וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה את עתירת יגאל עמיר לצאת לחופשה: "סיכון לסולידריות החברתית"

עודכן לאחרונה: 4.11.2020 / 14:56

בית המשפט לעניינים מנהליים בב"ש לא קיבל את בקשת רוצח ראש הממשלה יצחק רבין לצאת מכתלי הכלא לאירוע בר המצווה של בנו. בהתבסס על חוות דעת של שב"כ, השופט קבע כי עמיר, שמעולם לא הביע חרטה, ממשיך להוות סיכון לביטחון המדינה: "יש בימים אלה מי שתומכים בהשקפת עולמו"

בווידאו: סרטון מתקופות שונות רבין כרמטכ"ל וכשר ביטחון/צילום: דוברות משרד הביטחון

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע דחה היום (רביעי) את עתירתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, לצאת לחופשה חריגה מהכלא עבור בר המצווה של בנו. זאת, לאחר שפיקוד שירות בתי הסוהר המליץ שלא לאשר את הבקשה, ובעקבות זאת עמיר עתר לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע. בכך, קיבל השופט אהרון משניות את עמדת שב"ס והפרקליטות.

פרקליטות מחוז דרום, שיוצגה בדיון על ידי עו"ד רותם צריקר-קובי, הצטרפה להתנגדות שב"ס לחופשה אתמול, כשהגישה את חוות דעתה בנושא. ההתנגדות נשענת על עמדת שירות הביטחון הכללי, לפיו נשקפת מעמיר מסוכנות לביטחון המדינה, שכן עמיר הוא "פעיל מסוכן" שעמד בראש תא טרור, ששם לו למטרה להביא לשינוי מדיניותה של ממשלת ישראל באמצעות ביצוע מעשה טרור.

עוד קבע השופט, כי העבירה שעמיר ביצע היא חסרת תקדים וחריגה בחומרתה, משום שלא רצח את יצחק רבין כאיש פרטי, אלא את יצחק רבין - ראש הממשלה והמנהיג הנבחר של העם בישראל. בכך, הוא פגע פגיעה אנושה בממלכתיות הלאומית ובדמוקרטיה הישראלית.

יגאל עמיר, 11 בינואר 2017. AP
מעולם לא הביע חרטה. יגאל עמיר/AP

עוד קבע השופט בהחלטתו, כי עמיר לא הביע חרטה על מעשיו והוא ממשיך לפעול להפצת דעותיו הקיצוניות בדרכים שונות. "יש בימים אלה מי שלא למדו את הלקח מהפשע הנורא שביצע עמיר ותומכים בהשקפת עולמו הקיצונית", הוסיף. את הדברים אמר השופט משניות לאחר שעיין בחוות הדעת המסווגת של שב"כ, שהתנגד ליציאתו של עמיר.

שב"כ טוען כי ככל הידוע לארגון, רוצח ראש הממשלה לא שינה את דרכיו, דבר המתבטא - כך נטען - גם בהתבטאויות הציבוריות של אשתו לריסה.

השופט קבע כי החומרה של הפשע שביצע עמיר שקולה למידת מסוכנותו, שכן "הסיכון שנגרם לביטחון המדינה אינו נגרם רק על ידי אויב חיצוני, אלא עלול להיגרם על ידי פגיעה אנושה בסולדיריות החברתית ובערכים הבסיסיים ביותר".

בית המשפט החליט בסופו של דבר לדחות את עתירתו של עמיר, אך ציין כי "באפשרותו של עמיר להגיש בקשה לציין את אירוע הבר מצווה במסגרת ביקור מורחב של בני משפחה מקרבה ראשונה, כפי שמקובל במקרים מסוג זה". הוא קרא לשב"ס "לכלול את מכלול השיקולים הרלונטיים אם וכאשר תוגש בקשה כזאת".

לריסה טרימבובלר, אשתו של יגאל עמיר, בדיון בעתירה נגד עונש משמעתי שקיבל יגאל עמיר על שיחת הטלפון שלו עם "הצל", 19.09.19. ראובן קסטרו
יוכל לבקש לציין את האירוע בכלא. משפחתו של רוצח ראש הממשלה, לפני כשנה/ראובן קסטרו

הפעם האחרונה שבה הגיש עמיר בקשה כזו הייתה לפני 13 שנים, כשפנה לשירות בתי הסוהר בבקשה להשתחרר לחופשה לרגל הולדת בנו. הוא אף הגיש עתירה בנושא לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. אולם, הבקשה סורבה, ובמשך כל תקופת מאסרו לא יצא עמיר לחופשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully