וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים זועמים על מפקד הכלא שהודח: "פינוקים ניתנים למחבלים"

24.3.2020 / 8:00

הורים מפורום "בוחרים בחיים" שיגרו מכתב למ"מ נציב שב"ס, ודרשו לפטר לאלתר את מפקד כלא עופר, שאישר לאזרח פלסטיני להכניס כסף לרכישת סיגריות עבור אסירים ביטחוניים: "דורשים מעשים ולא דיבורים". גורם בשב"ס: "אין ספק שבכירים ידעו על זה, צריך לקנות שקט"

בווידאו: נעצרה עו"ד ממרכז בחשד שהבריחה סמים לאסיר/צילום: דוברות שב"ס

הורים שכולים זועמים בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS על מפקד כלא עופר, שהודח לאחר שאישר לאזרח פלסטיני להכניס כסף לרכישת סיגריות עבור אסירים ביטחוניים. הרצל ומירב חג'אג', הוריה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב, והורים שכולים נוספים מפורום "בוחרים בחיים", שיגרו אתמול (שני) מכתב לממלא מקום נציב שב"ס (שירות בתי הסוהר), גונדר אשר וקנין, ובו כתבו כי הם נדהמו לקרוא את הפרסום. "פעם אחר פעם אנו המשפחות השכולות נתקלים בהטבות ופינוקים למחבלים הארורים שרצחו את ילדינו אך ורק כדי לקנות שקט מדומה בכלא", כתבו המשפחות השכולות.

מפקד כלא עופר, רפי ג'אנה, אישר בשבוע שעבר לפלסטיני להיכנס לתחומי הכלא עם מזוודה ובתוכה 130 אלף שקלים שהועברו מגורמים ברשות הפלסטינית, בניגוד גמור להנחיות בימי הקורונה ולהנחיות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. הוא הודח מתפקידו - אך לא פוטר משב"ס. המשפחות השכולות דרשו במכתב למ"מ נציב שב"ס, "לפטר לאלתר את מפקד הכלא למען יראו ויראו, וכן לבדוק את הפן הפלילי של תשלום מזומנים שמעל תקרת חוק המזומנים". עוד דרשו המשפחות השכולות "לבדוק בכל בתי הכלא שבהם יש אסירים מחבלים, האם הם ממשיכים לזכות להטבות מפליגות. אנחנו דורשים מעשים ולא דיבורים".

כלא עופר. Creative Commons
מפקד המתקן הודח מתפקידו, אך לא פוטר משב"ס. כלא עופר/Creative Commons

בכיר בשב"ס המעורה בפרטים אמר כי מדובר בפרשיה חמורה מכמה מובנים. "צריך לבדוק מי הפלסטיני שהגיע עם הכסף ומי מבעלי התפקידים בכלא עופר ידע על זה ולא דיווח. זה גם נוגד את חוק המזומן, כך שיש כאן מספר היבטים", אמר. "זה כשל חמור של מפקד הכלא שאישר דבר כזה. צריך לבדוק כמה מזוודות של כסף נכנסו בעבר לכלא עופר ולמתקני כליאה נוספים ומי מהממונים ידעו ושתקו".

גורם נוסף בשב"ס אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אין ספק שכמה בכירים ידעו על זה. מפקד הכלא לא היה עושה דבר כזה על דעת עצמו". הוא הוסיף כי מדובר ב"ימים קשים" בשב"ס, שבהם לדבריו "צריך לקנות שקט מול האסירים הביטחוניים. אף אחד כאן לא רוצה מרד סטייל איטליה בימים הקריטיים האלה".

טרם ידוע מי הפלסטיני שהכניס את מזוודת המזומנים

כלא עופר ממוקם ליד צומת גבעת זאב, סמוך למחנה עופר, ובו כלואים כ-800 אסירים ביטחוניים פלסטיניים המשתייכים לארגוני הטרור, רובם ברמת סיווג ביטחונית גבוהה. הכסף שהועבר על ידי האזרח הפלסטיני שימש לרכישת סיגריות מנציג הקנטינה בכלא עבור האסירים הביטחוניים. אותו פלסטיני יצא אחר כך מבית הסוהר, כשבכל הזמן הזה הוא מלווה במפקד הכלא.

הפרסום עורר סערה בשב"ס וגרר תגובות רבות בקבוצה סגורה של סוהרים וסוהרות, שחלקם עבדו בעבר עם ג'אנה באופן אישי. באחת מהתגובות האוהדות כלפיו נכתב: "מקצועי ברמות ואם טעה, כולנו בני אדם". בתגובה נוספת על מפקד הכלא שהודח, נכתב: "מי שלא מכיר את רפי ג'אנה שלא ידבר סתם. הוא מפקד בעל ערכים. איש ישר, צנוע ומקצועי".

גונדר אשר וקנין מ"מ נציב שב"ס
בטקס לזכר הנספים באסון הכרמל, עיקול המוות, 17 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
בשב"ס מתחקרים את האירוע. אשר וקנין/שלומי גבאי

המקרה החמור הובא לידיעתו של מ"מ נציב שב"ס וקנין, שהדיח את ג'אנה ומינה במקומו את חיים כהן, המפקד כיום על כלא חרמון. בשב"ס מתחקרים כעת את האירוע, וטרם יודעים לומר מיהו הפלסטיני שנכנס למתקן עם אותה מזוודת מזומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully