וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאות נגד נתניהו נערכו ברחבי הארץ, חשוד באיום על מפגינים עם סכין נעצר בת"א

עודכן לאחרונה: 30.10.2020 / 7:53

אלפי מוחים התכנסו בצמתים, בגשרים ומוקדים נוספים, והפגינו נגד השחיתות השלטונית. במקביל, מאות מחו לציון 25 שנה לרצח רבין בכיכר הבימה. "רה"מ מפורר את החברה הישראלית", מסרו המארגנים. המשטרה עיכבה לחקירה 3 אנשים שהתקוטטו בת"א, וכן גבר כבן 45 שאיים על מפגינים

בווידאו: הפגנת הדגלים השחורים ברחבי הארץ/צילום:ניב אהרונסון ו"הדגלים השחורים"

אלפי בני אדם הפגינו היום (חמישי) נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו, זה השבוע ה-19 ברצף, בגשרים, בצמתים ומוקדים נוספים בכל רחבי הארץ. זאת, במקביל למחאה בכיכר הבימה בתל אביב שאליה הגיעו כ-300 מפגינים, שציינו 25 שנה לרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין.

במהלך המחאה ברחוב הכובשים בתל אביב נעצר גבר כבן 45, תושב העיר, בחשד שאיים על מפגינים עם סכין. שוטרים שפעלו סמוך לאזור הגיעו למקום עם קבלת הדיווח והביאו את הגבר לחקירה בתחנה. מוקדם יותר, עיכבה המשטרה שלושה חשודים בצפון תל אביב בגין תקיפה הדדית. מברור ראשוני של נסיבות האירוע עולה כי רוכב אופניים חשמליים ירק על מפגינה, וכתוצאה מכך תקפו המעורבים זה את זה, כאשר בן זוגה של המפגינה הצטרף לקטטה.

מאות מפגינים צעדו מכיכר הבימה לכיוון דרום. כוחות המשטרה כרזו למוחים ובמקביל ביצעו הכוונה של התנועה. בין המפגינים הייתה גם קבוצה שנושאת דגלי ארמניה ומפגינה במחאה על מכירת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן.

הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב 29 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"נתניהו הוא סכנה לעתידה של מדינת ישראל". כיכר הבימה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

"האזרחים והאזרחיות יוצאים למחות נגד ראש הממשלה הכושל בהיסטוריה של מדינת ישראל. הישגיו היחידים של נתניהו בשנים האחרונות הם ריסוק הכלכלה ושיסוי החברה הישראלית", נמסר מהדגלים השחורים. "נאום האימים שלו היום בכנסת רק הוכיח עוד יותר עד כמה נתניהו הוא סכנה לעתידה של מדינת ישראל עם חברה מאוחדת חזקה ומשגשגת. נמשיך עד שילך".

תנועת הצעירים "קומי ישראל" מסרה כי "מצער מאוד שבזמן שעם ישראל יוצא לרחובות בהמוניו להיאבק על התקווה שאבדה, האיש שעמד לפני 25 שנה על המרפסת בכיכר ציון וממשיך במסע שלו לפירור החברה הישראלית".

בתנועה הוסיפו כי "אף אחד לא מאמין יותר לשקרים וההפחדות שלו. אדם שמסית באופן אובססיבי נגד אזרחי ישראל ומפיל אותם לתהום בשל הניהול הכושל שלו, הפסיק לעניין את הציבור. הוא הייאוש, אנחנו התקווה".

הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב 29 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב 29 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הפגנה בגשר בית קמה, היום/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, כמאה בעלי עסקים וחנויות בדרום תל אביב מחו ברחוב יפו בעיר נגד הימשכות המגבלות על פעילויות מסחר במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. המפגינים דרשו מהממשלה לאפשר להם להפעיל את עסקיהם תחת מגבלות התו הסגול. המפגינים הבעירו צמיגים וסחורות בכמה מוקדים, חסמו את דרך יפו לתנועה וקראו "ביבי תתעורר לא נבחר בך יותר". המשטרה הודיעה מאוחר יותר שעצרה תושב כפר סבא בן 58 בחשד שהביא קרטונים וזרק אותם לעבר הצמיגים, בניסיון לגרום להמשך הצתת הצמיגים.

ההפגנה התקיימה על רקע הדיונים בקבינט הקורונה על ההקלות בנושא המסחר וחנויות הרחוב. השרים צפויים להגיע להחלטה בפגישה נוספת שתיערך הערב.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully