וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למדינה אין כסף, וההורים נדרשים לפתרונות יצירתיים: "הפקירו את הילדים"

דנה ירקצי

26.10.2020 / 6:45

החלטת הקבינט על חזרה ללימודים לסירוגין גרמה לתסכול בקרב ההורים, שאומרים כי המתווה הזוי ולא ישים. לטענתם, למשרד החינוך היה מספיק זמן לגבש פתרון ריאלי: "הילדים לא ילמדו, חשבו על הכול חוץ מטובתם"

בווידאו: נתניהו על הכוונה להגדיל את הקנסות נגד מפירי הנחיות הקורונה/צילום: לע"מ

קבינט הקורונה הכריע אמש (ראשון) כי הכיתות הנמוכות יחזרו במתכונת של חצאי כיתות במודל של שבוע-שבוע או חצי שבוע-חצי שבוע לסירוגין. זאת לאחר שעות ארוכות של דיונים ומחלוקות בין משרדי האוצר, החינוך והבריאות על האופן שבו יפתחו הלימודים. הרעיון שעליו החליטו הוצע על ידי מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי למשרדי האוצר והבריאות, כדי להיענות לדרישה לקיים לימודים בקפסולות.

במשרד החינוך טענו כי דרושים לשם כך תקציב של מיליארדים ותקופת היערכות של חמישה שבועות. מבחינת משרד החינוך זהו פתרון ביניים, לא רק בגלל הכספים והזמן שהוא דורש, אלא גם משום שאין פתרון של ממש לילדים שנותרו בבית במשך השבוע או החצי שבוע של החלק השני בכיתה.

גורם במשרד החינוך אמר לוואלה! NEWS כי נכון לעכשיו אין למשרד מספיק מורים שיוכלו ללמד את הקבוצות שיישארו בבתים בזום, ולכן ההורים יצטרכו למצוא פתרונות יצירתיים לכך. שאלה נוספת, שעמה התקשה להתמודד הגורם, היא איך הקפסולות יעבדו כשאותה מורה מלמדת את שתי הקבוצות. הגורם השיב "תפנו למשרד הבריאות".

פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בבית ספר שיפר, פתח תקווה, 1 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"המדינה חשבה על הכול חוץ מטובת הילדים". תלמידים בפתיחת שנת הלימודים/ראובן קסטרו

אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים, תקף את החלטת קבינט הקורונה, וכינה זאת "בושה וחרפה". לדבריו, "שבוע-שבוע זה אומר הפקרת הילדים שלנו, הפקרת דור העתיד של מדינת ישראל. מי מעלה דבר כזה על הדעת, זה שבוע שהוא לא ילמד בבית, שבוע שהוא יטייל ויחפש את עצמו, ילד מופקר בלי שום השגחה במשך שבוע", אמר קפלן.

הוא הסביר כי העובדה שבמקביל פותחים את המשק וההורים ילכו לעבוד, מעצימה את האבסורד לנוכח ההחלטה. "אלו ילדים קטנים שיישארו לבד בבית או יסתובבו ברחובות או שההורים שלהם יצטרכו לסחוב אותם איתם לעבודה", הוסיף. "במקום להחזיר את הילדים למסגרת מסודרת שיודעת לעקוב אחריהם, לבדוק עם מי הם נפגשו ושיהיו עם מסיכות, המדינה חשבה על הכול חוץ מטובת הילדים".

מעבר לכך, הוא הבהיר, המתווה עלול לפגוע גם בשכבות הגיל הגבוהות יותר. "רצינו שכיתות ה'-ו' יחזרו ללמוד באופן מלא, אבל זה לא הולך לקרות. אין שום סיבה לא להחזיר את התלמידים. הנזקים שנגרמים לתלמידים, הרגשיים, החברתיים וכמובן הלימודיים - עצומים", אומר קפלן.

עוד בוואלה!

מנהלים נגד מתווה משרד החינוך: "מפקירים את השטח ולא חושבים על הילדים"

לכתבה המלאה

שירן יחיא, אמא לשישה ילדים מירושלים, ששנים מהם תלמידים בכיתות א' וב', תקפה את מתווה הלימודים המוצע, ואמרה כי "זאת פשוט בדיחה, זה לא הגיוני. אם כבר מחליטים לחזור, אז צריך לחזור באופן מלא". היא הבהירה כי לא ברור איך המתווה בכלל אמור להתנהל, "באיזה ימים הם כן אמורים ללמוד ובאילו ימים לא?".

לדבריה, ההורים שוב מצופים לסדר את הלו"ז שלהם לפי "המתווים ההזויים של משרד החינוך". בנוסף לכך, יחיא הלינה על כך שגם אין עדיין צפי לחזרת הצהרונים. "זה אומר שאני אפילו לא יכולה לחזור לעבודה ליום מלא, אפילו את השלושה ימים שנותנים לי אני לא יכולה לעבוד באופן מלא, כי זה חלק מהמתווה ההזוי".

חיטוי בתי ספר בנוף הגליל (נצרת עילית), 2 במאי 2020. עיריית נוף הגליל, אתר רשמי
"אין סיבה לא להחזיר את התלמידים". חיטוי בתי ספר במהלך הסגר הקודם/אתר רשמי, עיריית נוף הגליל

היא הדגישה כי אוזלת היד של משרד החינוך עוד יותר בולטת ברקע הידיעה כי נתוני התחלואה בגילים האלה נמוכים. "היה כל כך הרבה זמן להיערך, לא התעוררנו אתמול ולמדנו משהו חדש. עברנו חזרה מסוימת לשגרה שבה נתנו לתלמידים אפשרות ללמוד ביחד", המשיכה יחיא. "לחזור בשלבים שבעה חודשים אחרי תחילת הקורונה - זה מגוחך. שוב אין יציבות לילדים, הם חווים רגרסיה מטורפת. התכנית הזאת תשבור להם את השגרה לחלוטין, וגם לנו. זה לא נותן פתרון לשום דבר".

שירן יחיא אמא לשישה ילדים מירושלים. 25 באוקטובר 2020. אין, אתר רשמי
"זאת פשוט בדיחה". שירן יחיא ומשפחתה בירושלים/אתר רשמי, אין

ענת, אמא לתלמידים בכיתות ב' וד' מאזור המרכז, אמרה כי "זה שכיתות ד' הולכים ללמוד כל יום בזמן שהילד שלי שהוא בכיתה ב' והוא זקוק לעזרה, הולך ללמוד רק בחלק מהשבוע, זה מגביל אותי ברמת העבודה כי מישהו יצטרך להיות אתו במהלך היום". היא הסבירה כי ילדים בכיתה ד' יכולים להישאר לבד בבית, אבל הילד הקטן יותר זקוק לפתרון נוסף. מעבר לכך, "חלק מהילדים ילמדו עם אותה מורה ושאר הילדים ילמדו אתו בשבוע שאחרי, אז מה הטעם בקפסולות אם היא מלמדת את שתי הקבוצות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully