וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת אישור הקבינט: הממשלה תחמיר את הקנסות על מפרי התקנות

הממשלה אישרה עקרונית את החוק ל"סמכויות מיוחדות - קנסות", והחליטה כי קבינט הקורונה, שיתכנס מחר ב-12:00, ידון בהצעה טרם העברתה לוועדת שרים לחקיקה. השרים איציק כהן ויעקב אביטן מש"ס, כמו גם תמנו שטה מכחול לבן, הצביעו נגד. השר דרעי לא השתתף בישיבה

בווידאו: נתניהו על הכוונה להגדיל את הקנסות נגד מפירי הנחיות הקורונה/צילום: לע"מ

הממשלה אישרה היום (ראשון) את טיוטת הצעת החוק "סמכויות מיוחדות - קנסות", שקובע קנסות גבוהים יותר למפרי הנחיות הקורונה. הממשלה אישרה עקרונית את החוק, והחליטה כי קבינט הקורונה יתכנס כדי לדון בהצעה טרם העברתה לוועדת שרים לחקיקה.

השרים איציק כהן ויעקב אביטן מש"ס הצביעו נגד. שר הפנים אריה דרעי לא השתתף בישיבה. בנוסף, שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה גם הצביעה נגד החוק.

טיוטת החוק כוללת העלאה של סכום הקנס על הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק - מסכום של 5,000 שקלים, כפי שקבוע היום, לעשרת אלפים שקלים. בנוסף, סכום הקנס על קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות יעלה מסכום של 5,000 שקלים ל-20 אלף. גם הקנס על פתיחת מוסד חינוך שלא כחוק יעלה מסכום של 5,000 שקלים ל-20 אלף שקלים.

שוטרים מחלקים דוחות לאזרחים שהפרו את העוצר בדרך נמיר /קק"ל בתל אביב,8 באפריל 2020. שלומי גבאי
הקנסות יוכפלו. שוטר בפעולות אכיפה/שלומי גבאי

הקנסות המוצעים בגין הפרת תקנות הקורונה:

  • הפעלת בית עסק או מקום הפתוח לציבור - 5,000 עד 10,000 שקל
  • קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס או פסטיבל - 5,000 עד 20,000 שקל
  • קיום מופע בידור או מופע אומנות - 5,000 עד 20,000 שקל
  • פתיחת מוסד חינוך שלא כחוק - 5,000 עד 20,000 שקל

במהלך ישיבת הממשלה מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ראה שיש שרים רבים שרוצים להתבטא בנושא הגדלת הקנסות, ואז הציע שהנושא יעבור לפורום קבינט הקורונה שהוא מצומצם יותר וכולל נציגים של כל המפלגות בקואליציה.

השרים איציק כהן, פנינה תמנו שטה ועומר ינקלביץ', שאינם חברים בקבינט הקורונה, התרעמו על כך ודרשו לדון על כך בממשלה או למשוך את ההצעה לחלוטין מסדר יומה של הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי קבינט הקורונה יתכנס מחר לדון בנושא הקנסות וכל שר שירצה לבוא יוכל לבוא ולדבר.

ההחלטה להעביר את העלאת הקנסות לאישור בקבינט הקורונה קודם הגעתה לוועדת השרים ולכנסת, התקבלה בין היתר בשל ההתנגדות של ש"ס ויהדות התורה. אם ש"ס ויהדות התורה ימשיכו להתנגד להצעה, לקואליציה לא יהיה רוב לאשר אותה בכנסת אלא אם חלק מסיעות האופוזיציה יתמכו בה.

אירוע החתונה בחצר בית בגבעת זאב בהשתתפות עשרות אנשים שאליו התפרצה המשטרה. 14 באוקטובר 2020. באדיבות ערוץ 7, אתר רשמי
20 אלף שקלים קנס. חתונה בניגוד להנחיות בגבעת זאב/אתר רשמי, באדיבות ערוץ 7

ראשי "יהדות התורה", הח"כים יעקב ליצמן ומשה גפני הודיעו מוקדם יותר היום כי במפלגה "מתנגדים להעלאת הקנסות, הגבוהים גם כך ובהעדר פתרונות לאזרחים ולסוחרים". חברי הכנסת הבהירו כי "יצביעו נגד ההצעה בכל פורום אפשרי בועדות ובמליאת הכנסת" אם תעבור לאישור המליאה.

יו"ר הסיעה, ח"כ יצחק פינדרוס, תקף את הממשלה על העלאת הנושא להצבעה, וזאת מבלי שהושגה הסכמה בקרב חברות הקואליציה. "הממשלה חייבת להתחשב בעמדות סיעות הקואליציה ולא לדון בהצעה שלא מקובלת על כל השותפות הקואליציונית", אמר. הוא הוסיף כי בסיעה יתנגדו לקנסות "בפרט על רקע המצב הכלכלי הקשה בו נתונים אזרחי ישראל ובעלי העסקים הקורסים". לדברי פינדרוס, "הממשלה צריכה לגבש פתרונות ולא להגדיל את הקנסות".

אישור הממשלה את טיוטת הצעת החוק מגיע כשבוע לאחר הצהרה שמסר נתניהו בנושא. ראש הממשלה אמר אז כי בכוונתו להביא בפני קבינט הקורונה הצעה להחמיר בקנסות שמוטלים על מפרי ההגבלות. בסרטון ששיתף בחשבון הטוויטר שלו נתניהו הזהיר מהתרופפות במשמעת של הציבור ביחס להגבלות הקורונה, נוכח הירידה היחסית בתחלואה, ואיים כי הקנסות על מוסדות הלימוד שפותחים בניגוד לתקנות, יוגדלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully