וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: נגביר את האכיפה בחברה הערבית, ואם נצטרך - נטיל סגרים

31.10.2020 / 12:50

ממונה הקורונה קיים מסיבת עיתונאים בפוריידיס יחד עם מחליפו בתפקיד, והבהיר כי בשבוע הקרוב יקדיש את מירב המאמצים להורדת התחלואה בציבור הערבי. בהמשך דבריו מתח ביקורת על הלווית השיח הדרוזי במג'דל שמס: "זה מכעיס. אני רוצה שכל מי שהשתתף ילך להיבדק"

בווידאו: גמזו אומר שתוגבר האכיפה בחברה הערבית/צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר היום (שבת) כי בשבוע הקרוב יקדיש את מירב המאמצים להורדת התחלואה בחברה הערבית. "השבוע הזה יהיה מוקדש לחברה הערבית, זה יהיה מבצע 'מגן הבית'", אמר במסיבת עיתונאים בפוריידיס עם מחליפו בתפקיד פרופ' נחמן אש. "אני רוצה שכל הציבור הערבי ייבדק השבוע, ונצטרך סגר פה וסגר שם".

"אנו צריכים יותר הסברה בחברה הערבית, יותר בדיקות, ויותר חקירות. גם נראה יותר אכיפה בחברה הערבית בשבוע הקרוב. דיברתי על זה כבר עם מ"מ המפכ"ל ועם השר לביטחון הפנים", הוסיף. "זו מגיפה שעוברת דרך אנשים שמרגישים טוב. זו החוכמה של המחלה. לא ראיתי רשות מקומית עם סדרה של חתונות שלא נכנסה למעגל".

ממונה הקורונה רוני גמזו במסיבת עיתונאים בפוריידיס. 31 באוקטובר 2020. שלומי גבאי
פרופ' גמזו/שלומי גבאי

פרויקטור הקורונה מתח ביקורת על קיום ההלוויה ההמונית של השיח הדרוזי במג'דל שמס. "זה מכעיס. זו עיר שנמצאת בסגר. אני פונה לעדה הדרוזית ומבקש שתגדיל את כמות הטיפול בקורונה בכל הכפרים, הרבה יותר בדיקות", תקף. "אני חושש מהתפרצות שנובעת מההתקהלות הזו. בואו נקדים תרופה למכה - כל מי שהיה בהלוויה שילך להיבדק בעוד כמה ימים. יש סיכון להתפרצות בכפרים הדרוזים, גם בגלל ההשתתפות בהלוויה. אני לא רוצה לראות שם עלייה בתחלואה". הוא הוסיף כי "כל מי שהיה בהלוויה הזו שילך להיבדק בעוד מספר הימים. לראשי הרשויות אני אומר, תראו מי היה בהלוויה, תלמדו ותעקבו אחרי זה".

פרופ' גמזו אמר כי בחלק מהמקומות בחברה הערבית שיעור המאומתים הוא 15%. "שיעור המאומתים באוכלוסייה הכללית הוא 1.3% נכון להבוקר. בחברה הערבית הוא מעל 6%, בחלק מהמקומות אפילו 15%. זה אומר שלא מאתרים את המקרים", אמר ממונה הקורונה. לדבריו, "אפשר לומר בצורה ברורה. יש התפרצות מחודשת של קורונה בחברה הערבית. בפעם הזאת אנחנו תופסים אותה בשלב הזה בהתחלה שלה. איימן סייף ואני חששנו שזה ייקרה ואנחנו רואים שזה קורה".

"צריך להבין, גם אם מאתרים מאתיים - יש אלפים של מקרים בתוך החברה הערבית. זה מה שקורה הסימפטומטיים אינם הרוב. הרוב הם אנשים ללא סימפטומים, מסתובבים. גם צעירים, גם נערים, גם ילדים, גם תינוקות וגם מבוגרים ללא סימפטומים", הוסיף.

ממונה הקורונה הנכנס פרופ' נחמן אש במסיבת עיתונאים בפוריידיס. 31 באוקטובר 2020. שלומי גבאי
ממונה הקורונה הנכנס, פרופ' נחמן אש/שלומי גבאי

הפרויקטור אמר כי ניתן למנוע את ההתפרצות אם יעשו את הדברים הנכונים. "זו התפרצות ברורה שיכולה לגדול להתפשט ושוב ליצור לנו חולים קשים ומקרי מוות ואנחנו רוצים למנוע את זה. הדרך מספר אחת למנוע את זה היא להיבדק יותר", אמר גמזו וציין כי "בחברה הערבית לצערי יש את שיעור הבדיקות לנפש הנמוך ביותר". לדבריו, "יש לנו 200-300 עמדות בדיקה במדינת ישראל ודי שראש רשות מתקשר לפיקוד העורף, או למד"א או לקופות החולים ויש לנו את כל אפשרויות הבדיקה. לא חכם לא להיבדק. אני רוצה שכל החברה הערבית בשבוע הזה תיבדק. אנחנו בשבוע הזה מקדישים את כל המשאבים שלנו לחברה הערבית".

בהמשך, התייחס לפתיחת העסקים הקטנים, שנדחתה לשבוע הבא. "לגבי עסקים קטנים הפשרה שהושגה בקבינט היא פשרה נכונה. מה שאומר שר האוצר זה נכון וגם מה שאומר שר הבריאות זה נכון. מבינים את מצוקת העסקים הקטנים שעלולים להפסיד את הלקוחות שלהם לתמיד כשהם הולכים לחנויות גדולות. מקווה שבשבוע הבא נמצא את הדרך לפתוח את העסקים הקטנים ומקווה שזה יקרה מה שיותר מהר", אמר.

5,019 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף

משרד הבריאות עדכן אתמול כי 5,018 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף. נתון הנמוך בכ-31% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 7,283 נדבקים בנגיף. כמו כן, 192 בני אדם מתו השבוע - נתון כמעט זהה לזה של השבוע שעבר, ומספר המתים הכולל מהנגיף עומד על 2,511.

ביממה האחרונה אובחנו 630 בני אדם כנשאי קורונה. מתוך 36,318 בדיקות, שיעור החיוביים ירד ל-1.8% - הנתון הנמוך ביותר מאז חודש יוני. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

בנוסף, מספר המונשמים הוא 190 - ירידה של 33 בני אדם לעומת השבוע הקודם, אז עמד המספר על 223. בשבוע שעבר מספר המונשמים ירד ב-24 בני אדם.

מגמת הירידה במספר החולים במצב קשה, שהחלה בשבוע שעבר, נמשכת. לעומת 570 חולים כאלה בשבוע הקודם, כעת ישנם 410 - ירידה של 160 חולים. לשם השוואה, בשבוע הקודם מספר החולים הקשים ירד ב-143.

מספר החולים הפעילים הוא 11,254, ירידה של 6,025 מהשבוע שעבר, אז עמד הנתון עד 17,279. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים 738 חולי קורונה - ירידה של 258 מהשבוע הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully