וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות הקורונה: המשטרה תקבל פרטים אישיים של עשרות אלפי מטופלי קנאביס

לירן לוי ומירב כהן, כתבתנו לענייני בריאות

28.10.2020 / 19:00

בארגון ביקשו באופן חריג לאפשר לכל שוטר גישה למאגר הקנאביס, ובו מידע על כ-75 אלף בעלי רישיון, בטענה שהדבר יימנע מעצרי שווא. עם זאת, המשטרה לא הצביעה על היקף התופעה. משרד הבריאות דחה את הבקשה מנימוקי פרטיות, אולם עתה עובד על מתן "גישה מצומצמת"

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שאול אדם ואביעד בבלי

המשטרה ביקשה ממשרד הבריאות גישה למאגר הקנאביס, במסגרתה שוטרים יוכלו לבדוק אילו אזרחים מחזיקים ברישיון לקנאביס למטרות רפואיות - כך נודע לוואלה! NEWS. משרד הבריאות דחה תחילה את הבקשה מנימוקי פרטיות, אולם עתה הוא בוחן מתווה שיאפשר גישה מצומצמת למאגר ובו מידע על כ-75 אלף אזרחים בעלי רישיון.

הבקשה החריגה הועלתה לפני כחודשיים בישיבה בהשתתפות נציגים מטעם המשטרה ומשרד הבריאות. במהלך הפגישה, נציג המשטרה ביקש לאפשר לשוטרים גישה למאגר המכיל בין היתר מספרי תעודות זהות ופרטים על עשרות אלפי אזרחים. כיום, למשטרה אין גישה למאגר המידע ואזרח שנתפס עם קנאביס רפואי צריך להציג רישיון של משרד הבריאות.

לטענת המשטרה, המהלך נועד להקל על השוטרים ולמנוע מעצרי שווא, שכן "אזרחים רבים" לא נושאים עמם רישיון. זאת, על ידי מתן גישה לכל שוטר לבדוק במסוף המשטרתי אם אדם הנתפס עם קנאביס רפואי אכן מחזיק ברישיון רפואי. ואולם, במשטרה לא ידעו להצביע על היקף התופעה. גורם המעורה בפרטים אמר כי נציגי משרד הבריאות הופתעו מהבקשה הפולשנית שלא לוותה בהסברים המניחים את הדעת.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 4 באפריל 2020. ראובן קסטרו
המהלך נועד להקל על השוטרים ולמנוע מעצרי שווא. שוטרים בבני ברק/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות, כאמור, דחו תחילה את בקשת המשטרה מחשש לפגיעה בפרטיות. עם זאת, מאז הפגישה במשרד שוקלים מחדש את הבקשה. בימים אלה מתבצעת עבודה מטה שתקבע מי יקבל גישה למאגר ובאיזה אופן. בתום הדיונים, נמסר מהמשרד, תקבל המשטרה "גישה מצומצמת" לרשימת בעלי הרישיונות.

מאגר המידע מנוהל על ידי היחידה לקנאביס הרפואי (יק"ר) בראשות יובל לנדשפט. הוא כולל פרטים של כ-75 אלף אזרחים בעלי רישיון להחזקה ושימוש בקנאביס לצרכים רפואיים.

זו אינה הפעם הראשונה שהמשטרה מבקשת להגדיל את סמכויות השוטרים במהלך תקופת הקורונה. בתחילת החודש ביקשה המשטרה בישיבת קבינט הקורונה לקבוע תקנה שתאפשר להיכנס לבתי מגורים ושטחים פרטיים ללא צו בית המשפט, במטרה לאכוף את תקנות הקורונה. הבקשה נדחתה וזכתה לביקורת ציבורית.

עוד בוואלה!

בתמיכת רשות החדשנות: האם ישראל בדרך להפוך ליצואנית קנאביס מובילה בעולם?

לכתבה המלאה
תפרחות לאחר קטיף בשלבי ייבוש. צילום: ד"ר נירית ברנשטיין,
נבחנת גישה מצומצמת למאגר. תפרחת קנאביס רפואי/צילום: ד"ר נירית ברנשטיין

תגובת משרד הבריאות: "כדי למנוע עיכוב מיותר של מי שמשתמשים כדין בקנאביס רפואי, ביקשה משטרת ישראל ממשרד הבריאות לקבל מידע על רישיונות קנאביס למטרות רפואיות. עקב כך, בימים אלה עורך משרד הבריאות עבודת מטה להגדרת היקף הגישה המצומצמת שתינתן למשטרת ישראל למידע על רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס. המשרד יקבע הרשאות לגישה המצומצמת למידע תוך שמירה על כך שהגישה לכל תפקיד תהיה במידה הנדרשת לביצוע התפקיד בלבד. בכל מקרה לא יימסר מידע רפואי חסוי שלא לצורך".

מנהל היק"ר לנדשפט סירב להתייחס לפרטים.

תגובת המשטרה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully