וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה "אטא" מכה במרכז אמריקה: 50 הרוגים במפולות בגואטמלה

כמחצית ממקרי המוות אירעו בעיר סן קריסטובל ורפז, שם עשרות בתים נקברו תחת הבוץ הכבד. כוחות החילוץ מתקשים להגיע לאזור, ועושים את דרכם רגלית. הנשיא תיאר כי כמות הגשם שירדה בתוך פחות מיממה שווה לזו של חודש שלם. הסערה מתחזקת ועושה את דרכה לקובה ופלורידה

בווידאו: סופת "אטא" בגואטמלה/צילום: רויטרס

לפחות 50 בני אדם נהרגו במפולות בגואטמלה שנוצרו בעקבות גשם ורוחות עזים לאחר שהסופה "אטא" היכתה במדינה - כך מסרו היום (שישי) הרשויות. הנשיא אלחנדרו ג'יאמטיי אמר כי מחצית ממקרי המוות אירעו באותה עיר, בה קרסה גבעה תחתיה נקברו עשרים בתים תחת הבוץ.

במסיבת עיתונאים שערך אתמול ציין הנשיא כי כמות הגשם שירדה בתוך פחות מיממה שווה לזו של חודש גשום שלם. הממטרים העזים הקשו על כוחות החילוץ להגיע לאחד האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר, בהם סן קריסטובל ורפז, ביתם של מחצית מהמתים באסון הטבע. "בשלב זה אנחנו מנסים להגיע לשם ברגל משום שאין דרך אחרת", אמר ג'יאמטיי.

נזקי סופת "אטא" שפגעה בגואטמלה ובניקארגואה. 06 בנובמבר 2020. רויטרס
"אנחנו מנסים להגיע ברגל כי אין דרך אחרת". נזקי הסופה בגואטמלה/רויטרס

ביום שלישי היכתה הסופה "אטא" בניקרגואה השכנה והוגדרה כהוריקן בדרגה 4, עם רוחות במהירות של 225 קמ"ש וגשם כבד. בהמשך היא נחלשה והורדה לדרגת סופת טרופית, תוך שהמשיכה לכיוון הונדורס וגואטמלה.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, הסופה גרמה למותם של יותר מ-70 בני אדם ברחבי מרכז אמריקה. בניקרגואה, עשרות אלפי בני אדם התפנו מבתיהם למקלטים עוד בטרם היכתה הסערה. בחוף הצפוני של המדינה נהרגו שני תושבים, כשמפולת בוץ קברה תחתיה את המכרה בו עבדו.

עוד בוואלה!

"אסון מוחלט": 3 הרוגים מפגיעת סופה טרופית במרכז יוון

לכתבה המלאה

בהונדורס, נערה בת 13 נהרגה בעיר סן פדרו סולה, שם קיר ביתה נפל על מיטתה בעת שישנה. הממשלה אמרה כי קרוב ל-500 אזרחים חולצו מגגות בתיהם, בעוד גובה המים המשיך לעלות. רבים נוספים עדיין ממתינים לסיוע.

בתיעודים מהאזור נראים תושבים בהונדורס וגואטמלה מפלסים את דרכם ברחובות המוצפים, וכן בתים וכלי רכב צפים במים.

באזהרה האחרונה שפורסמה, המכון האמריקני לסופות הוריקן אמר כי "אטא" עדיין גורמת לממטרים כבדים והצפות מסכנות חיים באזורים במרכז אמריקה. הסופה צפויה להתחזק בעוד היא מתקרבת לכיוון צפון-מזרח קובה ופלורידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully