וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוצות של עד 9 תלמידים: בתי הספר יוכלו לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח

עודכן לאחרונה: 23.10.2020 / 16:10

על פי המתווה שהציגו משרדי הבריאות והחינוך, הכפוף לאישור הממשלה, יותר לבתי הספר להוציא אל הפועל פעילויות בקבוצות קטנות וקבועות, כשהמשתתפים מחויבים בעטיית מסיכה ובשמירת מרחק זה מזה. ארוחות יתקיימו בהפרדה

בווידאו: הקלות בסגר - גני הילדים נפתחו, הוסרה מגבלת הקילומטר/צילום: רויטרס

משרד הבריאות ומשרד החינוך הסכימו היום (שישי) להתיר לבתי הספר לקיים פעילויות חינוכיות בשטחים פתוחים. זאת, בכפוף לאישור הממשלה ביום ראשון.

ההיתר כפוף לשורת הגבלות, שנועדו לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. כך, ניתן יהיה לערוך פעילויות בקבוצה של תשעה תלמידים לכל היותר, שתהיינה קבועות מבחינת הרכב הילדים ואנשי הצוות, כשלצוות יותר לעבור בין שלוש קבוצות קבועות לכל היותר. בנוסף, המשתתפים יחויבו לאור כל משך הפעילות בעטיית מסיכות, למעט בזמן פעילות ספורטיבית או אכילה ושתייה - כשהארוחות יתקיימו בהפרדה.

כמו כן, הפעילות לא תכלול מגע ויישמר בה מרחק של שני מטרים בין משתתף אחד לאחר, והמרחק בין קבוצה לקבוצה יעמוד על מאה מטרים לפחות.

בית ספר יסודי החיטה בזכרון יעקב, בו חלה התפרצות גדולה של קורונה, 27 תלמידים אובחנו חיוביים לנגיף.. אתר רשמי, אתר רשמי
ארוחות בנפרד, מרחק בין הקבוצות. בית ספר בזכרון יעקב/אתר רשמי, אתר רשמי

הדיון בקבינט הקורונה על פתיחת מערכת החינוך בכיתות הנמוכות שנערך השבוע הסתיים בלי הכרעה. במשרד הבריאות הודיעו ברגע האחרון כי הם דורשים קפסולות בכיתות א'-ב', אך במשרד החינוך הבהירו שאין מספיק זמן ומשאבים ליישם את המודל הזה, והציעו למידה בחצאי כיתות, בחלוקה לשבועות.

עוד בוואלה!

העולם השתנה, מערכת החינוך לא. אחרי החג תימשך ההתעללות במורים ובתלמידים

לכתבה המלאה

במערכת החינוך מתחו השבוע ביקורת על המתווה הכולל למידה בחצאי כיתות - שבוע מהבית ושבוע מרחוק. מנהלת בית ספר בתל אביב מחתה כי ההצעות למתווים לא מבוססות על התייעצות עם הצוות החינוכי, ומפקירות את השטח. גם בהנהגת ההורים הארצית קראו להחזיר את התלמידים ללימודים באופן מידי במקומות פתוחים ובקבוצות קטנות. עם זאת, היו מי שהביעו תמיכה בהצעה: "גם שלושה ימים בבית הספר עדיפים על כלום".

"לימודים במרחב פתוח ובקבוצות קטנות אינם מסכנים"

יו"ר המועצות האזוריות וראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', בירך על ההחלטה להתיר פעילויות חינוכיות במרחבים פתוחים. "לימודים במרחב פתוח ובקבוצות קטנות אינם מסכנים את התלמידים ואת צוותי החינוך ועומדים במגבלות שקבעה הממשלה", טען חג'ג'.

עם זאת, קרא לממשלה לאשר לימודים גם במבנים המאפשרים לשמור על ריחוק חברתי. לדבריו, "גם את זה הצענו במתווה שהגשנו ואין כל סיבה שלא לאשר את הלימודים במתכונת זו. ביישובי המועצות כבר הוכשרו מבנים לקליטת תלמידים. זה יסייע מאוד להתמודדות בני הנוער עם המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully