וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 649 אובחנו ביממה האחרונה, עלייה באחוז החיוביים

עודכן לאחרונה: 2.11.2020 / 9:08

משרד הבריאות עדכן כי מניין המאומתים בנגיף עלה ליותר מ-315 אלף. מהם, 9,800 חולים פעילים ו-372 במצב קשה. מניין המתים עומד על 2,554. אתמול נערכו יותר מ-21 אלף בדיקות, כשאחוז החיוביים הוא 3.1%. בשל תלונות הורים: תיבחן מחדש ההוראה לעטות מסיכות בכיתות א'-ב'

בווידאו: גמזו אומר שתוגבר האכיפה בחברה הערבית/צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 649 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-315,131. אתמול התקבלו תוצאות עבור 21,894 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 3.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 9,800. בבתי החולים מאושפזים 691 חולים, מתוכם 170 מונשמים ו-372 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,554 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 218 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 7,946, מתוכן 2.9% חיוביות לנגיף.

לאור פניות רבות של הורים ואנשי חינוך בנוגע לחובת עטיית המסיכות לתלמידי כיתות א'-ב' לאורך כל יום הלימודים, סיכמו שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין על הקמת צוות מיוחד משותף שיבחן מחדש את דרישת גורמי המקצוע במשרד הבריאות על עטיית מסיכות. במשרדי החינוך והבריאות הדגישו כי הצוות ישים לב להגבלות ולהנחיות הבריאותיות הנדרשות לשמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
עלייה באחוז החיוביים. בדיקות קורונה במעבדות באור יהודה/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, בדוח של אגף המודיעין בצה"ל נכתב כי במהלך השבוע האחרון מסתמנת התייצבות בשיעור הבדיקות החיוביות ובמספר המאומתים. לפי הדוח, ישנם מאות מאומתים חדשים ביממה, מה שככל הנראה מעיד על האטה עד כדי עצירה בירידת התחלואה. עם זאת, הממוצע השבועי של מספר החולים החדשים במצב קשה ושל מספר המתים ממשיך להצטמצם ביחס לשבוע שעבר.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים מופקים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים.

במהלך היום יתכנס קבינט הקורונה כדי לדון בהצעה להעלות את גובה הקנסות בגין הפרות ההגבלות, טרם העברתה לוועדת השרים לחקיקה. אתמול הממשלה אישרה את טיוטת הצעת החוק "סמכויות מיוחדות - קנסות", שקובע קנסות גבוהים יותר למפרי ההנחיות.

עוד בוואלה!

פיילוט של משרד הבריאות: תקופת הבידוד תקוצר ל-12 יום

לכתבה המלאה
פעולות אכיפת המשטרה לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה בתל אביב 6 ביולי 2020. ראובן קסטרו
נשקלת העלאת הקנסות. פעולות אכיפה בתל אביב/ראובן קסטרו

בעת הדיון על החוק, נרשמה התנגדות בעיקר מצד הסיעות החרדיות, כאשר השרים איציק כהן ויעקב אביטן מש"ס הצביעו נגד ושר הפנים אריה דרעי לא השתתף בישיבה. בנוסף, שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה גם הצביעה נגד החוק.

טיוטת החוק כוללת העלאה של סכום הקנס על הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק - מסכום של 5,000 שקלים, כפי שקבוע היום, לעשרת אלפים שקלים. בנוסף, סכום הקנס על קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות יעלה מסכום של 5,000 שקלים ל-20 אלף. גם הקנס על פתיחת מוסד חינוך שלא כחוק יעלה מסכום של 5,000 שקלים ל-20 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully