וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 ערים הציגו מתווה משלהן לפעילות הגנים: "הממשלה לא סגרה פרטים מראש"

עודכן לאחרונה: 19.10.2020 / 13:42

על פי התכנית של פורום ה-15, המאגד את הערים העצמאיות, הילדים יגיעו לגנים חמש פעמים בשבוע ובשישי ילמדו מרחוק, ויימנעו מהצורך בסייעות משלימות שעוברות בין כמה גנים. "אין דרך אחרת להפעיל את הגנים, עם המתווה הרגיל נחזור מהר מאוד לסגר שלישי"

בווידאו: הקלות בסגר - גני הילדים נפתחו, הוסרה מגבלת הקילומטר/צילום: רויטרס

העיריות החברות בפורום ה-15, המאגד את הערים שאינן מקבלות מענקים מהמדינה, הכריזו הבוקר (שני) על מתווה הפעלה לגני הילדים, במסגרת היציאה מהסגר הכללי.

על פי המתווה, הילדים ישהו חמישה ימים בגן, וביום שישי יקיימו קשר מרחוק עם הגננת. לטענת העיריות, המתווה שומר על צוותי הגננות הקבועים, ומאפשר לגנים להימנע משימוש בסייעות משלימות העוברות בין גנים שונים. הפורום קרא למשרד החינוך לאמץ את המתווה בכלל הארץ. "אנו מאמינים כי מודל זה הוא הנכון בשמירה על בריאות הילדים והצוותים, ובמתן חינוך מיטבי לילדים ולילדות", נמסר.

גן הילדים נווה עוז בראשון לציון חוזר לפעילות עם כניסת ההקלות בסגר לתוקף, 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
גן הילדים נוה עוז בראשון לציון שב לפעילות, אתמול/ראובן קסטרו

המתווה שונה מזה שגובש על ידי משרדי הבריאות והחינוך. על פי המתווה שהוצג ביום שישי האחרון, הגנים לבני 6-3 יפעלו כבשגרה במשך שישה ימים בשבוע, וללא פיצול לקבוצות.

לפי המתווה, צוותי הגן הקבועים ימשיכו לעבוד יחד ויחויבו לעטות מסיכות או משקף מגן. הילדים, לעומת זאת, יהיו פטורים מחבישת מסיכה, אך יידרשו להגיע מדי יום עם הצהרת בריאות חתומה. בנוסף, לא תתקיים פעילות של מפעילים חיצוניים בגני הילדים.

כמו כן, גננות וסייעות משלימות יוכלו לעבוד בשלושה גנים שונים לכל היותר. המתווה של פורום ה-15 ביקש לפתור, בין היתר, את הבעיות שהיו יכולות להיווצר ממעבר של הסייעות בין הגנים.

"ברור לי שבתנאים הנוכחיים, על מנת למנוע ולצמצם עד כמה שאפשר את ההסתובבות והתנועה של סייעות מחליפות וגננות מחליפות מגן לגן, זה יהיה נכון לצמצם את זה לחמישה ימים ויום אחד בזום", אמר צביקה גנדלמן, ראש עיריית חדרה, החברה בפורום ה-15. "בסופו של יום, לנו יש אחריות לשלום הציבור ובמקרה הזה לשלום הילדים, ואני לא יכול לחכות שהממשלה תחליט או לא. אני מסתכל ובוחן מה אני יכול לעשות כדי לממש את האחריות הזאת".

פתיחת גני ילדים עם כניסת ההקלות בסגר לתוקף, 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
גן הילדים נוה עוז בראשון לציון שב לפעילות, אתמול/ראובן קסטרו

"אני חושב שזה היה אמור להיות הפתרון הנכון מראש, היו אמורים לחייב בבדיקות את כל צוותי ההוראה לפני שהם נכנסים לעבודה. אנחנו היום עושים את זה בדחיפה שלנו ולא בהכתבה, שהייתה צריכה להיות מלמעלה. צריך להזכיר: הגננות הן באחריות משרד החינוך ולא באחריותנו ואין לנו יכולת לחייב אותן לעשות בדיקה, ולמרות זאת אני מדרבן את הסייעות, שזה יותר קל, ומנסה לשכנע את הגננות, לבצע בדיקות. בשטח לצערי הרב המוטיבציה אצל הגננות ללכת להיבדק היא נמוכה", הוסיף.

עיריית רמת השרון לא נמצאת בפורום ה-15 ולמרות זאת אימצה את המודל של הפורום. ראש העיר אבי גרובר אמר בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר כי הצטרף למודל לאחר שלא קיבל מענה ממשרד החינוך. "אנחנו שלחנו מכתב לגלנט שאומר בוא נעשה מתווה כזה על הגנים, ולא קיבלתי תשובה. מה שקרה הוא שראשי ערים החליטו על כך באופן עצמאי", אמר גרובר.

"אין דרך אחרת להפעיל את הגנים, אם רוצים לשרוד את הקורונה זאת הדרך, עוד שבוע-שבועיים יש בתי ספר. בגל הקודם היו לנו סייעות שעברו 4-5 גנים, אם אחת נמצאת חיובית - חמישה גנים הולכים לבידוד, עם ילדים קטנים שכל המשפחה צריכה להיות איתם, זה טירוף. לכן היה לנו נורא ברור שאנחנו נלך על מתווה שכזה".

פתיחת גני הילדים עם כניסת ההקלות בסגר לתוקף, חדרה 18 באוקטובר 2020. שלומי גבאי
פתיחת גני הילדים בחדרה, אתמול/שלומי גבאי

"את המשבר הזה יכולים לנהל בשוטף רק הרשויות המקומיות", המשיך, "אנחנו מכירים את התושבים שלנו, את המוסדות שלנו והמאפיינים שלנו. זה ברור שהייתה פה חזרה מהירה של הגנים כשהממשלה לא סגרה את הפרטים מראש. ברור לגמרי שגן פתוח של שישה ימים זה מתווה שיחזיר אותנו מהר מאוד לסגר שלישי". הוא קרא למצוא בהקדם פתרונות הולמים לחזרת תלמידי כיתות א'-ד' לבתי הספר בעוד כמה שבועות.

"עכשיו צריך לסגור את המתווה של בתי הספר, עכשיו, היום, לא בעוד שבועיים, וקודם צריך לתת לנו ראשי הרשויות להוביל את זה, זה לא יכול לשבת על הסדר העבודה הקיים מילה במילה, כולם יצטרכו להתגמש - רק ככה זה ילך. צריך להתאים את שבוע העבודה לקורונה, ולא את הקורונה לשבוע העבודה. אם צריך לשלם כסף? מה הסיפור פה - הגננת יושבת בבית, היא חייבת לשבת בבית, וצריך לשלם לה את הכסף, הממשלה חייבת להיות נדיבה. אי אפשר לנהל קורונה מאגו".

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בגני הילדים

כחצי מיליון ילדים עד גיל שש חזרו אתמול למערכת החינוך, עם ההסרה החלקית של ההגבלות שהטילה הממשלה בזמן הסגר. ההחלטה להחזיר 20 אלף מוסדות חינוך לפעילות התקבלה רק בסוף השבוע, והצוותים בגנים מצאו עצמם לא מוכנים לפתיחה וללא פתרון לילדיהם שאינם חוזרים ללמוד.

בתוך כך, הסתדרות המורים הכריזה אתמול על סכסוך עבודה בגני הילדים ובחינוך המיוחד. זאת, "בעקבות התעלמות של משרד הבריאות ומשרד החינוך מבריאותם של עובדי ההוראה בחינוך המיוחד וחזרה לעבודה סדירה בגנים ללא מיגון מתאים וללא קפסולות", כלשונם.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, קראה למשרד החינוך להגיע להידברות מידית, "כדי להבטיח את ביטחונם של עובדי ההוראה - הן בחינוך המיוחד והן בגני הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully