וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל חנות בגדים הציע ללקוחות להתפלל בעסק - ונקנס ב-5,000 שקלים

עודכן לאחרונה: 2.11.2020 / 17:22

במחאה על ההחלטה לדחות את פתיחת המסחר בחנויות הרחוב, החליט אבי אביקר, בעל חנות בגדים, להסתכן בקבלת קנס ולפתוח את העסק שלו. הוא סיפר כי קיבל תמיכה "מקיר לקיר" והבהיר שימשיך לפתוח: "יש פה היגיון מעוות, זה פשוט לא הגיוני". גם ברשת "ביג" נפתחו חלק מהחנויות

בווידאו: עצמאים שורפים סחורה בתל אביב בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב/צילום: דנה ירקצי

אבי אביקר, בעלים של חנות בגדים בשם "המציאון" ברמת גן, תלה שלט מעל לחנות שעליו כתב "בית כנסת" וקרא לאנשים לבוא "להתפלל" אצלו בחנות, במתכונת של עד 10 אנשים על פי הנחיות משרד הבריאות לבתי הכנסת. הוא פתח את החנות הבוקר, קיבל קנס של 5000 שקלים והונחה להוריד את השלט.

מדובר ברשת חנויות לבגדי יד שנייה, המשמשת גם כמפעל תעסוקתי לאנשים עם מוגבלויות. "פתחתי את החנות בסוף ינואר והיינו פתוחים במשך חודש אחד לפני הסגר הראשון, לאורך כל שנת 2020 היינו פתוחים רק חמישה חודשים", סיפר אביקר.

הוא הוסיף כי "לקראת סוף השבוע חיכינו להחלטת הממשלה לפתיחת חנויות הרחוב, וממש הופתעתי שמשרד הבריאות מתיר ל-10 לאנשים להתפלל במרחב סגור, אבל לא מתיר ל-10 אנשים להיכנס לחנות". הוא הדגיש כי הוא שומר חוק, אך לטענתו, "מה שעשיתי זה להזמין אנשים לבוא ולהתפלל אצלי בחנות, ככה אני יכול לשמור על ההנחיות וגם לקנות ולתמוך בפעילות שלנו".

אבי, בעל חנות בגדים שפתח, שם שלט של בית כנסת ונקנס ע"י המשטרה, רמת גן, 2 בנובמבר 2020 שפתח בית כנסת. ראובן קסטרו
אביקר נקנס ע"י המשטרה, מחוץ לחנות שלו ברמת גן/ראובן קסטרו

לדברי אביקר, הוא קיבל תמיכה "מקיר לקיר", וטען כי "הם הבינו את האבסורד של ההחלטה". הוא הסביר כי "יש פה היגיון מעוות, שקוסמטיקאית יכולה לקבל לקוח אחד אבל חנות נעליים לא יכולה".

הוא סיפר על אירועי היום: "הגיעו שוטר ופקח וטענו שאני פותח בניגוד לחוק כי אני חנות ולא בית כנסת, הסברתי שהמקום כרגע עובד במתכונת של בית כנסת ובהתאם לנהלים ולהנחיות. הם אמרו לי שאנשים לא יכולים להתפלל בתוך חנות, אבל זה לא חוקי כי ההגדרה היא 'להתפלל במקום סגור'". אביקר הוסיף כי "מעבר לכך, הם איימו שאם לא אוריד את השלט הם יפנו לרישוי עסקים כדי לסגור את העסק לצמיתות".

עוד בוואלה!

לא מחכים לממשלה: מרכזי קניות הודיעו על פתיחת חנויות החל ממחר

לכתבה המלאה
שלטים שתלו במרכז ביג 2 בנובמר 2020. -, אתר רשמי
שלטים שתלו במרכז ביג, היום/אתר רשמי, -
אבי, בעל חנות בגדים שפתח, שם שלט של בית כנסת ונקנס ע"י המשטרה, רמת גן, 2 בנובמבר 2020 שפתח בית כנסת. ראובן קסטרו
קיבל תמיכה נרחבת. הקנס מול שלט בית הכנסת בחנות הבגדים ברמת גן/ראובן קסטרו

"אני מרגיש שאפילו השוטר היה עם חצי חיוך והבין שההחלטה לא הגיונית כשהוא אמר שעשרה אנשים לא יכולים להתפלל אצלי בחנות, אבל זאת ההנחיה שהוא קיבל", המשיך אביקר בדבריו. "אני מנסה לפעול בהתאם לנהלים, אבל אני לא יכול להתמודד מול הרשויות גם אם אני מנסה לשמור על ההנחיות, אז כנראה שיש פה שיקולים לא עניינים ופוליטיים".

הוא ציין כי "אם מותר ל-10 לאנשים להתפלל הם יכולים לבוא להתפלל אצלי וכמובן לרכוש גם מוצרים בבית הכנסת". הוא הסביר כי "לא אקבל על השבוע של נובמבר החזר על הוצאות קבועות, השתתפות על החזר הוצאות קבועות זה על חודש שלם ואף אחד לא יפצה אותי על שמונה ימים".

מעבר לאבי ולבעלי חנויות בודדים נוספים שפתחו היום, בניגוד להצהרות המוקדמות,
מרבית החנויות במרכזי "ביג", נותרו סגורות היום, אך ברשת ממשיכים לטעון כי בעלי החנויות יפתחו בקרוב.

חנויות סגורות ברחוב אלנבי בתל אביב. ראובן קסטרו
חנויות סגורות ברחוב אלנבי בתל אביב/ראובן קסטרו
שלטים שתלו במרכז ביג 2 בנובמר 2020. -, אתר רשמי
שלטים שתלו במרכז ביג, היום/אתר רשמי, -

בינתיים ברשת "פקטורי 54", "סלקט" ורשת "ביתילי" הזמינו את קהל הצרכנים לחנויות שלהם במתחמי "ביג" ברחבי הארץ. מדובר בפתיחה חלקית, משום שעסקים רבים חוששים מפתיחה בניגוד להנחיות. אתמול שלח מנכ"ל "ביג" חי גאליס מכתב ובו הבהיר כי הרשת תחזור לגבות שכ"ד ודמי ניהול לאחר תקופה שבמהלכה נמנעה מכך. הוא קרא לבעלי החנויות לפתוח את העסקים שלהם.

במכתב ששלח מנכ"ל "סלקט" למנכ"ל "ביג", הוא טען כי "כפי שביקשתם, אנו דאגנו לפתוח את כל חנויות הרשת במתחמי 'ביג' שבהם אנו נמצאים, למרות אזהרות חוזרות ונשנות של פקחים, שוטרים ושאר מפריעים למיניהם". הוא הוסיף כי "רק לפי השעות האחרונות אנחנו רואים את הלקוחות נוהרים ומרוצים. גם במחיר של קנסות ואיומים לא יפחידו אותנו, אנו נמשיך לפתוח על אפם וחמתם ולהראות סולידריות אליכם. אנחנו כמובן פועלים על פי התו הסגול, ודואגים לשמירה ופיקוח בנושא".

שוטרים במתחם "ביג" כדי למנוע פתיחת חנויות בניגוד להנחיות הקורונה. 2 בנובמבר 2020. אין, אתר רשמי
שוטרים שהגיעו למתחם "ביג" כדי למנוע את פתיחת החנויות/אתר רשמי, אין

יעקב פרץ, הבעלים של "סטיב מאדן" ו"ריפליי" הנמצאים במתחם, אמר כי ברגע שהשוטרים והפקחים ילכו הוא יפתח את העסק שלו. "עומדים שם שוטרים מחוץ לחנות ופקחים ואי אפשר לפתוח", סיפר. "בבוקר הכנו את החנות כדי לפתוח אותה, והבאנו משטחים של סחורה. בשלב הזה נעמדו שוטרים ליד הדלת ואמרו לנו 'אתם לא פותחים'".

"אין לי מה להגיד", הוסיף פרץ. "זה כבר עלוב, ברגע שכל המקסטוק, כל הסופרים, לכולם מותר לפתוח - נראה לי שהפכנו להיות משהו פוליטי". לדבריו, "בחנות של 100 מטר יכולים להיכנס חמישה אנשים, הטווחים הם של כ-20 מטרים לבן אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully