וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן הודיע על הקמת ועדה לבחינת ההסמכה לעריכת דין, מתמחים: "לעג לרש"

26.10.2020 / 21:40

ועדה בראשות שופט בדימוס תבדוק את אחוז הנכשלים הגבוה בבחינת הסף למקצוע, ותגיש את מסקנותיה בתוך שלושה חודשים. הוועדה הקודמת, שהוקמה בשנה שעברה, לא התכנסה אפילו פעם אחת. המתמחים לא הסתפקו בהחלטה, והפגינו מול ביתו של שר המשפטים: "גמרנו לשתוק לנוכח העוולות"

בווידאו: עימות בין שר המשפטים ליו"ר הכנסת/צילום: ערוץ כנסת

שר המשפטים אבי ניסנקורן ויו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי הודיעו היום (שני) על הקמת ועדה בראשות שופט בדימוס שתבחן את תהליך ההסמכה של עורכי הדין בישראל. זאת לנוכח תלונות של מתמחים על מבנה הבחינה ושיעור הנכשלים הגבוה.

הוועדה, בראשות השופט בדימוס דוד חשין, אמורה להגיש את מסקנותיה בתוך שלושה חודשים. ועדה דומה הוקמה בשנה שעברה על ידי שר המשפטים הקודם, אמיר אוחנה, אך בפועל לא התכנסה אפילו פעם אחת.

שר המשפטים, אבי ניסנקורן במהלך נאומו בכנסת 16 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"שר לעשירים בלבד". ניסנקורן/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

בבחינה שתוצאותיה התפרסמו בחודש שעבר עמד אחוז הנכשלים על 66%. בעקבות שיעור הנכשלים הגבוה התקיים לפני שבוע דיון בנושא בוועדת החוקה של הכנסת, במהלכו קרא יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (ש"ס), להעניק פקטור לנבחנים.

"ממוצע של 34% עוברים בקרב הניגשים, זה רמזור אדום", אמר ח"כ אשר בדיון. "אם חברי הוועדה טעו בגדול אני מצפה שימחקו מה שצריך בלי קשר לקורונה. בנוסף, כמו שהעברנו בוועדה חוקים של דחיית סנקציות כלכליות לתקופת הקורונה, בתקופה זו הייתי עושה פקטור. שמענו תיאור של אם לארבעה שצריכה ללמוד בלי ספריות כשהילדים בבית, תיישרו קו לתקופה הזו ולא נעצור בכך כדי שלא נתכנס כאן עוד כמה שנים. ננסה יחד למצוא את הבעיה השורשית של המקצוע בלי להרוס אותו".

עוד בוואלה!

המועמדים הפוטנציאלים לתפקיד פרקליט המדינה - והמכשול הפוליטי שמחכה להם

לכתבה המלאה
שלט מחאה נגד שר המשפטים אבי ניסנקורן שהציבו מתמחים לעריכת דין, 26 באוקטובר 2020. רות קוליאן, אתר רשמי
שני שליש מהנבחנים - נכשלים. השלט שהוצב ליד נתיבי איילון/אתר רשמי, רות קוליאן

לאחר הדיון הודיעה הוועדה הבוחנת של לשכת עורכי הדין על פסילת שש שאלות מהבחינה, וקבלת תשובה נוספת כנכונה בשתי שאלות נוספות. עם זאת, קבוצת מתמחים שנכשלו בבחינה סבורים כי לא די בכך. המתמחים מפגינים בימים האחרונים מול ביתו של השר ניסנקורן, ואף פרסמו שלט חוצות ליד נתיבי איילון, בו נכתב "ניסנקורן: שר לעשירים בלבד".

רות קוליאן, אחת המתמחות שמובילה את המחאה, אמרה כי "החייאת הוועדה באיחור ניכר מהווה לעג לרש. עבודת הוועדה הייתה אמורה להסתיים באפריל השנה ורק כעת אנו שומעים כי היא 'ממונה מחדש'. בבחינות האחרונות אנשים נקטלו, חמש שנים מחיים של רבים ירדו לטמיון, וכל בוגר אוניברסיטה שלישי נכשל".

"גמרנו לשתוק לנוכח העוולות, ונמשיך עד שהשר ישמע אותנו, אולם עד כה ניסנקורן מתנהג כ'שר לעשירים בלבד', ומצדד בגילדה של 70 אלף עורכי דין. הוא מתעלם, באופן בלתי חברתי בעליל, מאלפים שנרמסו, ובפרט בתקופה מאתגרת זו", מחתה קוליאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully