וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה לבג"ץ: לצמצם את הפגיעה באזרחים שיוחסו להם עבירות הקשורות בקנאביס

השר לביטחון פנים הגיש את עמדתו במסגרת עמדת המדינה בבג"ץ שהוגש בנושא הקנאביס, וטען כי יש להקל ככל הניתן בצעדים המופעלים נגד אזרחים נורמטיביים. עוד אמר השר כי בכוונתו למנות צוות שיבחן אפשרות "להמלצה על מדיניות מקלה ברוח דברים אלה"

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שאול אדם ואביעד בבלי

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר היום (רביעי) כי על המדינה להפחית בצעדים המופעלים נגד אזרחים נורמטיביים בכל הקשור לעבירות מתחום הקנאביס. אוחנה כתב את הדברים במסגרת עמדת המדינה במענה ל"בג"ץ הקנאביס" שהוגש על ידי פעיל הלגליזציה אורן לייבוביץ'.

יש "לצמצם ככל הניתן פגיעה באזרחים נורמטיביים שיוחסו להם עבירות הקשורות בקנאביס", אמר השר. הוא הוסיף בעמדתו כי בכוונתו למנות צוות שיבחן מדיניות מקלה בנושא. בתשובת המדינה נכתב כי: "עמדת השר לביטחון הפנים הנכנס, היא כי יש לבחון מחדש את הוראת השעה במטרה לצמצם ככל הניתן פגיעה באזרחים נורמטיביים שיוחסו להם עבירות הקשורות בסם".

את העתירה הגישו ב-2018 אורן לייבוביץ' ומפלגת "עלה ירוק", והיא מבקשת מבג"ץ לבטל את האיסור על החזקה ושימוש עצמי של קנאביס, או לפחות לבטל את העונש הקבוע בגין עבירות אלו בחוק - עד שלוש שנות מאסר. עוד מבקשים העותרים מבג"ץ לחייב את המדינה להסדיר את שוק הקנאביס "לרבות הגידול, העיבוד, המידע, האריזה, השיווק והרכישה לכל דורש במדינת ישראל".

אמיר אוחנה בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
הקלות על האזרח בנושא הקנאביס. אוחנה/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

העתירה טוענת כי גם לאחר רפורמת אי ההפללה של השר הקודם לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מדיניותה של ישראל אינה הולמת את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, פוגעת בזכויות יסוד, אינה מידתית - ולכן יש לפסול אותה.

בתפקידו הקודם כשר משפטים התבטא אוחנה מספר פעמים בתמיכה בליגליזציה של קנאביס. באחת הפעמים אף קרא השר להוציא את הצמח מפקודת הסמים הבלתי חוקיים. זאת, בדיון בעניין הצעת חוק שהוגשה בנושא.

"אני חושב שצריך לנוע לכיוון שהוא בעיניי הכיוון הנכון, כיוון שהולכות אליו עוד ועוד מדינות ברחבי העולם, כיוון שבסופו המילה 'קנאביס' תימחק בפקודת הסמים המסוכנים", אמר השר אוחנה בכנס שהתקיים בתל אביב. "והעבירה, שהיום לצערנו נרדפת, נאכפת במשאבים רבים לא תהיה עוד עבירה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully