וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הלימודים: באוצר תומכים בהעברת הטיפול בכיתות א'-ב' לרשויות המקומיות

24.10.2020 / 21:04

נציגי משרדי החינוך, הבריאות והאוצר דנים על גיבוש מתווה לחזרתם ללימודים של הכיתות הנמוכות. בחינוך תומכים בפתיחה במתכונת של קפסולות, אך טוענים כי יש צורך בתוספת של מיליארדי שקלים וחמישה שבועות של הכנה

בווידאו: פרופ' גרוטו אומר בוועדת החינוך שהגנים יחזרו כבר ב-18/10/צילום: ערוץ כנסת

נציגי משרדי החינוך, הבריאות והאוצר נפגשים הערב (שבת) כדי לדון בסוגיית פתיחת כיתות א'-ב'. במשרד הבריאות דורשים לפתוח את הכיתות הנמוכות במתווה של קפסולות, ובמשרד החינוך תומכים בכך, אך טוענים כי פתיחה שכזו מצריכה תוספת של מיליארדי שקלים וחמישה שבועות של הכנה.

במשרד האוצר מתנגדים לדרישה שמצריכה תוספת של מיליארדים, וגורמים באוצר אומרים כי הם לא מבינים את הצורך להקצות עוד מיליארדים, לאחר שבעבר טענו במשרד הבריאות כי אין צורך בקפסולות לכיתות א'-ב'.

פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בבית ספר שיפר, פתח תקווה, 1 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
במשרד החינוך טוענים כי הפתיחה מצריכה 5 שבועות של הכנה. פתיחת שנת הלימודים/ראובן קסטרו

מנגד, יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס הציע אתמול מתווה לפיו הרשויות ייקחו על עצמן את פתיחת כיתות א'-ב' ללא עלות נוספת, תוך שימוש במשאבים הקיימים של הרשויות. לפי שעה, במשרד החינוך מתנגדים לכך. על פי ההערכות, משרד החינוך לא יסכים לתת אוטונומיה משמעותית לרשויות המקומיות. גורמים שלוקחים חלק בדיונים אומרים שכרגע משרד החינוך לא בחן בצורה רצינית את ההצעה של המרכז לשלטון מקומי, ולא קיים ישיבה עמם.

עוד בוואלה!

בקבוצות של עד 9 תלמידים: בתי הספר יוכלו לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח

לכתבה המלאה
מכתב של יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס על מתווה לפתיחת כיתות א'-ב', 24 באוקטובר 2020. צילום מסך, אתר רשמי
הציע מתווה לפיו הרשויות ייקחו על עצמן את פתיחת הכיתות. ההצעה של ביבס/אתר רשמי, צילום מסך

באוצר תומכים בהצעת השלטון המקומי, ומבחינתם יש רצון להחזיר במהרה את כיתות א'-ב' באופן מידי, ללא זמן הערכות של חמישה שבועות ותוספת תקציבית.

שר החינוך יואב גלנט אמר לקראת הדיונים כי "עמדת משרד החינוך חדה וברורה: נעשה כל שנדרש לפתיחת מוסדות החינוך במתווה שיאושר על-ידי משרד הבריאות ויתוקצב על-ידי משרד האוצר. החינוך וההשכלה של ילדי ישראל ימשיכו לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו, למענם ולמען עתיד ישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully