וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד כלא הודח לאחר שאישר לפלסטיני להכניס כסף עבור אסירים

22.3.2020 / 20:01

לוואלה! NEWS נודע כי רפי ג'אנה הודח מתפקידו לאחר שפלסטיני העביר מזוודה עם 130 אלף שקל מטעם גורמים ברשות הפלסטינית לאסירים לצורך רכישת סיגריות. זאת, בניגוד להנחיות בעת הקורונה במסגרתן בוטלו הביקורים הפתוחים בכלא. גורם בכיר בשב"ס: "זה כשל מוחלט של מפקד כלא"

בווידאו: נעצרה עו"ד ממרכז בחשד שהבריחה סמים לאסיר/צילום: דוברות שב"ס

מפקד כלא עופר הודח מתפקידו לאחר שבשבוע שעבר אישר לפלסטיני להיכנס לתחומי הכלא עם מזוודה ובתוכה 130 אלף שקלים שהועברו מגורמים ברשות הפלסטינית, בניגוד גמור להנחיות בימי הקורונה ולהנחיות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן - כך נודע הערב (ראשון) לוואלה! NEWS. בכסף שהביא רכש הפלסטיני סיגריות עבור האסירים הביטחוניים ויצא מבית הסוהר. המקרה החמור הובא לידיעתו של מ"מ נציב שב"ס אשר וקנין שהדיח את מפקד הכלא רפי ג'אנה מתפקידו ומינה במקומו את חיים כהן, שמפקד כיום על כלא חרמון.

בשב"ס בודקים מיהו הפלסטיני שנכנס ומהי מידת היכרותו עם מפקד הכלא. גורם בכיר בשב"ס אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי ייתכן וגם המשטרה תיכנס לתמונה ותחקור את המקרה."זה כשל מוחלט של מפקד כלא שלא הבין את משמעות הנהלים החדשים", אמר הבכיר.

כלא עופר. Creative Commons
רכש סיגריות לאסירים ביטחוניים ויצא מבית הסוהר. כלא עופר/Creative Commons

מפקד כלא עופר המודח כתב בהודעה שהוציא לסגל: "חברים יקרים, בכדי למנוע חרושת שמועות התקבלה החלטה שאסיים תפקידי כמפקד כלא עופר. הרקע הוא פעולה שאישרתי ללא סמכות. חשוב לי שתכירו את הנסיבות ואת העובדות והכי חשוב שזה לא נעשה מכשל ערכי".

משב"ס נמסר כי "מ"מ הנציב החליט להעביר את מפקד כלא עופר מתפקידו לאחר שנמצא שכשל בהחלטה פיקודית שקיבל הקשורה לרכישת סיגריות מרוכזת לאסירים".

כמאתיים אסירים פונו מכלא סהרונים בשל החשש מקורונה, 12 במרץ 2020. דוברות שב"ס, אתר רשמי
אסירים מפונים מבית הכלא סהרונים מחשש לקורונה/אתר רשמי, דוברות שב"ס

בתחילת החודש הורה שירות בתי הסוהר על ביטול הביקורים הפתוחים בבתי הכלא מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. על פי ההנחיות, הביקורים ייערכו דרך מחיצות, ולא במגע ישיר עם אסירים.

"שירות בתי הסוהר פועל מזה תקופה בתיאום הדוק עם משרד הבריאות ויתר השותפים המקצועיים על מנת למנוע את חדירת נגיף הקורונה אל מתקני הכליאה", נמסר אז מטעם שב"ס. "בין היתר, נידונות שיטות פעולה להמשך הדרך ככל והתפשטות הנגיף בארץ תתרחב והנחיות משרד הבריאות יהודקו. בעת הזו שב"ס פועל במדיניות צמצום כניסה ויציאת אזרחים לבתי הסוהר, לרבות בחינת הביקורים הפתוחים לאסירים. במידה ויהיו שינויים בהנחיות אלו נעדכן את הציבור בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully