וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשלומי כזב וניצול מיעוטי יכולת: אישום במרמה נגד רוצח דרק רוט

27.6.2019 / 12:00

ארבל אלוני, שהיה אחד משני רוצחי נהג המונית דרק רוט לפני 25 שנה ושוחרר לפני ארבע שנים, הואשם בשנית. הוא הואשם לצד 5 אנשים נוספים שהוציא מנזקקים סכומים של מיליוני שקלים, לאחר שהציעו להם הלוואות וניתקו מהם קשר

צילום: כאן 11, עריכה: תומר לוי

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד ארבל אלוני וחמישה נאשמים נוספים בגין עבירות מרמה. אלוני הורשע בעבר כי ב-1994, כאשר היה קטין, רצח יחד עם משה בן איבגי את נהג המונית דרק רוט.

החמישה, על פי כתב האישום שגובש בתום חקירה של היאחב"ל בלהב 433, פנו לאנשים שנזקקו להלוואות בשל מצבם הכלכלי הירוד, והבטיחו להם הלוואות בתנאים אטרקטיביים לאחר שישלמו סכומים שנעו בין 600 ל-1,800 שקלים על "פתיחת תיק". לאחר מכן ניתקו קשר מהלקוחות. בנוסף, בשיטות מרמה שונות, הצליחו להציא מנזקקים סכומים שהגיעו לעתים לעשרות אלפי שקלים, ובסך הכל הרוויחו במרמה כ-14 מיליון שקלים. העבירות שמיוחסות להם בכתב האישום הן קשירת קשר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מס, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועוד.

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: החשוד בהונאת אנשים במצוקה כלכלית - רוצח דרק רוט
"באופן שיטתי": רוצח מוכר נעצר בחשד שהונה אנשים במצוקה כלכלית

אחד מרוצחי דרק רוט ארבל אלוני, בבית משפט השלום בראשון לציון 21 במאי 2019. מוטי מילרוד / "הארץ", אתר רשמי
ארבל אלוני בבית המשפט לפני כחודש/אתר רשמי, מוטי מילרוד / "הארץ"

במסגרת תכנית המרמה, ובכוונה לאתר, לפתות ולהגדיל ככל הניתן את מספר הקורבנות פרסם אלוני ושותפיו את מתן ההלוואות ב"תנאים אטרקטיביים" באתרי אינטרנט, בפייסבוק ובאינסטגרם, תוך פרסום שווא בדבר ניסיון מקצועי רב שנים ובנק מרשים של לקוחות מרוצים, והכל במטרה ליצור מצג שווא של ביטחון ואמינות בהתייחס לחברה ולהלוואות המוצעות.

לשם מימוש התכנית, הנאשמים פעלו באמצעות חברת א.א. אפריל סחר ושיווק בע"מ. במהלך התקופה הרלוונטית, היו אלוני ואחיו בעליה הרשומים של חברת אפריל, והיא נוהלה על ידי שני נאשמים אחרים, ושימשה כמסד לביצוע העבירות. החמישה שימשו כמנהלים בכירים בחברת אפריל, התוו את מדיניות החברה, עיצבו את מבנה החברה תוך מתן הוראות למנהלי מחלקות וטלפנים שהועסקו בחברה, והכל במטרה לקדם וליישם את תכנית המרמה, תוך השאה מרבית של רווחיהם הכספיים.

החמישה הסתירו את פעילותם בכוונה למקסם את כמות הפונים לחברה בכך שהציגו את פעילות החברה תחת שלל שמות ומותגים המציגים בכזב כאילו מדובר בגופים עסקיים נפרדים ועצמאיים ממנה. בכוונה למקסם את כמות הפונים לחברה, הועסקו בחברה על ידי החמישה, עשרות עובדים ששימשו ברובם כטלפנים, ובחלקם כמנהלי מחלקות בחברה. אלה פעלו בהנחיית החמישה ותחת הוראותיהם, ושימשו כלי בידיהם. תכניתם התבצעה בשלושה שלבים שונים שבאמצעותה הצליחו להונות את הפונים אליהם.

עוד באותו נושא

החלפת משרדים ועשרות טלפנים: כך פעלה רשת ההונאה של רוצח דרק רוט

לכתבה המלאה
בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
בית המשפט בתל אביב/ראובן קסטרו

כפועל יוצא של תכנית המרמה, קיבלו הנאשמים במרמה ובנסיבות מחמירות מהפונים לקבלת הלוואה סכום כולל של כ-14,428,402 שקלים, רכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון, והכל תוך גרימה לפונים, שממילא היו נתונים במצב כלכלי ירוד, להסתבכות כלכלית נוספת.

על מנת להסתיר את תכנית המרמה ולהתחמק מדיווח ותשלום תוך הסוואת כלל הרכוש האסור שעלה מביצוע העבירות, פעלו הנאשמים באמצעות תשתית נרחבת של 26 חשבונות בנק, מסלקות אשראי, וכרטסות בצ'יינג'ים שנפתחו בידי אנקונינה וארביב ואנשים נוספים, ושימשו כלי קיבול לכספי הקורבנות ולפעילות מוסווית ברכוש האסור. הנאשמים עשו כל זאת במטרה להסתיר את התנועות בכספים, ואת בעלי הזכויות האמיתיים בכספים, ליתן דיווח כוזב לפי חוק איסור הלבנת הון ולהשמיט דיווח אודות מרבית מההכנסות הללו לרשויות המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully