וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: כומר נורה ונפצע אנוש בפתח כנסייה בעיר ליון

עודכן לאחרונה: 31.10.2020 / 23:15

על פי הדיווחים, איש הדת, אזרח יוון, נורה כשסגר את הכנסייה, ואמר שהוא לא זיהה את התוקף. שעות לאחר מכן נעצר חשוד, אך לא ברור אם הוא היורה. בשלב זה אין חשד לטרור, אחרי שורת פיגועים על רקע סערת איורי מוחמד, האחרון שבהם בכנסייה בניס

בווידאו: זירת החשד לרצח כומר בליון, צרפת/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

כומר נורה ונפצע באורח אנוש בכנסיה בעיר ליון שבצרפת, והתוקף נמלט מהזירה - כך אמרו הערב (שבת) גורמים במשטרה ועדי ראיה. כמה שעות מאוחר יותר, גורם במשטרה אמר כי נעצר חשוד בדוכן קבב בעיר שבמרכז המדינה. לא ברור אם העצור הוא החשוד בירי, או אם המשטרה מחפשת אחרי חשודים נוספים. לפי רשת BFMTV, התביעה למאבק בטרור לא קיבלה לידיה את החקירה כפי שקורה בדרך כשיש חשד שמדובר בפיגוע. התקרית נחקרת על ידי לשכת התביעה בליון, בחשד לניסיון רצח.

לפי גורם במשטרת ליון, הכומר נורה פעמיים בעת שסגר את כנסייתו בסביבות השעה 16:00, והוא בסכנת חיים. לפי עדי ראיה, זאת כנסייה יוונית אורתודוכסית. גורם במשטרה אמר לרויטרס כי הכומר היה יווני, וכי הוא אמר לכוחות ההצלה שהגיעו לזירה שהוא לא זיהה את היורה, שהשתמש ברובה ציד. גורם בממשלת יוון זיהה אותו בתור ניקולאוס קקבלקיס.

במשרד הפנים אמרו כי מדובר בתקרית חמורה והמשטרה קראה לתושבים להתרחק מהמקום, אך לא פירטה מעבר לכך.

הירי מגיע בהמשך לשורת פיגועי טרור שהתבצעו במדינה לאחרונה על רקע סערת איורי מוחמד, ובעקבותיהם תוגברה האבטחה במוסדות דת עם העלאת הכוננות לרמתה הגבוהה ביותר. התקיפות האחרונות נגד סמלים נוצריים התרחשו לקראת ציון יום כל הקדושים בסוף השבוע הזה.

כנסייה בעיר ליון, צרפת, אחרי ירי בכומר המקומי, 31 באוקטובר 2020. AP
צרפת נמצאת בכוננות עליונה. כוחות ביטחון מחוץ לכנסייה בליון, הערב/AP

רק ביום חמישי נרצחו שלושה בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו בפיגוע בכנסייה בעיר ניס.
המחבל, מהגר תוניסאי שהגיע ימים קודם לכן ברכבת מאיטליה, ערף את ראשה של אחת הקורבנות. הוא נורה על ידי שוטרים שהגיעו למקום, והוא מאושפז בבית החולים במצב קשה. הרשויות בתוניסיה אמרו כי הוא לא היה מוכר לשירותי הביטחון, וכי הן חוקרות הודעת קבלת אחריות שפורסמה ברשתות החברתיות על ידי ארגון לא מוכר.

הרשויות בצרפת הגבירו את האבטחה סביב אתרי הדת על רקע החשש מפיגועים נוספים, בהמשך לעריפת ראשו של המורה סמואל פאטי לפני כשבועיים והמחאה בעולם המוסלמי נגד איורי מוחמד, שנמשכה גם בסוף השבוע עם הפגנות מחאה נגד צרפת והנשיא עמנואל מקרון.

שעות לאחר הפיגוע בניס, נפצע מאבטח בקונסוליה הצרפתית בעיר ג'דה שבערב הסעודית. התוקף, אזרח סעודי שהשתמש ב"חפץ חד", נעצר. במקביל, אדם חמוש נורה למוות בעיר אביניון שבדרום המדינה. בתחילה דווח כי הוא איים על עוברי אורח וצעק "אללה אכבר", אך בהמשך נאמר כי הוא היה מזוהה עם התנועה "הזהותנית" הימנית קיצונית וכי הוא עבר טיפולים פסיכיאטריים.

זירת החשד לרצח כומר בליון, צרפת 31 באוקובר 2020. רויטרס
הזעם על צרפת נמשך. שוטרים בזירת הירי בליון, הערב/רויטרס

ביום חמישי הורה מקרון על פריסת אלפי חיילים נוספים לצורך אבטחת אתרים דתיים ובתי ספר, וראש הממשלה ז'אן קסטקס, שהיה בביקור בעיר רואן, אמר היום כי הוא שב לפריז לצורך הערכת מצב אחרי התקרית בליון.

הפיגוע בניס התרחש ביום שבו ציינו המוסלמים את חג הולדתו של הנביא מוחמד, ומאז נעצרו שלושה חשודים במעורבות במתקפה.

היום פנה מקרון לכלי תקשורת בשפה הערבית, ואמר כי הוא מבין שפרסום האיורים של מוחמד עשוי לזעזע אנשים מסוימים, אבל שום דבר לא מצדיק אלימות. לדבריו, הוא לא פורש כהלכה. מקרון הדגיש שהוא לא תומך בפרסום קריקטורות שנתפסות כפוגעניות על ידי המוסלמים, אלא הגן על חופש הביטוי.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • ליון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully