וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוטו נטש בזעם דיון בוועדת הכלכלה: "יש לכם בעיה? פנו לקבינט"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות זעם על שאלות הח"כים ונטש באמצע את הדיון לאחר שנשאל מתי יפתחו הצימרים. "מה הבעיה לפתוח?", שאל ח"כ מיקי לוי והחל את הויכוח בין השניים שהדרדר לצעקות. "מותר לנו להעיר לך אדוני, אתה לא מכבד את עצמך". ח"כ מרגי העיר לגרוטו שעזב בזעם

בווידאו: פרופ' גרוטו נוטש בזעם דיון בוועדת הכלכלה/צילום: ערוץ הכנסת

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, זעם היום (שני) על חברי הכנסת ונטש את הדיון בוועדת הכלכלה. השרים פנו לגרוטו בנוגע לפתיחת הצימרים, לאחר שזה אמר שאלו יפתחו רק בשלב השלישי, החל עימות בינו לבין ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) כשבסופו נטש גרוטו את הדיון בזום.

חברי הכנסת פנו לגרוטו בבקשה לדון על פתיחת הצימרים. "לגבי הצימרים, משרד הבריאות הוציא הסכם קוהרנטי. הצימרים יפתחו לפני המלונות, לקראת הדיון במסחר בשלב שלוש", אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. "אנחנו עכשיו בשלב השני שלא כולל את פתיחת הצימרים. אני מניח שיהיה על זה דיון בקבינט והקבינט יחליט". הוא הוסיף כי "עמדת משרד הבריאות היא שכרגע צריך להמתין עם זה לשלב השלישי ובזה אני מייצג את עמדת משרד הבריאות".

בתגובה לדברי גרוטו אמר היו"ר מרגי כי "המשק לא מחכה להחלטת הקבינט. משרדי הממשלה לא נכנסו לסגר, צריך להכין מתווה, לאשר מולכם ובמידה ופתחתם צריך לדעת איך המלונות יעבדו". שר התיירות לשעבר, אסף זמיר, שאל מה הסכנה במשפחות שמתארחות בצימרים. פרופ' גרוטו השיב כי צימרים יפתחו בשלב השלישי וכרגע אנחנו לפני השלב השני.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, זועם בוועדת הכלכלה בכנסת. 26 באוקטובר 2020. צילום מסך, צילום מסך
"צריך להמתין עם זה לשלב השלישי". פרופ' גרוטו זועם/צילום מסך, צילום מסך

ח"כ לוי ענה בתגובה כי "יש משפחות שמתמוטטות, מה הבעיה לפתוח את הצימרים?". בשלב הזה התפחו צעקות בין השניים ולאחר שיו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) הסביר לגרוטו שחברי הכנסת ממתינים בסבלנות לתשובה, האחרון תקף בתגובה ואמר כי "אם יש לכם בעיה, פנו לקבינט" ומיד ניסה לצאת מהשיחה.

"ככה אתה מתנהג?", פנה ח"כ לוי לגרוטו. "סליחה, מותר לנו להעיר לך. פרופ' גרוטו מותר לנו להעיר לך ותפסיק להתנהג בצורה הזאת, אתה לא מכבד את עצמך". יו"ר הוועדה מרגי גינה את ההתנהגות של גרוטו שלאחר הדברים של ח"כ לוי, כיבה את הזום ועזב את הדיון.

בפתיחת הדיון, לפני נטישתו של גרוטו, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, אמר כי כשתתאפשר פתיחת המלונות יתאפשר מתווה כניסת תיירים ממדינות ירוקות. היו"ר מרגי בירך על איי התיירות הירוקים ואמר כי "חייבים לאפשר חידוש תיירות הפנים והחוץ, כמובן מתוך זהירות ומתינות ולא כפי שהיה בגל הראשון. אבל מדובר באחד ממנועי הצמיחה של המשק וצריך להתחיל את המתווה. צימרים זה אחד הדברים שלא ברור למה מתעכבים, וכך גם הכנת מתווה לכניסת תיירים לישראל".

עוד בוואלה!

ראשי ערים מאיימים: "לא נפתח את הלימודים במתכונת קפסולות; שכולם יקפצו"

לכתבה המלאה
דיון ועדת הכלכלה, 11 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"ככה אתה מתנהג?". ח"כ מיקי לוי בוועדת הכלכלה/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

סמנכ"ל משרד התיירות, פיני שני, הוסיף כי "מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות הוצג למשרד הבריאות לפני למעלה מחודשיים ובפועל הוא יושב על שולחן הנהלת משרד הבריאות ומחכה לאישור". לדבריו, "אנחנו לא משלים את עצמנו שיהיו תפוסות גבוהות, אבל נתחיל להניע את הגלגלים. משרד התיירות בעד פתיחת הצימרים. שרת התיירות הציגה את זה ועמדתה לא התקבלה. לפי המתווה לתיירות נכנסת - תיירות ממדינות ירוקות תיכנס ללא בדיקות מתווה פשוט וקל שמחכה לאישור הנהלת משרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully