וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו הטלת סגר על מג'דל שמס ממחר לחמישה ימים

25.10.2020 / 22:51

הכפר הדרוזי שבמורדות החרמון יוכרז כאזור מוגבל החל ממחר בשעה 18.00 ועד לשבת הקרובה. ההחלטה התקבלה בהתאם לנתוני התחלואה, לפיהם במשך חמישה ימים קיבל היישוב ציון גבוה במדד הרמזור

בווידאו: הקלות בסגר - גני הילדים נפתחו, הוסרה מגבלת הקילומטר/צילום: רויטרס

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה הערב (ראשון) להכריז על מג'דל שמס כאזור מוגבל החל ממחר בשעה 18.00 ועד ליום שבת הקרוב. זאת בהתאם להמלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו.

ההחלטה להטיל על היישוב אזור מוגבל, התקבלה בהתאם לנתוני התחלואה ביישוב, כך שבמשך חמישה ימים היישוב עבר את הציון 8 במדד הרמזור, ובמטרה להתמודד עם נתוני התחלואה הגדלים. ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר כי בעוד שלושה שבועות תכנית הרמזור תוכל לשוב לפעילות, וכי כבר היום יש להטיל מגבלות על יישובים מסוימים שמוגדרים אדומים, או בסיכון גבוה להפוך לכאלה.

גמזו הסביר כי "לאחר התייעצות עם העירייה, אנחנו רוצים להטיל סגר כללי כולל כתר על מג'דל שמס. בערים מהבהבות, אדומות וכתומות יש חבילות מותאמות לכל אחת". לדבריו, "נתנפל על הערים כדי להפסיק את ההבהוב שלהן".

מג'דל שמס ליד גבול ישראל סוריה ברמת הגולן ב-25 במרץ 2019. רויטרס
אזור מוגבל ממחר בשעה 18.00 ועד לשבת הקרובה. מג'דל שמס/רויטרס

ממונה הקורונה הסביר כי "אנחנו רוצים לתת לראש הרשות המקומית את כל הסמכות לעשות בדיקות לצורך דיגום, כדי לדעת מה המצב בעיר שלו וכדי להגדיל את מספר הבדיקות שמבוצעות". הוא אף התייחס לעלייה בתחלואה במגזר הערבי באופן כללי, ואמר כי "יש בציבור אווירת סוף קורונה. אנחנו נלחמים בזה ביחד עם הדסק הערבי, עם הרבה מאוד עבודה בשטח".

עוד בוואלה!

קבינט הקורונה אישר: כיתות א'-ב' ילמדו לסירוגין, כיתות ג'-ד' יחזרו לקפסולות

לכתבה המלאה
אכיפת הסגר באיילון דרום, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
שוטר אוכף את הסגר, בתחילת החודש/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הוסר הסגר מעל הערים שהוגדרו אז כאדומות: בני ברק, רכסים, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, בשל הירידה בתחלואה בהן. כמו וכן, הוסר הסגר מהשכונות מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים ובהמשך השבוע גם משכונת רמה שלמה בבירה.

ההחלטה התקבלה בהתאם להמלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, שהציג את נתוני התחלואה העדכניים בנגיף, ואמר כי "אנחנו נמצאים בירידה בכל המגזרים. ממוצאי שבת ראינו ירידה משמעותית בערים האדומות, כולל ערים מהמגזר החרדי".

"נכנסנו לסגר עם 9,000 מאומתים ו-140 ערים אדומות, אנחנו במצב יותר טוב, אבל צריך להמשיך להוריד את התחלואה. אנחנו מסתכלים על כל עיר ומצב התחלואה שלה וקצב ההדבקה", אמר פרופ' גמזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully