וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית י-ם תאפשר לתושבים להחליט איך לשפר את שכונתם בחצי מיליון שקלים

בדומה למודל המיושם בעולם, העירייה יוצאת בקריאה לתושבי שכונת הגבעה הצרפתית להציע ולבחור איך לשדרג את המרחב הציבורי. "זה רעיון יוצא מן הכלל", אומרים בשכונה ומקווים שהפרויקט יורחב בעתיד לעוד יוזמות בתקציבים משמעותיים יותר

-

עיריית ירושלים יצאה בקריאה לתושבים בשכונת הגבעה הצרפתית להציע ולבחור איך להשקיע במרחב הציבורי. מדובר בפיילוט בשיתוף הציבור, שהוקצו לו בשלב זה חצי מיליון שקלים, ובעירייה מציינים כי מתכוונים להרחיב אותו גם לשכונות אחרות בעתיד.

המודל של פנייה לתושבים כדי שיציעו רעיונות לשימוש בתקציבים, ולאפשר להם לבחור מתוכם, קיים במדינות שונות. כעת, הוחלט ליישם אותו גם בירושלים.

בפנייה שתופץ בימים הקרובים לתושבי השכונה הצמודה לקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית, נכתב כי במסגרת השלב הראשון של היוזמה, התושבים מוזמנים להציע פרויקטים שונים לשדרוג המרחב הציבורי, כמו תאורה נוספת, נטיעת עצים, ריהוט רחוב, פינות הצללה וכל רעיון אחר שעולה בראשם.

ערבים במרכז המסחרי, הגבעה הצרפתית, ירושלים. יוני 2016. נועם מושקוביץ
מאמצים את המודל העולמי. תושבים במרכז מסחרי בשכונת הגבעה הצרפתית/נועם מושקוביץ

המנהל הקהילתי בשכונה ירכז את הרעיונות של התושבים יחד עם מנהל התפעול של העירייה, ויבדוק את היתכנות הביצוע. בשלב הבא, ניתן יהיה לבחור מבין רשימת הרעיונות שתגובש ותכלול הצעות של התושבים לצד הצעות של המנהל הקהילתי והעירייה.

מדובר בפיילוט קטן בהיקפו בשלב זה, ובמנהל הקהילתי של הגבעה הצרפתית מקווים כי הוא יורחב לפרויקטים נוספים. "אנחנו מברכים על היוזמה והתחלנו לשתף את הציבור, אני באמת סקרן לראות מה יהיו התוצאות", אמר יו"ר המנהל אלי רוזנפלד. הוא הוסיף כי "נשמח מאוד אם הפרויקט יורחב לעוד הזדמנויות. אנחנו חושבים שזה רעיון יוצא מן הכלל".

עוד בוואלה!

ביהמ"ש הכריע: על עיריית י-ם לבחון מחדש את יוזמת החתונות

לכתבה המלאה

בעירייה מדגישים כי חשוב להם להגיע לכמה שיותר תושבים בשכונה. "מדובר בפיילוט יוצא דופן שמאפשר לתושבים להיות שותפים לקידום רעיונות, שישפיעו ישירות על שכונת מגוריהם. אני קורא לכולם לקחת חלק במיזם, לייצר בנק רעיונות שכונתי במגוון תחומים ולשדרג את השכונה שלהם", אמר ראש העיר משה ליאון.

ד"ר גלית בלנקשטיין-כהן מהמחלקה לגאוגרפיה ובית הספר למדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית מסבירה כי זה צעד חשוב, אך מדגישה כי צריך לבחון איך הוא ייושם בשטח. "זה משהו שאני לא מכירה בירושלים ואני מברכת על כל ניסיון כזה להוריד את רמת התכנון להשקעות בשכונות להתייעצות, לפחות עם תושבים. זה צעד חשוב שהוא בכיוון נכון ומאוד מתאים לירושלים שהיא כל כך מגוונת".

עיריית ירושלים מאפשרת לתושבים בשכונת הגבעה הצרפתית להציע ולבחור איך להשקיע במרחב הציבורי. עיריית ירושלים, אתר רשמי
הפלייר של עיריית ירושלים/אתר רשמי, עיריית ירושלים

"ראוי שהעירייה תטה אוזן לשטח, לכל שטח ספציפית בנפרד", אמרה בלנקשטיין-כהן, שגם מתגוררת בשכונה. היא הדגישה כי צריך לבחון בין היתר אם בעירייה ובמנהל יצליחו להגיע גם לתושבים שאינם פעילים בשגרה. "יש חשיבות מאוד גדולה לנסות ולזהות קבוצות שונות, ולהביא אותן. כי נורא קל לכתוב הודעה בקבוצת ווטסאפ של אנשים שתמיד נמצאים בקבוצה ולקבל תגובות", אמרה, והוסיפה כי צריך לסייע לציבור לקבל גם החלטות מושכלות שניתנות ליישום.

בירושלים שיתוף הציבור בהקשר של תכנון הוא יחסית מצומצם, ונעשה לרוב באמצעות המנהלים הקהילתיים הפועלים בשכונות. בחלק מהמקרים, שלב ההיוועצות עם המנהלים והתושבים נעשה מאוחר, אחרי שישנה תכנית מוכנה וניתן רק להגיש התנגדויות ולנסות להביא לשינויים מינוריים. ברוב המקרים, לתושבים לא מתאפשר להשמיע את קולם ולבחור לאילו צרכים יוקצה שטח ציבורי מסוים או מבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully