וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש ופרקליט המדינה לתובעים בתיקי נתניהו: עיתוי המתקפה נגדכם לא מקרי

מנדלבליט וניצן פרסמו מכתב תמיכה בפרקליטים המלווים את תיקי ראש הממשלה, בהם ליאת בן ארי, אחרי הביקורת החריפה שהשמיע שר המשפטים נגד הפרקליטות. "צר לנו על עוגמת הנפש העצומה שנגרמת לכם", כתבו

צילום:רוני כנפו, עריכה:שאול אדם

התגובות למתקפת אוחנה - עדכונים אחרונים:

  • שר המשפטים תקף בחריפות את הפרקליטות: מדליפה חומרי חקירה בניגוד לחוק
  • היועמ"ש ופרקליט המדינה: דוחים את הניסיון להטיל בה דופי
  • מנדלבליט וניצן במכתב לתובעים בתיקי נתניהו: צר לנו על המתקפה, העיתוי לא מקרי
  • מאות מפגינים סמוך לביתו של היועמ"ש לתמיכה בנתניהו

אחרי הביקורת החריפה שהשמיע שר המשפטים, אמיר אוחנה, נגד הפרקליטות והעומדים בראשה, פרסמו הערב (שלישי) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן מכתב תמיכה בתובעים בתיקי נתניהו.

"אנחנו מבקשים להביע את צערנו העמוק על עוגמת הנפש העצומה שנגרמת לכם עקב המתקפות האישיות חסרות הבסיס שמופנות כלפיכם מזה זמן רב, ובראש ובראשונה כלפייך ליאת, אשר לצערנו הן הולכות ומתגברות בימים אלה, בעיתוי שאינו מקרי כמובן", כתבו השניים.

היועמ"ש ופרקליט המדינה הוסיפו במכתבם לפרקליטה המלווה את תיקי החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ליאת בן ארי, וכן לפרקליטים במחוז כי "יש לשנינו אמון מלא בכם ואנו מודים לכם מעומק הלב על עבודתכם המסורה יומם ולילה לטובת האינטרס הציבורי, שאנו יודעים בוודאות מלאה שהוא האינטרס היחיד העומד נגד עיניכם. יש להתעלם מההתקפות, ההשמצות וההכפשות ולהמשיך ולדבוק בעבודתכם לטובת המדינה".

פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
"עיתוי המתקפה - לא מקרי". מנדלבליט וניצן/ניב אהרונסון

מכתבם של מנדלבליט וניצן נשלח בתגובה לדבריו של אוחנה, שכינס מסיבת עיתונאים במשרדו וטען כי הפרקליטות "הופכת את עצמה לשחקן במגרש הפוליטי". כמו כן, הוא טען כי הפרקליטות קובעת סדר היום בהתאם ללו"ז הפוליטי ומדליפה חומרי חקירה לעיתונאים בניגוד לחוק. "לרגעים יש תחושה שהפרקליטות עושה כל מאמץ כדי להצדיק את טענות הרדיפה", אמר אוחנה.

בנאומו, שר המשפטים תקף את מה שהגדיר כ"פרקליטות שבתוך הפרקליטות" ואמר כי היא נמצאת בחופשה. "איך אמר אחד מעמיתיכם - 'בנפש חפצה'? בנופש חפצה". לטענת שר המשפטים, נמסר לו מבכירי המערכת המשפטית כי אין ביכולתו לפעול נגד ההדלפות באמצעות חקיקה בממשלת מעבר.

לדבריו, "הציבור רואה ומתקשה להאמין שכך מתנהלת אכיפת החוק בישראל. אינני מבקש זאת בשם אזרח אחד אלא בשם אזרחים רבים אזרחים טובים ושומרי חוק שמבקשים מהמערכות להיות כאלה". הוא פנה בנאומו ליועץ המשפטי לממשלה ואמר כי הוא "מצפה ומקווה שהוא ייעתר לבקשתי, כדי שיהיה אפשר לאתר את הגורמים השליליים שנמצאים בתוך המערכת ולהרחיק אותם מתוכה, וזאת למען אמון הציבור".

עוד בוואלה!

אוחנה תקף את הפרקליטות; היועמ"ש ופרקליט המדינה: "לא נירתע"

לכתבה המלאה
שר המשפטים, אמיר אוחנה במהלך נאומו במשרד המשפטים בירושלים 29 באוקטובר 2019. אתר רשמי
אוחנה/אתר רשמי

מוקדם יותר, מנדלבליט וניצן פרסמו הודעה משותפת, שבה מסרו כי הם "מצרים על דבריו" של אוחנה. "אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי", מסרו מנדלבליט וניצן.

עוד הם מסרו כי "מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר. עצמאות התביעה הכללית היא עקרון יסוד של משטר דמוקרטי תקין. מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד. איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

הפגנה פעילי הימין כנגד היועמ"ש בככיר גורן, פ"ת 29 באוקטובר 2019. לירן לוי, אתר רשמי
הפגנת התמיכה בנתניהו בכיכר גורן בפתח תקווה/אתר רשמי, לירן לוי

במקביל, כאלף פעילי ימין הגיעו הערב לכיכר גורן בפתח תקווה סמוך לביתו של היועמ"ש להפגנת תמיכה בראש הממשלה. הנוכחים אחזו בשלטים ועליהם הכיתוב: "העם דורש צדק משפטי". וקראו קריאות בין השאר נגד פרקליט המדינה ניצן והפרקליטה ליאת בן ארי. המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות המובילים אל הכיכר.

חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד) הגיע להפגנה ואמר כי "הגעתי להפגנה הערב בפתח תקווה כדי לתמוך באזרחים הנפלאים שהגיעו לתמוך בשלטון החוק ובמדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". לטענתו, "דמוקרטיה אמיתית ולא כזו הנשלטת על ידי פקידים שרודפים נבחרי ציבור בעזרת ברית מושחתת עם התקשורת ומנסים להפיל ראש ממשלה מכהן".

גלית דיסטל-אטבריאן, פובליציסטית וסופרת, עלתה לבמה כדי להנחות את ההפגנה וטענה כי היא והנוכחים בעצם הגעתם למחאה שומרים על הדמוקרטיה. "שמעתי שקוראים לכם אספסוף. אני גאה להיות חלק ממנו. אם אתם עדר עיוור אז אתם העיוורים שרואים הכי טוב מכולם כי אתם רואים איך גונבים לכם הדמוקרטיה", אמרה לקול תשואות המפגינים. אחת מהתומכות של נתניהו, הידועה בטוויטר כרונית הביביסטית, עלתה על הבמה וטענה כי להוריה הימנים סתמו בער את הפה וכי כיום משתיקים אותה. "להורים שלנו סתמו את הפה עם הפנקס האדום - לנו סותמים את הפה עם תפירת תיקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully