וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מארק הציעה לבטל את לשכת עורכי הדין, שהגיבה: "הצעה הזויה"

26.7.2020 / 21:36

סיכויי הצעת החוק לעבור קלושים, אך בלשכה זעמו והאשימו את הח"כית מהליכוד החברה בוועדה לבחירת שופטים, בניסיון להשפיע על בחירת נציג מטעם הלשכה לוועדה. "נמשיך להתקיים עוד שנים רבות אחריה", הוסיפו

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

ח"כ אסנת הילה מארק (הליכוד), החברה בוועדה לבחירת שופטים, הגישה היום (ראשון) הצעת חוק לביטול לשכת עורכי הדין. על פי ההצעה, הלשכה תוחלף במועצה בת 11 חברים, שייבחרו על ידי שרי המשפטים והאוצר, ועדת החוקה, ונשיא בית המשפט העליון. המועצה תהיה אחראית בעיקר לפקח על הסמכת עורכי הדין, ועל העמדתם לדין משמעתי בשל הפרת כללי אתיקה. בניגוד ללשכה - היא לא תיקח חלק בבחירת השופטים.

סיכויי ההצעה להתקדם נראים כרגע קלושים, אולם בלשכת עורכי הדין הגיבו אליה בחריפות, בעיקר בשל העיתוי שבו הוגשה - יומיים בלבד לפני שהלשכה תבחר את אחד מנציגיה לוועדה לבחירת שופטים. "הגשת ההצעה יומיים לפני בחירת מועמד הלשכה לוועדה לבחירת שופטים אינה צירוף מקרים", מסרו בלשכה. "מדובר בהצעה הזויה, שאין בה אלא ניסיון שקוף ונואש להשפיע על הליך בחירת נציג הלשכה".

בלשכה תקפו את ההצעה ואת היוזמת שלה, והוסיפו כי "נבחר את הנציג הטוב ביותר שניתן ללא מורא ופחד, ונמשיך להתקיים עוד שנים רבות לאחר שהאפיזודה העונה לשם ח"כ אסנת מארק, תחלוף".

ח"כ אסנת מארק במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
ח"כ אסנת מארק במליאת הכנסת/ראובן קסטרו

יו"ר מחוז תל אביב של הלשכה, עו"ד עמית בכר, תקף גם הוא את ההצעה וכינה אותה "איום זול, ברור ונלוז". בכר הוסיף בפוסט בפייסבוק כי "הצעת הסרק הזו מצטרפת לדברי ההבל היהירים של ח"כ מארק, על כך שהיא מתכננת למנות שופטים לפי השקפת עולם פוליטית". לדבריו, זהו "עוד ניסיון בוטה וחסר בושה לפגוע בעצמאות מערכת המשפט בישראל. כך היא מסיימת את הצעת החוק: 'עניינם של עורכי הדין יעבור לפיקוח ממשלתי'. כמה צפוי".

עוד בוואלה!

מי ירוץ עד הסוף? אלו מועמדי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים

לכתבה המלאה

בכר המשיך וכתב: "יש לי מסר ברור לחבורה: המדינה לא שייכת לכם, תתחילו לטפל בקורונה ותפסיקו לנסות להחליש ולהרוס את מערכת המשפט האמונה על שמירת הדמוקרטיה, שלטון החוק וזכויות הפרט. אסנת, רק תגידי במי את תומכת בבחירות ביום שלישי כדי שנדע במי לא לתמוך".

הלשכה תבחר מחרתיים את אחד משני נציגיה לוועדה לבחירת שופטים. מלבד נציגי הלשכה, יושבים בה שבעה חברים נוספים: היו"ר הוא שר המשפטים אבי ניסנקורן, כשלצדו תכהן כנציגת ממשלה נוספת השרה מירי רגב. בוועדה יש גם שלושה שופטים מבית המשפט העליון ושני חברי כנסת - מארק (הליכוד) וצבי האוזר (דרך ארץ).

יו"ר מחוז הצפון בלשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד מוחמד נעאמנה. -, אתר רשמי
נחשב למועמד מוביל לוועדה. עו"ד מוחמד נעאמנה/אתר רשמי, -

בינתיים, במועצה הארצית נשמעות טענות רבות על מעורבות של גורמים מהפוליטיקה הארצית במרוץ לוועדה. בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי השרה רגב פנתה בימים האחרונים לשניים מהמועמדים - עו"ד יצחק נוטביץ' ועו"ד יצחק (יצי) גורדון, וביקשה להיפגש עמם. ככל הידוע בשלב זה, הפגישות לא יצאו לפועל.

ביום חמישי בערב הודיע עו"ד נטוביץ' על פרישתו מהמרוץ, וכרגע מלבד גורדון נותרו שלושה מועמדים: יו"ר מחוז צפון של הלשכה, עו"ד מוחמד נעאמנה, יו"ר הלשכה לשעבר, עו"ד דורון ברזילי, ועו"ד ערן גולן מסיעת "לתכלית ראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully