וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת הקנאביס: צוות בין-משרדי יסייע בגיבוש הצעת חוק שתסדיר את האכיפה

13.7.2020 / 16:20

ניסנקורן הודיע על הקמת הצוות, בראשות המשנה ליועמ"ש, שיתכנס לראשונה ברביעי ויבחן את ההצעות שהגישו הח"כים שרן השכל ורם שפע. הוא יורכב מנציגי משרדי הבריאות, ביטחון הפנים, אוצר, רווחה וקידום קהילתי. מובילי המהלך בכנסת בירכו: "מוכיח רצינות של משרדי הממשלה"

בווידאו: מליאת הכנסת מצביעה על חוקי הקנאביס/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

(בווידאו: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את חוקי הקנאביס, בחודש שעבר)

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע היום (שני) על הקמת צוות בין-משרדי לבחינת הרפורמה בקנאביס, שיבחן את הצעות החוק שהגישו חברי הכנסת שרן השכל (הליכוד) ורם שפע (כחול לבן) ויסייע בגיבוש הצעת חוק ממשלתית מקיפה שתסדיר את מדיניות האכיפה והצריכה של הסם בישראל.

בראש הצוות, שיתכנס לראשונה ביום רביעי הקרוב, תעמוד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), עו"ד עמית מררי, והוא יורכב מנציגים של משרדי הבריאות, ביטחון הפנים, אוצר, רווחה וקידום קהילתי. מובילי המהלך בכנסת, הח"כים השכל ושפע, ישתתפו בישיבת הפתיחה כדי להציג את הצעות החוק שגיבשו.

רם שפע ושרן השכל כנסת יוני 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
ישתתפו בישיבת הפתיחה. שפע והשכל/אתר רשמי, דוברות הכנסת

השכל אמרה כי "כפי שהבטחתי, לצד ההתמודדות עם המשבר הכלכלי והבריאותי, לא אניח את חוק הקנאביס בצד אלא אמשיך לקדם אותו בכל הכוח. התכנסות הצוות במהירות, תוך כדי אתגרים לאומיים, היא בשורה שמוכיחה רצינות של משרדי הממשלה. כולי תקווה שכך יתנהלו הישיבות - במהירות וביעילות. אחרי חמש שנים של מאבק על חירותם של אזרחי ישראל, אני מתחילה לראות התקדמות לקראת סגירת המעגל".

שפע הצטרף לדבריה והדגיש כי "התחייבנו להוביל שינוי ולשמחתי, לצד ההתמקדות באתגרי הקורונה, הצוות הממשלתי מתחיל לעבוד לקראת שינוי החקיקה ההיסטורי ביחס לצריכת קנאביס לשימוש עצמי. אני מאוד מקווה שבתום התהליך נוכל לייצר מציאות חדשה של לגליזציה אחראית אשר תסדיר את הפריצות הקיימת בתחום מזה שנים, תכניס מיליארדים לקופת המדינה ותשים סוף למדיניות הקנסות הנוכחית".

עוד בוואלה!

חוקי הקנאביס אושרו בקריאה טרומית, הח"כים החרדים נעדרו

לכתבה המלאה
פעילות אכיפה של המשטרה נגד מחוללי פשיעה ביישוב ביר הדאג' ובאזור שטחי האש, 15 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
אכיפה משטרתית בנגב/דוברות משטרת ישראל

בחודש שעבר אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעות החוק לאי-הפללת צרכני קנאביס. ההצעות של השכל ושפע אושרו בין היתר בתמיכת חלק מחברי האופוזיציה, ברוב של 61 תומכים מול 11 מתנגדים, אף שנציגי ש"ס ויהדות התורה נעדרו מההצבעה.

אחת מההצעות, של השכל, נועדה למנוע הפללה של בגירים מעל גיל 21, שמעשנים לצריכה אישית בלבד. מנגד, ההצעה של שפע נועדה לאפשר הקמת חנויות ייעודיות לממכר קנאביס לצריכה עצמית, בכפוף לרישיון ותנאים של משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully