וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכונים בזמן אמת על תקלות ומספר הנוסעים: הקרונות החשמליים בדרך לישראל

8.11.2020 / 22:56

יחידות ראשונות של הרכבות החשמליות החדשות יצאו מנמל המבורג בגרמניה, וצפויות להיכנס לשירות המערך בארץ במהלך שנת 2021. בקרונות תשולב מערכת חכמה שתציג את מסלול התקדמות הרכבת, ותאפשר שירות משודרג לנוסעים. "עידן חדש של תחבורה ציבורית ירוקה"

בווידאו: חניכת הרכבת הקלה בין ירושלים לתחנת סבידור בת"א/צילום: יותם רונן

הרכבות הראשונות מדגם DDEMU מתוצרת סימנס מוביליטי הגרמנית צפויות להגיע לישראל לקראת סוף נובמבר, וייכנסו לשירות במהלך שנת 2021. הסעת הרכבות החדשות תתאפשר עם השלמת החשמול במסילות טבעת השרון והקו לאשקלון, בה מוקם מתחם תפעולי חשמלי חדש הכולל מוסך לקרונועים החשמליים.

בנוסף, יופעלו הקרונועים בקווים נוספים שצפויים לעבור הסבה לחשמול בעתיד. הם יצטרפו לצי הרכבות החשמליות שכולל גם את הקטרים החשמליים החדשים מדגם TRAXX והקרונות הדו-קומתיים המוכרים אשר הוסבו לחשמול על ידי רכבת ישראל.

הרכבת החשמלית החדשה שבדרכה לישראל. 06 בנובמבר 2020. סימנס מוביליטי, אתר רשמי
הספק של עד 8,046 כוחות סוס. הקרון החשמלי החדשה/אתר רשמי, סימנס מוביליטי

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך, ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

עוד בוואלה!

20 תחנות לאורך כ-41 ק"מ: הרכבת הקלה מחיפה לנצרת יוצאת לדרך

לכתבה המלאה
הרכבת החשמלית החדשה שבדרכה לישראל. 06 בנובמבר 2020. סימנס מוביליטי, אתר רשמי
"יזניקו את רכבת ישראל לעידן חדש". הקרון החשמלי החדש/אתר רשמי, סימנס מוביליטי

לדברי שרת התחבורה מירי רגב, "קרונות הרכבת החשמליים החדשים יזניקו את רכבת ישראל לעידן חדש של תחבורה ציבורית ירוקה, נגישה ומזמינה".

גם מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר בירך. "הקרונועים החשמליים מהווים את העתיד של רכבת ישראל", אמר. "קליטתם והכשרת הצוותים להפעלתם נעשית במקביל להתקדמות בעבודות הסברת המסילות לחשמל, ואלה יאפשרו לרכבת לשלב ציוד חדש שיחליף את צי הרכבות המיושן ומבוסס דיזל הפועל כיום, לשפר את רמת השירות, להגדיל את תדירות הרכבות ולצמצם את עלויות התחזוקה האנרגיה וזיהום האוויר".

הרכבת החשמלית החדשה שבדרכה לישראל. 06 בנובמבר 2020. סימנס מוביליטי, אתר רשמי
"מהווים את העתיד של רכבת ישראל". הרכבת החשמלית שבדרכה לישראל/אתר רשמי, סימנס מוביליטי

מנכ"ל סימנס מוביליטי ישראל, צחי גולן, הצטרף לדבריו וציין כי "ההגעה של הקרונועים החשמליים לארץ תסמן את תחילתו של עידן חדש לרכבת ישראל ולנוסעיה. סוג קרונועים זה, שנע כבר על המסילות בגרמניה, הינו חוד החנית של הקרונועים של סימנס. הקרונועים חדשניים, ירוקים, עם יכולות דיגיטליזיציה מתקדמות וכמות תקלות נמוכה, דבר שיביא לשיפור משמעותי של הזמינות והנוחות של הרכבות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully