וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב הניסויים לחיסון הקורונה יוצא לדרך: המשתתף הראשון - דוקטורנט בן 34

מירב כהן, כתבתנו לענייני בריאות

30.10.2020 / 10:14

המכון הביולוגי יחל בניסויים הקליניים בבני אדם כבר ביום ראשון הקרוב בהדסה עין כרם שבירושלים. הראשון שיקח בהם חלק הוא גבר מדרום הארץ, שנמצא מתאים להליך. "צעד משמעותי ביותר במאבק העולמי לטיפול במשבר הקורונה, ולקראת פריצת דרך במציאת חיסון", מסרו בביה"ח

בווידאו: המשתתף הראשון בניסוי לחיסון קורונה מקבל הודעה על הבחירה בו/צילום: דוברות ביה"ח הדסה

המכון למחקר ביולוגי בישראל יחל ביום ראשון הקרוב את שלב הניסויים הקליניים בחיסון לנגיף הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. על פי בית החולים, את מנת החיסון הראשונה יקבל המשתתף הראשון בניסוי - ענר אוטולנגי, דוקטרנט בן 34 לאימנולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון וחבר עמותת "מדעת" מדרום הארץ - שהתבשר אמש (חמישי) כי נמצא מתאים.

את ההודעה קיבל המשתתף הראשון ממנהל היחידה למחקרים קליניים בהדסה, פרופ' יוסי קרקו, ומתאמת המחקר חנה דרורי. הם סיכמו עמו את הפרטים, וביחידת המחקרים הקליניים בהדסה נשלמו ההכנות האחרונות למתן החיסון.

מעבדות המכון וצילומים של נגיף הקורונה 25 באוקטובר 2020. משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי, אתר רשמי
"צעד משמעותי ביותר במאבק בקורונה". החיסון לנגיף/אתר רשמי, משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

מנות החיסון התקבלו על ידי רוקח היחידה בהדסה. הם הוכנסו למקררי הקפאה עד ליום ראשון בבוקר, אז יוצאו להכנה לקראת ההזרקה הראשונה.

"הוא התנדב לקחת חלק בצעד שנחשב למשמעותי ביותר במאבק העולמי לטיפול במשבר הקורונה ולפריצת דרך של ממש במציאת החיסון לווירוס", נמסר מבית החולים.

מנות חיסון לקורונה מוכנסות למקררי ההקפאה בבית החולים הדסה לקראת תחילת שלב הניסויים בבני אדם. 30 באוקטובר 2020. דוברות הדסה עין כרם, אתר רשמי
מנות החיסון נכנסות להקפאה בבית החולים/אתר רשמי, דוברות הדסה עין כרם

שלב הניסויים הקליניים בבני אדם של המכון הביולוגי הוא הראשון מבין שלושה, שיארכו כמה חודשים. השלב הראשון יכלול בדיקות בטיחות ראשונות בקרב 80 מתנדבים בריאים בני 55-18 ויתקיים בבתי החולים שיבא תל השומר והדסה בירושלים.

במסגרת הניסוי, כל מתנדב יקבל זריקה - חיסון או דמה - וישוחרר לביתו להמשך מעקב. במשך שלושה שבועות יבחנו עורכי הניסוי אם הופיעו בקרב המתנדבים תופעות לוואי או לחלופין אם פיתחו נוגדנים לקורונה, שיעידו על תגובה לנגיף.

בשלב השני של הניסוי, שצפוי להתחיל בחודש דצמבר, יתרחבו בדיקות הבטיחות ל-960 מתנדבים בריאים בני 18 ומעלה. שלב זה יתקיים במקביל בכמה מרכזים רפואיים ברחבי הארץ. מטרתו היא השלמת בדיקות הבטיחות בחיסון, דיוק המינונים הנכונים והמשך בחינת מדדים ליעילותו.

בכפוף להצלחת שני השלבים הראשונים, בחודשים אפריל-מאי יחל השלב השלישי שיכלול ניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון בהשתתפות 30 אלף מתנדבים. אם יסתיים בהצלחה, ניתן יהיה לאשר את החיסון לנגיף.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 5,018 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף. נתון הנמוך בכ-31% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 7,283 נדבקים בנגיף. כמו כן, 192 בני אדם מתו השבוע - נתון כמעט זהה לזה של השבוע שעבר, ומספר המתים הכולל מהנגיף עומד על 2,511.

ביממה האחרונה אובחנו 630 בני אדם כנשאי קורונה. מתוך 36,318 בדיקות, שיעור החיוביים ירד ל-1.8% - הנתון הנמוך ביותר מאז חודש יוני. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
שיעור החיוביים הנמוך מאז יוני. עמדת בדיקות קורונה ברמת השרון/ראובן קסטרו

בנוסף, מספר המונשמים הוא 190 - ירידה של 33 בני אדם לעומת השבוע הקודם, אז עמד המספר על 223. בשבוע שעבר מספר המונשמים ירד ב-24 בני אדם.

מגמת הירידה במספר החולים במצב קשה, שהחלה בשבוע שעבר, נמשכת. לעומת 570 חולים כאלה בשבוע הקודם, כעת ישנם 410 - ירידה של 160 חולים. לשם השוואה, בשבוע הקודם מספר החולים הקשים ירד ב-143.

מספר החולים הפעילים הוא 11,254, ירידה של 6,025 מהשבוע שעבר, אז עמד הנתון עד 17,279. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים 738 חולי קורונה - ירידה של 258 מהשבוע הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully