וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ח"כ שביקר עציר מנהלי השובת רעב תקף פעיל ימין בבית החולים

עודכן לאחרונה: 25.10.2020 / 16:36

ח"כ אוסאמה סעדי דחף פעיל ימין בעת ויכוח מחוץ לחדרו של העציר הפלסטיני מאהר אחרס ששובת רעב יותר מ-90 יום. בנימוק לצו המעצר נכתב כי הוא "פעיל ג'יהאד אסלאמי", אך הוא מכחיש. הפעיל צפוי להגיש תלונה במשטרה. בג"ץ החליט כי עד שבריאותו תשתפר הוא לא יועבר לשב"ס

בווידאו: ח"כ שביקר עציר מנהלי השובת רעב תקף פעיל ימין בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) תקף אמש (שבת) פעיל ימין במהלך ביקורו בבית החולים קפלן ברחובות. בתיעוד נראה ח"כ סעדי דוחף את הפעיל כשהאחרון מתעד אותו. סעדי, ח"כ עופר כסיף ופעילים נוספים, הגיעו לבית החולים כדי לשהות לצד מאהר אחרס, עציר מנהלי פלסטיני, ששובת רעב יותר מ-90 יום במחאה על מעצרו.

אחרס מאושפז זה תקופה ארוכה בבית החולים והוא נעצר בסוף חודש יולי האחרון. זמן קצר לאחר מעצרו, הוצא לו צו מעצר מנהלי למשך ארבעה חודשים, בנימוק כי לפי מידע מודיעיני חסוי הוא "פעיל ג'יהאד אסלאמי פלסטיני בולט, המעורב בפעילות ארגונית המסכנת את ביטחון האזור וכן מסית ומתבטא בקיצוניות". היום בג"ץ ידון בעתירה לשחרורו של אחרס.

בג"ץ דן היום בעתירה דחופה נגד העברתו הצפויה של אחרס למרפאת שירות בתי הסוהר, והחליט כי המעצר ייפסק כל עוד מצבו הבריאותי חמור והוא יישאר באשפוז בבית החולים ולא יועבר לשב"ס.

ח"כ עופר כסיף וח"כ אוסאמה סעדי מתעמתים עם פעיל ימין בביקור בבית החולים קפלן שבחולון, 25 אוקטובר 2020. צ, צילום מסך
ח"כ סעדי וכסיף מתעמתים עם פעיל הימין/צילום מסך, צ

אמש, לאחר שפורסם כי מחוץ לחדרו של אחרס שוהים חברי כנסת מהרשימה המשותפת ופעילים נוספים, הגיע למקום פעיל ימין, ובין הצדדים התפתח עימות קולני שגלש גם לאלימות. "הוא בא להתסיס", אמר עליו ח"כ כסיף לשוטרים שהגיעו למקום.

לדבריו, גם בעת שנכח הכוח במקום, פעיל הימין צעק לעבר הנוכחים: "יימח שמם וזכרם של כל המחבלים, שונאי ישראל" וקריאות נוספות. העימות נמשך כמה דקות, ולקראת סופו, ח"כ סעדי תקף את הפעיל.

את השוטרים הזמין יונתן פולק, פעיל שמאל שנחקר בחשד להסתה לטרור, ונגדו עומד צו הבאה שיפוטי. עם זאת, פולק טוען מצדו כי מי שהזעיק את הכוחות היה פעיל הימין, "שהיה בטוח שיש נגדי צו מעצר".

עוד בוואלה!

אסיר ביטחוני משפרעם שוחרר ממאסר, וזכה לאות הוקרה: "לשלבו בחברה"

לכתבה המלאה

פעיל הימין, באמצעות עורך דינו חיים בלייכר מארגון חוננו, שלח הלילה תלונה למשטרה נגד ח"כ סעדי, והבוקר הוא צפוי להגיע למשטרה כדי להגיש תלונה. מארגון 'עד כאן' נמסר: "כמה טבעי שמי שיגיעו לתמוך במחבל מארגון הטרור הרצחני הג'יאהד האסלאמי הוא האנרכיטס יונתן פולק וחבריו, מדובר בחבורה שמלבה בשטחי איו"ש מידי שבוע הפגנות והפרות סדר נגד חיילי צה"ל בהם לצערנו נפגעו כבר עשרות מהם. יש לשים סוף לכל הארגונים האנטי ישראליים שמעודדים טרור ופציעת חיילי צה"ל".

עצור ללא משפט, מכחיש את ההשתייכות לג'יהאד

אחרס שוהה זמן רב במעצר ללא משפט, כשהצו המנהלי שהוצא בעניינו אושר בדיעבד והמידע המודיעיני החסוי מעולם לא הוצג לו. רק אחרי שבג"ץ הקפיא את המעצר, בגלל מצבו הרפואי, חלק מאותו מידע מודיעיני חסוי לפיו הוא פעיל בג'יהאד האסלאמי נחשף. אחרס, מצדו, מכחיש כל קשר לארגון הטרור. בנוסף, באחד הדיונים בבג"ץ, התגלה שאחת הראיות המשמשות נגדו הוא סרטון שתומלל לא נכון, כך לפי דיווח ב"הארץ".

לאחרונה פנה בנושא ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת לנציב זכויות האדם של האו"ם בעזה ובשטחי יו"ש, מייקל לינק. זאת, בעקבות מצבו של אחרס השובת רעב זה שלושה חדשים, מאושפז במצב קשה ונשקפת סכנה לחייו. בעקבות הפניה, קרא לינק לישראל לשחרר לאלתר את האסיר, פעיל הג'יהאד האסלמי, אם לא תציג ראיות משכנעות כי עבר על חוק כלשהו המקובל במדינה דמוקרטית. עוד הוא קרא לחדול מפרקטיקת מעצרים מנהליים ולנהוג על פי החוק הבינלאומי ביישום פעולותיה הביטחוניות.

בשבת בצהרים התקיימה הפגנת סולידריות עמו מול בית החולים. חברי כנסת מהרשימה המשותפת קראו לשחררו. ח"כ סמי אבו שחאדה צייץ בחשבנו הטוויטר שלו כי "ההתעללות בעציר המנהלי אחרס היא הוצאה להורג של אדם ללא משפט. התעלמות האזרחים בישראל מהעניין היא הסכמה שבשתיקה". הוא דרש להעביר אותו באופן מידי לאחד מבתי החולים בגדה. "ממשלת ישראל אחראית על מצבו הבריאותי וחייו של אחרס". ח"כ עופר כסיף שהשתתף בהפגנה אמר כי "השלטון הצבאי מחזיק באחרס כשבוי בתנאים בלתי אנושיים. העברתו לכלא במצבו הנוכחי תהיה הוצאה להורג בכל מובן שהוא, רצח בכוונה תחילה של אסיר המוחזק חודשים ללא כל כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully