספת דוברים אבל הליין אפ לא ישתנה אלא אם כן חולדאי, או דליה רבין, בתו של ראש הממשלה לשעבר, יבקשו לנאום. גם בשנה שעברה העצרת אורגנה בידי אנשי "חוזרים לככר" שסירבו לשלב נאום של עודה או של מנהיגים ממפלגות השמאל באירוע המרכזי בכיכר רבין, ורק יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נאם באירוע. עודה נאם בעצרת הזיכרון שאורגנה ב-2017 מפלגת העבודה ומרצ, וארגוני שמאל נוספים.

עוד בוואלה!

עיריית ת"א פתחה מרכז לחקר אפידמיולוגי: "משרד הבריאות לא מספק את הסחורה"

לכתבה המלאה
יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד נואם במליאת הכנסת טרם ההצבעה על תיקון חוק הקורונה הגדול, 29 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת - יהונתן סמייה, אתר רשמי
חולדאי נועד ונמצא איתו בקשר שוטף. לפיד/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יהונתן סמייה

חולדאי, שמכהן כראש עיריית תל אביב מאז 1998, נערך בשבועות האחרונים לאפשרות של התמודדות בפוליטיקה הארצית בבחירות הבאות והחל בצעדים להקמת מסגרת פוליטית משל עצמו. במסגרת פגישותיו, הוא נועד גם לפיד ונמצא איתו בקשר שוטף, ולפי דיווחים שונים הוא גם מקיים מגעים עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, ששוקל גם הוא להיכנס לפוליטיקה.

לוואלה! NEWS נודע כי אתמול חולדאי נפגש בארבע עיניים גם עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. סקרים שנערכו באחרונה חוזים שהמפלגה העתידית שלו מקבלת 7-6 מנדטים בלבד, ולא שינתה את מפת הגושים בין שמאל לימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully