וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות נגד שחרור יגאל עמיר לבר המצווה של בנו: "סיכון ביטחוני"

במענה לעתירת רוצח ראש הממשלה לצאת לבר המצווה של בנו, קבעו בפרקליטות כי התנגדות שב"ס לבקשה התקבלה על רקע שיקולים עניינים ורלוונטיים, וקראו לבית המשפט לעניינים מנהליים לדחות אותה. במשך כל תקופת מאסרו לא יצא עמיר לחופשה מהכלא

בווידאו: הנשיא מתייחס למדיניותו הכלכלית של רבין בטקס לציון 25 שנה לרצח/צילום: לע"מ

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) את התנגדותה לבקשתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, לצאת לבר המצווה של בנו. עמיר הגיש עתירה בנושא לאחר ששירות בתי הסוהר דחה את בקשתו, והיא תידון מחר בבית המשפט לעניינים מנהליים. התנגדות הפרקליטות נשענת על עמדת שירות הביטחון הכללי, לפיו נשקפת מעמיר מסוכנות לביטחון המדינה.

בפרקליטות העבירו במסמך את עמדת שב"כ, שפורסמה לראשונה בחדשות 13, וממנה עולה כי "שירות הביטחון מתנגד להוצאת העותר לחופשה, או בליווי, לרגל אירוע בר מצווה. לעמדת שירות הביטחון הכללי קיים סיכון ביטחוני של ממש מקשר בלתי מפוקח של העותר עם אחרים, לרבות עם בני משפחתו, בין אם נסיעתו לאירוע תהיה נסיעה לחופשה ובין אם יציאתו לאירוע תהיה בדמות הוצאותו בליווי".

עוד קובעים בפרקליטות, בהסתמך על שב"כ, כי עמיר הוא "פעיל מסוכן" שעמד בראש תא טרור, ששם לו למטרה להביא לשינוי מדיניותה של ממשלת ישראל באמצעות ביצוע מעשה טרור. על פי התגובה, שב"כ טוען כי ככל הידוע לארגון העותר לא שינה את דרכיו, דבר המתבטא - כך נטען - גם מההתבטאויות הציבוריות של אשתו לריסה.

יגאל עמיר, 11 בינואר 2017. AP
"פעיל מסוכן". עמיר, ינואר 2017/AP

בפרקליטות הצביעו על טענת שב"כ, לפיה ישנה קהילה מחוץ לבית הסוהר שתומכת בעמיר ובמעשיו ו"נכונה לפעול למענו", וכך "בימים אלה התגייסו בני נוער למחאות המלוות את פעילותם, ובה שירה הפותחת במילים 'ולפתע פתאום כתם דם באדום' וחותמת במילים 'יגאל עמיר תודה רבה, יושב בתא בלי חרטה'".

בהמשך המסמך מביאה הפרקליטות את עמדת חטיבת המודיעין של שב"ס, המתנגדת אף היא ליצאת עמיר לחופשה, מפני שעל פי מידע חסוי שיש בידיה, יש לו קשרים עם עבריינים פליליים.

בעקבות כל אלה, קבעה הפרקליטות כי החלטת מ"מ נציב השב"ס לדחות את בקשתו של עמיר לחופשה, התקבלה על רקע שיקולים עניינים ורלוונטיים, וביקשה מבית המשפט לדחות את העתירה.

עוד בוואלה

בקשת חופשה חריגה: יגאל עמיר ביקש לצאת מהכלא לבר המצווה של בנו

לכתבה המלאה

עמיר ביקש לצאת לחופשה חריגה מהכלא עבור בר המצווה של בנו, שצפויה להיערך בביתה של רעייתו לריסה בירושלים.

פיקוד שירות בתי הסוהר המליץ שלא לאשר את הבקשה. "בקשת האסיר לחופשה מיוחדת להשתתף בחגיגת בר המצווה שתתקיים ב-6.11 הוגשה במהלך חודש ספטמבר ועברה לבחינת גורמי המודיעין והביטחון הרלוונטים", אמרו בשב"ס.

בעתירה שהגישה עו"ד רוית מוחבר בשם עמיר, נטען כי הבקשה עומדת בתנאים המצדיקים יציאה לחופשה מטעמים מיוחדים, וכי הפקודה בעניין זה כוללת טעמים כגון "בר/בת מצווה של בן/בת האסיר". עוד הודגש כי "המדובר באירוע ביתי מצומצם ביותר, בנוכחות המשפחה הגרעינית בלבד, והכל בתנאים שייקבעו על ידי כבוד בית המשפט והמשיב".

הפעם האחרונה שבה הגיש עמיר בקשה כזו הייתה לפני 13 שנים, כשפנה לשירות בתי הסוהר בבקשה להשתחרר לחופשה לרגל הולדת בנו. הוא אף הגיש עתירה בנושא לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. אולם, הבקשה סורבה, ובמשך כל תקופת מאסרו לא יצא עמיר לחופשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully