וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד וכחול לבן סיכמו: קידום חקיקה להסדרת לגליזציה של קנאביס

9.6.2020 / 17:26

שתי המפלגות הודיעו כי יביאו לוועדת השרים את החקיקה, שתסדיר את חוקיות השימוש ואי ההפללה של הצרכנים. בנוסף לכך, הוחלט על הסדרת הרפורמה בקנאביס הרפואי שתקל על החולים ועל מתן הרישיונות למגדלים. "נקדם מודל אחראי שיותאם למדינת ישראל ולאוכלוסייה"

צילום: מגזין קנאביס, עריכה: עמית שמחה

הליכוד וכחול לבן סיכמו היום (שלישי) על קידום חקיקה להסדרת לגליזציה ואי הפללה של משתמשי קנאביס. בהודעה נמסר כי המהלך יצא לפועל "במודל אחראי שיותאם למדינת ישראל ולאוכלוסייה הישראלית".

בנוסף לכך, הוחלט על הסדרת הרפורמה בקנאביס הרפואי, שתקל על החולים ועל מתן הרישיונות למגדלים. עוד סוכם כי חברי הכנסת רם שפע (כחול לבן) ושרן השכל (הליכוד) יקדמו את החקיקה ויביאו אותה לוועדת השרים לענייני חקיקה בהקדם האפשרי.

תפרחות לאחר קטיף בשלבי ייבוש. צילום: ד"ר נירית ברנשטיין,
רפורמת הקנאביס הרפואי תוסדר/צילום: ד"ר נירית ברנשטיין

בשבוע שעבר אמר השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כי על המדינה להפחית בצעדים המופעלים נגד אזרחים נורמטיביים בכל הקשור לעבירות מתחום הקנאביס. אוחנה כתב את הדברים במסגרת עמדת המדינה במענה ל"בג"ץ הקנאביס" שהוגש על ידי פעיל הלגליזציה אורן לייבוביץ'.

לדברי אוחנה, יש "לצמצם ככל הניתן פגיעה באזרחים נורמטיביים שיוחסו להם עבירות הקשורות בקנאביס". הוא הוסיף בעמדתו כי בכוונתו למנות צוות שיבחן מדיניות מקלה בנושא.

עוד בוואלה!

אוחנה לבג"ץ: לצמצם את הפגיעה באזרחים שיוחסו להם עבירות הקשורות בקנאביס

לכתבה המלאה

הממשלה הקודמת אישרה בשנת 2017 רפורמת אי הפללה. בחודש מרץ אשתקד שינתה המשטרה את מדיניות האכיפה שלה נגד השימוש בקנאביס, כך שמי שייתפס ברשותו כמות סם לשימוש עצמי - לא ייעצר, אלא יקבל קנס. רק במקרה שלישי שבו נתפס עם סם בכמות של שימוש עצמי, ייעצר החשוד.

אי הפללה אינה הופכת את הקנאביס בישראל לחוקי. המדיניות החדשה מגדירה עד 15 גרם ככמות לשימוש עצמי, ושימוש עצמי של כמות כזו לא תהיה עבירה פלילית, אלא כזו שהעונש עליה יהיה קנס כספי בלבד הנע בין 1,000 ל-2,000 שקלים. גם בפעם הרביעית, זה לא בהכרח מחייב הגשת כתב אישום וההחלטה נתונה לשיקול דעתה של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully