וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישוב לכלא: רוצח דרק רוט הורשע בהונאת אנשים במצוקה כלכלית

27.10.2020 / 15:50

הרוצח ארבל אלוני ושישה חשודים נוספים הואשמו כי פעלו באמצעות חברת הלוואות וגבו תשלום על פתיחת תיקים מבלי שהשיבו ללקוחות את כספם. הם הודו בעבירות המיוחסות להם בתום הליך גישור. אלוני סיים לרצות את עונשו בגין רצח רוט לפני כחמש שנים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את ארבל אלוני ושישה נאשמים נוספים בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בעבירות מס ובשיבוש הליכי משפט. החשודים הודו בעבירות במסגרת הליך גישור, לאחר שהואשמו כי הונו במרמה אנשים במצוקה כלכלית שביקשו הלוואות. בנוסף לאלוני, הורשעו בפרשה אחיו אמיר אלוני, ראם ביריוקוב, גיל מנשה, גבריאל אנקונינה, ליאור ארביב וחברת א.א. אפריל סחר ושיווק בע"מ, שבאמצעותה בוצעה ההונאה.

על פי כתב האישום המתוקן שבו הודו הנאשמים, הם חברו יחד ב-2018 דרך החברה בבעלותו של אלוני, ופנו באמצעות טלפונים לאזרחים שנזקקו להלוואות בשל מצבם הכלכלי. לאחר שקיבלו במרמה מהלקוחות תשלום עבור פתיחת תיק, הם סירבו לפניותיהם לביטול החיוב ולהחזרת הכספים - בניגוד לחוק הגנת הצרכן. לפי הודאתם, בדרך זו הם קיבלו סכום של כשני מיליון שקלים.

בנוסף לכך, הנאשמים רכשו טלפונים סלולריים חדשים של חלק מהמתלוננים בעבור מחצית משוויים, וכך יצרו לעצמם הכנסה נוספת בשווי של שלושה מיליון שקלים, מבלי לדווח לרשויות המס.

ארבל אלוני, אחד מרוצחיו של דרק רוט, השתחרר מהכלא, 8 ביולי 2015. שלומי גבאי, צילום מסך
אלוני עם שחרורו מהכלא, 2015/צילום מסך, שלומי גבאי

כמו כן, אלוני ואחיו הורשעו בשיבוש הליכי משפט. זאת, לאחר שבשנה שעברה נשלח מפקח מטעם משרד העבודה לערוך ביקורת בחברה. על פי האישום, אמיר אלוני הורה למפקח להגיע למשכנה הישן של החברה, שנותר ריק. שם, טען אמיר אלוני בפני המפקח כי החברה נסגרת עקב ניהול כלכלי לא נכון.

הפרשה נחשפה בתום חקירה סמויה של יאחב"ל בלהב 433. החקירה נפתחה בשל חשד להפעלת רשת של הלוואת כספים הפועלת באופן שיטתי, במטרה לגזול את כספם של אזרחים המצויים במצוקה כלכלית.

במסגרת ההונאה, פרסם אלוני ושותפיו את מתן ההלוואות ב"תנאים אטרקטיביים" באתרי אינטרנט, בפייסבוק ובאינסטגרם, תוך פרסום שווא בדבר ניסיון מקצועי רב שנים ובנק מרשים של לקוחות מרוצים. זאת, במטרה ליצור מצג שווא של ביטחון ואמינות בהתייחס לחברה ולהלוואות המוצעות.

עוד בוואלה!

החלפת משרדים ועשרות טלפנים: כך פעלה רשת ההונאה של רוצח דרק רוט

לכתבה המלאה

אלוני הוא אחד משני הנערים שרצחו את נהג המונית דרק רוט זעזע את המדינה לפני 26 שנים. אז, אלוני וחברו משה בן איבגי, שהיו בני 14 בזמן המעשה, עלו על המונית של רוט בהרצליה וירו בו בגבו. הוא נהרג במקום. עד היום לא ידוע מי מהשניים הוא שלחץ על ההדק. הם הורשעו ונידונו ל-16 שנות מאסר.

במהלך אחת החופשות של השניים מהכלא ב-1998, הם שדדו מכולת בהרצליה ופצעו את המוכרת. בעקבות זאת הוסיף בית המשפט חמש שנות מאסר לעונשם. בנוסף לכך, אלוני נידון לשנת מאסר על הונאה במהלך עבודות השיקום שעשה מטעם שירות בתי הסוהר, אך נקבע כי מחצית מהתקופה תהיה חופפת למאסרו בגין הרצח. הוא שוחרר מהכלא ב-2015.

שותפו של אלוני לרצח, משה בן איבגי, ברח מהארץ ב-2004 בזמן חופשה מהכלא ונלכד באותה השנה בארגנטינה. הוא הוסגר לישראל לפני שבע שנים ושוחרר לפני כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully