וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה מבר אילן קרא בהפגנת התמיכה בנתניהו: "יגאל עמיר לא רצח את רבין"

המזרחן ד"ר מוטי קידר אמר בעצרת בפתח תקווה כי "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו הם י"ר" וטען שעומד מאחוריו "פוליטיקאי מוביל". נתניהו גינה: "דברי הבל". בבר אילן התנערו מהדברים: "נאמרו על דעתו, אין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית"

עריכה: עמית שמחה

דבריו של אחד מהנואמים בהפגנת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, ד"ר מוטי קידר, עוררו סערה לאחר שטען שיגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. קידר, מזרחן ומרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר אילן, דיבר אמש (שלישי) בעצרת שהתקיימה בכיכר גורן בפתח תקווה, סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. נתניהו, גינה את דבריו של המרצה וכינה אותם: "דברי הבל".

לקראת העצרת לציון הרצח שתיערך במוצאי שבת, אמר קידר: "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו זה י"ר. לא יצחק רבין. י"ר. מי שעמד מאחורי העניין הזה, כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו. אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין".

לקול התשואות שלהן הוא זכה מקהל, הוסיף קידר כי "הגיע הזמן, 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי - בר אילן - מוכפשת, שכולנו מכפישים, בגלל מה שלא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד. גבירותיי ורבותיי, מכאן לחקירה האמיתית על רצח רבין".

הפגנה פעילי הימין כנגד היועמ"ש בככיר גורן, פ"ת 29 באוקטובר 2019. לירן לוי, אתר רשמי
הפגנת תומכי נתניהו, אתמול/אתר רשמי, לירן לוי

ראש הממשלה מסר כי הוא "מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין". ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), שהשתתף בהפגנה, אמר כי מדובר ב"קונספירציות שפוגעות ברגשותיו של מרבית העם בנושא הזה, מקומן לא בהפגנה נגד הדיקטטורה המשפטית". קרעי הוסיף כי "יגאל עמיר הודה והורשע בבית משפט ברצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ומעולם לא הביע חרטה על כך. אם יש למישהו ראיות חדשות הוא יכול להעלות אותן בפני הגורמים הרלבנטיים".

יו"ר העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ גינה בחריפות את הדברים והפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה. "נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון. הפה הוא פיו של קידר, אולי גם הטקסט, האווירה היא אווירת נתניהו", אמר פרץ. "לקח הרצח לא נלמד וההסתה נמשכת. לא ניתן יד לשכתוב ההיסטוריה על ידי מחנה שלם, אותו המחנה שההסתה שהוביל הביאה לרצח. מפלגת העבודה בראשותי תמשיך להילחם על דרכו של רבין, נמשיך להביא תקוה לעם בשני הדגלים: דגל השלום לצד דגל הצדק החברתי".

מאוניברסיטת בר אילן שבה מלמד המרצה התנערו מדבריו. "הנהלת אוניברסיטת בר אילן מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר. הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה. אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית", נמסר.

עוד בוואלה!

אפוקליפסה עכשיו: ממשלת נתניהו נגד מדינת ישראל

לכתבה המלאה
מרדכי קידר. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"24 שנים שהימין מוכפש והאוניברסיטה שלי מוכפשת". קידר/ראובן קסטרו

מרכז יצחק רבין מסר בתגובה לדברי קידר כי "שוב, כמו בכל שנה לקראת יום הזכרון לרצח ראש הממשלה עולה לכותרות חולה פרסום הקונספירציה התורן שקוצר את שבע דקות התהילה. מאחלים לו רפואה שלמה". עוד נמסר כי "מרכז רבין יתמיד בעמידה על משמר האמת והצדק, ישקוד על חיזוק הדמוקרטיה ושלטון החוק וימשיך להוות מרכז חינוכי שיעשה הכל כדי להנחיל את הצורך בהצבת גבולות למחלוקות, הסתה והפצת אנרכיה כדי שרצח ראש הממשלה יצחק רבין לפני 24 שנים יהיה הרצח הפוליטי האחרון במדינת ישראל".

תגובת ח"כ קרעי:

להפגנה בכיכר גורן הגיעו אמש כאלף פעילי ימין. המשתתפים קראו קריאות בין השאר נגד פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליטה ליאת בן ארי ואחזו שלטים שעליהם הכיתוב "העם דורש צדק משפטי". קרעי הסביר כי הוא הגיע להפגנה "כדי לתמוך באזרחים הנפלאים שהגיעו לתמוך בשלטון החוק ובמדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". הוא הוסיף כי "דמוקרטיה אמיתית ולא כזו הנשלטת על ידי פקידים שרודפים נבחרי ציבור בעזרת ברית מושחתת עם התקשורת ומנסים להפיל ראש ממשלה מכהן".

רבין נרצח ב-4 בנובמבר 1995 בעצרת תמיכה בהסכמי השלום שהתקיימה בכיכר מלכי ישראל בתל אביב. בעצרת שתתקיים במוצאי שבת ישתתף יו"ר כחול לבן בני גנץ, שיהיה הנואם המרכזי באירוע.

(עדכון ראשון: 11:29)

הפגנה פעילי הימין כנגד היועמ"ש בככיר גורן, פ"ת 29 באוקטובר 2019. לירן לוי, אתר רשמי
ההפגנה בכיכר גורן, אתמול/אתר רשמי, לירן לוי
הפגנה פעילי הימין כנגד היועמ"ש בככיר גורן, פ"ת 29 באוקטובר 2019. לירן לוי, אתר רשמי
ההפגנה בכיכר גורן, אתמול/אתר רשמי, לירן לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully