וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות על מתקפת הטרור בווינה

עודכן לאחרונה: 3.11.2020 / 22:29

הארגון הודיע ברשת הטלגרם כי הוא עומד מאחורי הפיגוע, בו נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו כ-20. להודעה צורפה תמונה של אחד המחבלים, שנטען כי פתח באש לעבר עוברי אורח ונורה למוות ע"י שוטרים. 2 חשודים נוספים נעצרו בשוויץ. הקנצלר קורץ אמר כי אירופה תחת גל טרור

בווידאו: דאעש קיבל אחריות על מתקפת הטרור בווינה/צילום: רויטרס

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הודיע הערב (שלישי) כי הוא מקבל את האחריות על הפיגוע בווינה. דאעש מסר את ההודעה ברשת הטלגרם בצירוף תמונה של אדם מזוקן בשם אבו דגנא אל-אלבני, שנטען כי תקף עוברי אורח במרכז הבירה כשהוא חמוש ברובה ותת-מקלע לפני שנורה למוות בידי המשטרה.

תחילה, נראה אל-אלבני בתמונה כשהוא חמוש באקדח וברובה ועונד טבעת שמוטבע עליה כיתוב של השהאדה (הכרזת האמונה האסלאמית). דקות מאוחר יותר, פורסם סרטון בו נראה נשבע אמונים בערבית למדינה האסלאמית ולמנהיגה הנוכחי, אבו אבראהים אל-האשמי.

במקביל, משטרת שוויץ עצרה שני חשודים נוספים במעורבות במתקפת הטרור אמש בבירת אוסטריה, בה נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו כ-20 נוספים. עד כה נעצרו 16 חשודים, והמשטרה המקומית ממשיכה בחיפושים אחר מעורבים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו דגנא אל-אלבני בסרטון שפרסם דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשויות במקדוניה הצפונית הודיעו מוקדם יותר היום כי שלושה מבין החשודים שנעצרו בחשד למעורבות בפיגוע הם בעלי אזרחות כפולה צפון מקדונית-אוסטרית. כולם נולדו באוסטריה.

קנצלר המדינה, סבסטיאן קורץ, אישר היום בריאיון ל"בילד" הגרמני כי אירופה חווה גל טרור. "להשקפתנו, בהחלט כך", אמר כשנשאל לנושא. "אוסטריה הייתה עד כה אי של ברכה. טרור ואלימות היו משהו שהכרנו מהחדשות מחוץ לארץ", אמר. לכן, הוסיף הקנצלר, "ההלם היה עבורנו מאוד גדול".

המשטרה בוינה בזירת הפיגוע בו נהרגו לפחות חמישה אנשים. 3 בנובמבר 2020. AP
כוחות משטרה בזירת המתקפה בווינה, היום/AP

בהמשך הריאיון קורץ הוסיף כי "אנו אסירי תודה על התמיכה הבינלאומית שאנחנו מקבלים. ראשי מדינות רבים יצרו איתי קשר מאז אתמול בלילה ובמהלך היום והביעו הזדהות עמנו".

מוקדם יותר, אישר שר הפנים של אוסטריה, קרל נהמר, כי לפחות אחד מהתוקפים היה טרוריסט אסלאמיסטי, שהיה מצויד בנשק כבד ונשא לגופו חגורת נפץ דמה. הוא זוהה על ידי הרשויות כתומך דאעש. ראש עיריית וינה, מיכאל לודוויג, סיפר כי אחד המחבלים אחז בכמה כלי נשק, בהם רובה, אקדח ואף מצ'טה. "הוא היה מוכן מאוד", מסר.

מתקפת הטרור בוינה: חשוד נעצר. רויטרס
הבניין בווינה שבו נעצר אחד החשודים במעורבות בפיגוע, היום/רויטרס

מתקפת הטרור בווינה אמש התרחשה בשישה מוקדים שונים, בסמוך לרחוב בו נמצא בית הכנסת המרכזי בעיר. לאחר הירי, התוקפים נמלטו מהמקום. לדברי עדי ראייה, המתקפה נעשתה באמצעות נשק אוטומטי.

אזור בית הכנסת, בו אירעה המתקפה, משמש גם כמרכז בילוי. המסעדות והפאבים במקום נפתחו בפעם האחרונה לפני סגירתן למשך חודש, בשל המגבלות החדשות במדינה לבלימת התפשטות הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully