וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו מזהיר לפני ישיבת קבינט הקורונה: ניכרת ירידה בבדיקות

עודכן לאחרונה: 25.10.2020 / 16:53

קבינט הקורונה התכנס כדי לדון בשלב הבא בהקלות בסגר, וממונה הקורונה הבהיר לפני הישיבה כי ללא עמידה במספר הבדיקות הנדרש - כ-50 אלף - לא ניתן להמשיך בהקלות. היועץ לביטחון לאומי אמר כי השלב הבא בהקלות יתבצע ב-1 בנובמבר: "דנים על פתיחת חלק מהמסחר בשלב הקרוב"

בווידאו: גמזו אומר שאפשר יהיה להיבדק לקורונה ללא הפנייה מרופא/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו התריע היום (ראשון) על ירידה משמעותית במספר הבדיקות שמבוצעות בכל יום, והדגיש כי ללא עליה במספר הבדיקות - לא ניתן יהיה להמשיך בהקלות בסגר. גמזו הציג את הדברים במצגת שהעביר לשרים לקראת ישיבת קבינט הקורונה, שבה דנים השרים בשלב הבא בהקלות בסגר.

"החל מסיום הסגר - חלה מגמת ירידה ניכרת בכמות הבדיקות", נכתב במצגת של גמזו. "הבעיה נעוצה בהעדר היענות ורצון מצד הציבור להיבדק. היכולת הלאומית עומדת כעת על כ-70 אלף בדיקות ביום, וצפויה להמשיך ולעלות בהדרגה".

לדבריו, "רמת הבדיקות היומית הנדרשת להמשך יישום תכנית ההקלות היא כ-50 אלף (כולל סקרים), וללא עמידה ברמת בדיקות זו - לא ניתן יהיה להמשיך את התכנית כמתוכנן". בימים האחרונים ירדה כמות הבדיקות באופן משמעותי, כשביום שישי התקבלו תוצאות עבור 26,386 בדיקות בלבד, כמחצית מהכמות הנדרשת. ביממה שלפני כן, נערכו 33,788 בדיקות, גם נתון משמעותית נמוך מהנדרש.

כינוס ועדת העבודה, הרווחה והבריאות |  פרויקטור הקורונה, רוני גמזו מציג סקירתו בנושא המאבק בנושא נגיף הקורונה. כנסת, ירושלים 19 באוקטבור 2020. דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
"מגמת ירידה ניכרת בכמות הבדיקות". גמזו/אתר רשמי, דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן

ראש המממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט כי אתמול קיימו השרים דיון מקדים, כדי למקד את הדיונים בקבינט. "התמקדנו בשלב הבא כדי לנסות להגיע להסכמה בנושא פתיחה חלקית של המסחר והגענו למסקנה שאין לנו את היכולת לממן את הקפסולות בכיתות א'-ב'", הבהיר נתניהו. הוא הוסיף כי שוחח עם שר הביטחון בני גנץ, "הוא אמר לי, בוא ננסה להגיע למתווה מוסכם על השלבים. קבענו להתחיל עם דיון על השלב הבא בהקלות, ומחר גם לדון על המתווה כולו".

היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת אמר במהלך הישיבה כי "אם נעמוד במדדי התחלואה, השלב הבא בהקלות יתבצע ב-1 בנובמבר. נחזיר את הלימודים באופן מפוצל, ואנו דנים על פתיחת חלק מהמסחר כבר בשלב הקרוב". הוא הוסיף כי היום יופץ תזכיר חוק להגדלת הענישה על הפרת ההנחיות. "הרעיון הוא להחמיר בקנסות, הן על הפעלת מקום ציבורי ועסקי ופתיחת מוסדות חינוכיים בניגוד לחוק", הבהיר.

ממונה הקורונה גמזו הוסיף במהלך הישיבה, כי מעבר לדאגה שגוררת הירידה במספר הבדיקות, הוא מודאג גם מהעלייה בתחלואה במגזר הערבי. "יש בציבור אווירת סוף קורונה. אנחנו נלחמים בזה ביחד עם הדסק הערבי, עם הרבה מאוד עבודה בשטח", הבהיר גמזו. "אנחנו רוצים להעלות את כמות הבדיקות גם במגזר הערבי וגם במגזר החרדי. עוד שלושה שבועות נוכל לחזור ולהפעיל את תכנית הרמזור".

עוד בוואלה!

לקראת הקבינט: נתק בין משרד החינוך לרשויות; גלנט תוקף את האוצר

לכתבה המלאה
המצגת שהוצגה בישיבת הקבינט על-ידי הפרויקטור רוני גמזו 25 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
המצגת שהציג גמזו בעניין הבדיקות/אתר רשמי, -

במצגת שהוכנה לקראת ישיבת הקבינט, מציגה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שרון אלרעי-פרייס, את הצעדים שצריכים להיכלל בשלב הבא בהקלות הסגר: פתיחת כיתות א'-ד', פתיחת טיפולים לא רפואיים, פתיחת רפואה משלימה. במצגת של אלרעי-פרייס לא נכתב דבר על פתיחת המסחר.

אלרעי-פרייס כתבה כי התנאים נדרשים לפתיחת שלבי החינוך הבאים - כיתות א'-ד' הינם: הפרד לקפסולות החל מכיתות א', קיום הפרדה קבועה ומניעת ערבוב מסגרות בצהרונים והסעות תלמידים, חובת עטיית מסיכות לכל התלמידים וצוות ההוראה וקיום בדיקות קורונה למורים.

בשבוע החולף התמהמה הקבינט עם גיבוש החלטה בנושא פתיחת מערכת החינוך, ברקע חשש משרד הבריאות מהפצת תחלואה מהירה בקרב ילדים בגילים אלה. אלא שנתוני המשרד שהוצגו בפני הקבינט בעניין יצרו מחלוקת שמעכבת את ההחלטה.

מסתמן: השלב הבא - פתיחת כיתות א'-ד' במתכונות שונות

נכון לעכשיו, ההצעה שתעלה להצבעה בקבינט הקורונה היא פתיחת כיתות א'-ב' במתכונת של חצאי כיתות, שבוע-שבוע או חצי שבוע-חצי שבוע, וכיתות ג'-ד' בקפסולות. באשר למסחר, שר האוצר יביא לקבינט מתווה לפתיחת חנויות רחוב מקבלות קהל, מכוני יופי ומספרות. ההצעה גובשה בתום פגישת נציגי משרדי האוצר החינוך והבריאות אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully