וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים הבעירו סחורות בתל אביב: "נתניהו, פתח את חנויות הרחוב"

עודכן לאחרונה: 29.10.2020 / 15:33

כמאה עצמאים מחו נגד ההגבלות על פעילויות מסחר בצל הדיון בקבינט. "תנו לנו לעבוד במגבלות התו הסגול". המפגינים חסמו את הכביש לתנועת מכוניות, הציתו בדים וקראו לראש הממשלה לפעול לפתיחת המשק: "בושה, הפכתם אותנו לעבריינים; ביבי תתעורר, אנחנו המצביעים שלך"

בווידאו: עצמאים שורפים סחורה בתל אביב בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב/צילום: דנה ירקצי

כמאה בעלי עסקים וחנויות בדרום תל אביב מחו היום (חמישי) ברחוב יפו בעיר נגד הימשכות המגבלות על פעילויות מסחר במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, זאת ברקע ישיבת קבינט הקורונה הנערכת היום בירושלים. המפגינים דרשו מהממשלה לאפשר להם להפעיל את עסקיהם תחת מגבלות התו הסגול.

המפגינים הבעירו צמיגים וסחורות בכמה מוקדים, חסמו את דרך יפו לתנועה וקראו "ביבי תתעורר לא נבחר בך יותר".

"הדרישה שלנו פשוטה - פתחו את חנויות הרחוב, אנחנו בטוחים", אמר אילן דיין, יצרן בתחום האופנה שמשתתף בהפגנה. "תנו לנו לפתוח, אנחנו רוצים להתפרנס. בושה למדינת ישראל שהיא הביאה אותנו למצב הזה. אנחנו שומרי חוק והבאתם אותנו להיות עבריינים". הוא הוסיף כי "לא נסכים שהלקוחות שלנו יפשטו את הרגל, נלחם על טיפת הדם האחרונה שלנו"

הפגנת העצמאים בתל אביב - 29 לאוקטובר 2020. דנה ירקצי, אתר רשמי
"נילחם עד טיפת הדם האחרונה". המפגינים בתל אביב, היום/אתר רשמי, דנה ירקצי

עודד בבאי, בעל חנות בגדים, תקף את שר הבריאות וראש הממשלה ואמר כי הם מנותקים מהעם. "אנחנו פשוטי העם, אדון אדלשטיין כבר מסודר, הוא נשוי לבת של אוליגרך", אמר. "אנחנו חנויות הרחוב רעבים ללחם, לא תיתכן ההתנהלות הזאת, זאת התנהלות של בריונים".

הוא הוסיף כי "הם דואגים למגזר של החברים שלהם. לא נהיה הפרייאר שלהם, הצמיג הבוער זה הלוביסט שלנו. לטייקונים יש לוביסטים בכנסת. אדון גנץ, תפסיק להיות ילד, אתה עומד להיות עוד מעט מנהל, הפקרת אותנו ונזכור לך את זה. לביבי אני רוצה להגיד, נפגש בבחירות".

הפגנת עצמאים לפתיחת המסחר, רחוב הרצל תל אביב, 29 באוקטובר 2020. דנה ירקצי
"הצמיג הבוער זה הלוביסט שלנו". מחאת בעלי העסקים בתל אביב, היום/דנה ירקצי

ההפגנה נערכה ברקע דיון קבינט הקורונה שהחל הבוקר בירושלים, במהלכו דנו השרים בחידוש המסחר, כשנרשמו אי-הסכמות בין המשרדים השונים. שר האוצר ישראל כץ קרא משעות הבוקר להגיע כבר היום להחלטה על חנויות הרחוב, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיונים כי "אני יודע שזה קשה להם ואנחנו תומכים בהם כספית. אבל צריך לזכור שאם אנחנו ניכשל, התחלואה תעלה. אם אנחנו רוצים למנוע אקורדיון צריך לפתוח יותר לאט".

נשיא להב, רועי כהן, התייחס להפגנה וטען כי הממשלה "משחקת באש". "עשרות אלפי אנשים רואים את מפעל החיים שלהם מתמוטט לנגד עיניהם, ומה בדיוק הממשלה מצפה מהם? לשבת ולראות איך העסק שלהם קורס? הם נלחמים על הפרנסה שלהם ועל הזכות לפרנס את משפחתם בכבוד", אמר.

כהן הוסיף כי "לא ייתכן ששר הבריאות, יולי אדלשטיין, ינהל מאבקי כוחות פוליטיים על גבם של בעלי החנויות והמסחר ובכך דוחק את האנשים לתגובות קיצוניות כי הם מרגישים שאין להם יותר מה להפסיד. זה משחק מסוכן באש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully