וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים הכריזו על בועיינה-נוג'ידאת כאזור מוגבל, הסגר על מג'דל שמס הוארך

ועדת השרים להחלטה על אזורים מוגבלים החליטה על הצעד לאור נתוני התחלואה המדאיגים בשתי הרשויות. כיתות א'-ד' לא ייפתחו ביישובים אלה, אך מסגרות הגיל הרך ימשיכו לפעול כרגיל. אתמול הצהיר גמזו: "אנחנו חייבים לעזור לכל הישובים הערביים בשבוע הקרוב"

בווידאו:נתניהו מתייחס למתווה החזרה ללימודים ואומר שפתיחת החנויות תהיה זהירה/צילום: לע"מ, וואלה! NEWS

ועדת השרים להחלטה על אזור מוגבל החליטה הבוקר (שישי) להכריז על שטחי המועצה המקומית בועיינה-נוג'ידאת כאזור מוגבל ממחר בשעה 18:00 בערב ועד ליום חמישי הבא באותה השעה. בנוסף, הוחלט על הארכת הסגר על מג'דל שמס, גם כן עד ליום חמישי הקרוב. הסגר על מג'דל שמס נכנס לתוקף ביום שני השבוע.

בעקבות ההחלטה, כיתות א'-ד' לא ייפתחו בשתי הרשויות, אך מסגרות הגיל הרך ימשיכו לפעול כרגיל.

אכיפת הסגר באיילון דרום, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
מגבלות תנועה באיילון דרום/ראובן קסטרו

פרופ' רוני גמזו, ממונה הקורונה, אמר בישיבה מוקדמת של הקבינט אתמול כי "יש מספר ערים מהבהבות שאנחנו מתמקדים בהן ואנחנו מתלבטים אם לפתוח שם את מערכת החינוך". גמזו ציין בין היתר את טייבה, שפרעם וסכנין כערים שבהן התחלואה במגמת עלייה, וקרא גם להאריך את הסגר במג'דל שמס. "אנחנו נמליץ להן לא לפתוח את מערכת החינוך".

"אני מבקש לקבל את ההחלטות עוד היום, אנשים צריכים להיערך לדברים כאלו", אמר ראש הממשלה נתניהו. "אנחנו חייבים להחליט אם אנחנו פועלים מול העלייה בתחלואה במגזר הערבי ואנחנו חייבים לטפל בזה".

גמזו הוסיף: "אנחנו חייבים לעזור לכל הישובים הערביים בשבוע הקרוב. אנחנו רוצים כרגע לעשות הכל כדי לעצור את העלייה בתחלואה". שר הפנים אריה דרעי אמר בשלב זה כי הוא ממתין לתקציב מהאוצר כדי לסייע לרשויות הערביות.

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון שבועי: 5,018 בני אדם אובחנו בשבוע האחרון, ירידה של 31%

לכתבה המלאה

"המגזר הערבי הוא לא מבודד. הם יושבים איתנו ועובדים אצלנו. משרד האוצר לא העביר לנו את הכסף ואנחנו לא מעבירים את הכסף לרשויות המקומיות שישתלטו על המצב", אמר. גמזו הצטרף לדברים. "דיברנו עם ראשי רשויות ערביות. הם צריכים כסף קטן בשביל השליטה התחלואה. העזרה היא לא בסכומים ענקיים", אמר. כץ אמר כי יבחן היכן הדברים עומדים.

נתניהו תהה למה לא להטיל סגר על יישובים נוספים במגזר. "גמזו אני לא ראיתי את המילה סגר, כולם רוצים לעזור אבל אנחנו לא מבודדים אותם. עשינו את זה במג'דל שמס". לכך השיב הפרויקטור: "אין עיר אדומה שאנחנו לא מפעילים עליה סגר. כרגע שפרעם, סכנין, ועוד ערים קטנות. אנחנו לא מוותרים בעניין הזה. זה קריטריון שאנחנו ממשיכים אותו".

מג'דל שמס ליד גבול ישראל סוריה ברמת הגולן ב-25 במרץ 2019. רויטרס
הסגר יוארך. מג'דל שמס/רויטרס

בישיבה המאוחרת שהתקיימה אמש, אמר גם שר החוץ גבי אשכנזי כי יש צורך בטיפול בתחלואה בחברה הערבית. "אתם מסתכלים על זה סטרילי מדי, היום אנחנו יודעים לומר למה מקדם ההדבקה עולה - זו החברה הערבית", אמר בקבינט. "למה אנחנו לא מטפלים עכשיו במה שגורם לזה לעלות? על זה אנחנו צריכים לדבר. השלב הבא הוא בן ערובה של מה שאנחנו צריכים לטפל בו עכשיו. אנחנו עושים דיון כאילו אנחנו חיים ביקום נפרד".

הוא הוסיף כי "מה שקורה זה כמו שנופלים טילים במקום מיוחד ואנחנו נעשה צבע אדום בכל הארץ ונכניס את כולם למקלטים. יש לנו כלים לקבל החלטות ממוקדות ונכונות".

גם השרה אורית פרקש הכהן טענה כי עיקר התחלואה כרגע היא במגזר הערבי. "אני מבטאת את רוב עמדת השרים ומשרד הבריאות - אנחנו יודעים איפה ההדבקות, זה במגזר מסוים (המגזר הערבי - ב"ר), רואים את זה בחתונות. שם צריך להסתער ולטפל, הבעיות לא בחנויות הרחוב ולא בצימרים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully