וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בכיר: הסכמים של ישראל עם עוד מדינות באזור יביאו לעסקאות נשק נוספות

22.10.2020 / 22:16

הגורם הסביר כי "אלו מדינות שיש בהן הרבה כסף והרבה אינטרסים לשדרג את הצבאות, ולאמריקנים יש אינטרס למכור נשק שאחרים לא ימכרו". הגורם הדגיש כי עליונותה הביטחונית של ישראל לא תיפגם במידה ויתווספו הסכמים, וכי הוא "מאוד רגוע בעניין הזה"

בווידאו: אישור הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

גורם ביטחוני בכיר אמר הערב (חמישי) כי הסכמים של ישראל עם עוד מדינות באזור יביאו לעסקאות נשק נוספות. לדבריו, "בסופו של דבר אלו מדינות שיש בהן הרבה כסף והרבה אינטרסים לשדרג את הצבאות. לאמריקנים יש אינטרס למכור נשק שאחרים לא ימכרו". עוד הוסיף, "לנו יש יתרון שהאמריקנים מוכרים ולא אחרים. אני מניח שעוד נראה הרבה עסקאות נשק מסתובבות".

הגורם נשאל מה החידוש בשמירה על היתרון האיכותי של ישראל, עליה התעקשו גורמי ביטחון ישראליים ברקע כינון היחסים עם איחוד האמירויות ובחריין. "זה כמו חידוש נדרים. כמו הצהרה דקלרטיבית חוזרת לשמירת היתרון האיכותי של ישראל. הדבר הזה מאוד חשוב וראוי להערכה".

F-35. ----, אתר רשמי
מטוס F-35/אתר רשמי, ----

היתרון האיכותי של מדינת ישראל ישמר", הבטיח הבכיר. "אנחנו נמשיך לתחזק ולהפעיל אותו בשנים הקרובות ואני מאוד רגוע בעניין הזה". הגורם לא התייחס למכירת מטוס F-35 למדינות ערביות נוספות.

עוד בוואלה!

בשיאו של המשבר הכלכלי, גנץ יקדם בארה"ב את עסקת הענק של חיל האוויר

לכתבה המלאה

בספטמבר שעבר אמרו גורמים כי ארצות הברית ואיחוד האמירויות הערביות מקוות לסכם על עסקת מכירה של מטוסי החמקן המתקדמים F-35 עד דצמבר הקרוב. לדבריהם, המטרה היא לגבש מסמך הבנות עד 2 בדצמבר, יום העצמאות של האמירויות.

על פי שני גורמים, בוושינגטון בוחנים דרכים כך שהמטוסים המתקדמים, מתוצרת לוקהיד מרטין האמריקנית, יהיו גלויים יותר למערכות המכ"ם של ישראל. ברויטרס לא הצליחו לקבוע אם מדובר בשינויים שייעשו במטוס או באספקת מכ"מים חדשים לישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי הוא יתנגד למכירת המטוסים לאמירויות, אך הנשיא דונלד טראמפ אמר בשבוע שעבר כי "לא תהיה לו בעיה" לעשות זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • F-35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully